Poll

Op naar WIDM 2016!

::cheerleader::
26 (60.5%)
::wijn::
17 (39.5%)

Totaal aantal stemmen: 43

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 319497 keer)

Offline Molletjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #600 Gepost op: 17-02-2015, 20:12:32 »
@Molletjuh, het is denk ik toch een aanname. Rik kan ook meteen naar boven lopen en meteen in bakje 10 kijken....

Ja dat zeg ik dus ;)

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #601 Gepost op: 17-02-2015, 20:18:49 »

Als Rik inderdaad 500 euro heeft laten liggen, dan zou dat wel een argument extra zijn om hem als Mol te verdenken uiteraard.

Ik zou als kandidaat de 500 euro ook laten liggen. Waarom zou je 500 euro pakken?? ??? ???

Je weet als kandidaat toch dat er jokers en vrijstellingen liggen. Niks mols aan.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #602 Gepost op: 17-02-2015, 20:42:56 »
Ik zou als kandidaat de 500 euro ook laten liggen. Waarom zou je 500 euro pakken?? ??? ???

Je weet als kandidaat toch dat er jokers en vrijstellingen liggen. Niks mols aan.

Als ik kandidaat nummer 5 was geweest die naar boven ging, dan had ik al lang met nummer 1,2,3 of 4 een akkoordje gemaakt over iets wat we beide mooi vinden. Voor een groep die alles deelt, hebben ze in die opdracht hard gefaald.

Martine had als kandidaat 1 gewoon tot de bom kunnen lopen en haar info verkopen voor jokers.

Ik kan er nog steeds niet bij dat ze daar alle 8 gewoon naar boven zijn gegaan en dat de enige 2 met waardevolle info Viktor en Marlijn waren. Art was achteraf ook not amused precies. ;D

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #603 Gepost op: 17-02-2015, 20:47:13 »
Volledig met je eens Hulpmol. Daar heb ik me echt over verbaasd en zelfs tegen de tv geschreeuwd: vraag nou wat terug voor die info!! Ongelooflijk ja

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #604 Gepost op: 18-02-2015, 17:26:37 »
Heeft iemand er over nagedacht dat de serie van de laatste jaren:

Mol is vrouw
Mol is man
Mol is vrouw
Mol is man
Mol is vrouw

nu eens doorbroken zou kunnen worden door nu nog eens een vrouw de mol te laten zijn?

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #605 Gepost op: 18-02-2015, 18:28:21 »
Heeft iemand er over nagedacht dat de serie van de laatste jaren:

Mol is vrouw
Mol is man
Mol is vrouw
Mol is man
Mol is vrouw

nu eens doorbroken zou kunnen worden door nu nog eens een vrouw de mol te laten zijn?

Yep de mol is weer n vrouw  ;D

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #606 Gepost op: 18-02-2015, 21:26:27 »
Hoewel ik minder overtuigd ben geraakt over de twitterhint (hij kan nog net te ver gezocht en te toevallig zijn), ga ik gewoon voor Margriet :)
...óf niet!

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #607 Gepost op: 18-02-2015, 22:58:59 »
Margriet is de mol. In mijn hart is het nog altijd Martine, maar Margriet de mol. Het is dit jaar een kwestie van gevoel opzij schuiven en gaan voor de feiten. Of feiten? Dit jaar spelen hints (afleveringstitels, tweets & onschuldig) toch wel een behoorlijk belangrijke rol bij mijn molkeuze, want aan wie er wel of niet geld in de pot brengt is weinig af te lezen dit jaar. Daarnaast, uitgaande van mijn definitie van vorige week, past ze het beste in het profiel van de aanvallende mol.

Offline DylanS

• Forumlid
« Reactie #608 Gepost op: 18-02-2015, 23:03:36 »
@Rat, Ik sluit me volledig bij je aan.

Offline lightman

• Forumlid
« Reactie #609 Gepost op: 19-02-2015, 00:53:00 »

Analyse aflevering 6  ::vergroot::

De vele zonnebrillen, petjes en wapperende haren bij de groepsmomenten met Art, waren niet bepaald ideaal voor mijn methode, vooral bij opdracht 1 - de allerslechtste chauffeur.

Het lijstje wat betreft de opdrachten is dan ook kort:

• Op het strand tijdens het opnoemen van de getallen door Art, was er een kort shot van Marlijn waarin je haar lippen ziet bewegen en ze voor zichzelf de nummers 'hardop' aan het herhalen is. -> Kandidaats.
  • Rik en Marlijn die de brief van de Mol vinden, had ik graag met een camerapositie van voren gezien. De surprise van Marlijn lijkt oprecht, maar ja, was toch niet duidelijk genoeg zichtbaar.
  • Bij het openen van de kokers van opdracht 2 heeft Rik twee typische momenten van schijnbare ergernis over de € min 250,-. Met name de tweede, waarbij hij uitblaast en demonstratief zijn handen in zijn broekzakken stopt, komt op mij behoorlijk naturel kandidaats over.

De meerwaarde zat deze aflevering in de beelden van de executie! De analyse hiervan had ik vorige week al in dit topic geplaatst.

• Kort samengevat: Martine en Margriet waren, zoals ik ernaar kijk, bijzonder kandidaats in hun reacties en emoties.

Voor degenen die dat volledige bericht (met details en onderbouwing) gemist hebben of het nog een keer willen lezen, volgt hier de... link.

Door naar aflevering 7...  ;D   #TeamChris
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #610 Gepost op: 19-02-2015, 00:57:56 »
Op het strand tijdens het opnoemen van de getallen door Art, was er een kort shot van Marlijn waarin je haar lippen ziet bewegen en ze voor zichzelf de nummers 'hardop' aan het herhalen is. -> Kandidaats.

Bwa, dat heeft niet zoveel met micro-expressie te maken toch? Kan de Mol gewoon faken?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #611 Gepost op: 19-02-2015, 09:00:21 »
Margriet is de mol. In mijn hart is het nog altijd Martine, maar Margriet de mol. Het is dit jaar een kwestie van gevoel opzij schuiven en gaan voor de feiten. Of feiten? Dit jaar spelen hints (afleveringstitels, tweets & onschuldig) toch wel een behoorlijk belangrijke rol bij mijn molkeuze, want aan wie er wel of niet geld in de pot brengt is weinig af te lezen dit jaar. Daarnaast, uitgaande van mijn definitie van vorige week, past ze het beste in het profiel van de aanvallende mol.
Precies wat Rat zegt!
...óf niet!

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #612 Gepost op: 19-02-2015, 10:19:02 »
Het is dit jaar een kwestie van gevoel opzij schuiven en gaan voor de feiten
Ik ben het daar helemaal met je eens. Maar hoe je dan op Margriet komt?

Ik heb zelf moeten 'slikken' dat Chris de mol is. Nadat ik dus eerst ook hoopte op Martine. Maar mijn regels sluiten haar uit.

En tja, de hints, daar kijk ik verder niet naar. Als ik ze zou moeten duiden dan wordt in elk geval van Margriet weggegeven dat ze onschuldig is. Dus die kan je sowieso strepen.

Als je kijkt wie er geld in de pot brengt dan is dat in elk geval zeker Marlijn terwijl Chris overduidelijk de meeste potentie heeft om enorme bedragen uit de pot te halen. 2x helikopter+1 verkiezing bijv., telt die duizendjes eens op! Aangezien Rik en Caro hem daar de dans lieten leiden is dat puur op Chris zijn conto te schrijven.

Wat betreft aanvallende mol zei ik voor afl. 1 al dat ik Chris dit het beste vond passen. Dus eigenlijk 'klopt' alles bij hem tot aan de wie-verdenkt-wie aan toe. Die regel houd ik toch hoog in mijn lijstje hoewel hij dit jaar iedereen lijkt uit te sluiten. Alleen Chris kan ontsnappen. Voor bijv. Margriet is er geen escape want Ajouad en Evelien hadden geheid moeten blijven!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #613 Gepost op: 19-02-2015, 15:27:18 »
Wie is de Mol? Het is een combinatie van afwegingen. Want de Mol zal af en toe kandidaats overkomen. Logisch want dat is uiteindelijk het doel: zo weinig mogelijk geld in de pot en zo lang mogelijk onverdacht blijven. Ik vind het wel belangrijk dat een Mol ook zeker moet mollen wanneer het kan en de mogelijkheid er is. En als de Mol dit niet doet om een bepaalde reden (en dus kandidaats overkomt) dan kan dat alleen verantwoord worden dat de Mol al gemold heeft óf daar een ander moment in de opdracht voor uitkiest. Zo beredeneer ik.
En dan kom ik bij Rik. Want Rik is diegene die in iedere opdracht wel loopt te mollen. En als hij eens een keer een typische kandidaatse actie heeft, dan zijn er in het geval van Rik eigenlijk nog altijd genoeg Molse acties die daar tegenover staan.
Verder vind ik aanwijzingen, hints, tweets heel erg leuk, ik bekijk ze ook zeker maar ik neem ze nou ook niet al te serieus. Ik kijk naar Wie is de Mol? en dan wil ik door de opdrachten te bekijken kunnen ontdekken wie de Mol is. Een Mol hoort te mollen in opdrachten en niet achteraf door bijv. tweets.
Marlijn is voor mij niet de Mol. Martine ook niet. Dan hebben we nog Margriet/Chris. De belangrijkste punten (voor mij uiteraard) waarom ik dan toch ga voor Rik:

Margriet

- Margriet haalt Victor uit de trein
- Margriet die continue in de controlekamer blijft
- Margriet die Rik op de witte eikel wijst
- Margriet die de pot op eist
- Margriet kiest de 50-70 categorie
- Margriet die de ze zwarte vrijstelling pakt
- De E van Margriet waar zo de nadruk op werd gelegd
- Marlijn proberen weg te houden bij de bakjes
- Margriet die veel genoemd werd door afvallers

Chris

- Op het perron kiest hij zelf voor het perron met de vrijstellingen en niet voor geld
- Chris leest Bentota
- Chris die voorbij de envelop loopt. (En dat vind ik zelf toch anders dan bij Rik. Want Rik geeft in zijn biecht al aan dat hij alle initiatieven overlaat aan Chris, hiermee geeft Rik in feite al aan dat we van hem niets hoeven te verwachten. Maar Chris niet die leest ook Bentota correct voor. Zou je als Mol (Chris) zo'n groot risico nemen? Een groot geldbedrag laten afhangen van de kleine kans dat Rik de envelop niet ziet? Deze envelop had gewoon ongeacht de actie van Chris gezien moeten worden door Rik).
- Chris die zegt dat hij Kukelpapa is
- Chris die wijst naar het bordje Hollands Huis terwijl de rest het bordje over het hoofd had gezien
- Chris die bij de roadmovie Lake House spot, vervolgens vraagt waar in de buurt voorstellingen worden gegeven en als 1e binnenkomt
- Chris die de opdracht zo goed leid dat er €1500,- word verdiend tijdens de pakketjes bezorgen
- Chris die tijdens getallen en lijnen meteen een hoop correcte getallen opsomt.
- Chris ook vaak genoemd door afvallers

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #614 Gepost op: 19-02-2015, 15:47:34 »
Heel mooie opsomming, maar ik heb enkele vragen over bepaalde zaken die je als onmols/kandidaats beschrijft.

Margriet

1. Margriet die Rik op de witte eikel wijst
2. Margriet die de pot op eist
3. Marlijn proberen weg te houden bij de bakjes
1. Het is toch Marlijn die de gouden tip geeft naar de 'witte eikel'? En het is toch Rik die meteen weet dat ze terug naar het beginpunt moeten?
2. Dat vind ik niet per se onmols. Met de mythe dat er dit jaar een aanvallende Mol bezig is, zou dit wel eens zo'n assertieve molactie kunnen zijn om die pot in beheer te hebben.
3. Ook dit vind ik eerder Mols. Hoe minder jokers Marlijn pakt, hoe minder vragen er achteraf beantwoord moeten worden, hoe minder geld er in de pot kan komen als de kandidaten besluiten om voor geld te gaan na verloop van tijd.

Chris

- Chris die voorbij de envelop loopt. (En dat vind ik zelf toch anders dan bij Rik. Want Rik geeft in zijn biecht al aan dat hij alle initiatieven overlaat aan Chris, hiermee geeft Rik in feite al aan dat we van hem niets hoeven te verwachten. Maar Chris niet die leest ook Bentota correct voor. Zou je als Mol (Chris) zo'n groot risico nemen? Een groot geldbedrag laten afhangen van de kleine kans dat Rik de envelop niet ziet? Deze envelop had gewoon ongeacht de actie van Chris gezien moeten worden door Rik).

Ook hier kan je natuurlijk over blijven discussiëren. Chris is namelijk ook diegene die het verhaal verzint dat er nog 2 duo's staan te wachten en dat ze zo nog naar geld moeten gaan. Blijft bijzonder vreemd verhaal, want wanneer Art de opdracht aan Rik en Chris uitlegt, zegt ie bijna letterlijk 'als jullie landen, vinden jullie het geld'.

Maar alles bij elkaar staat Rik ook bij mij nog altijd heel hoog genoteerd. ;)

Offline Lama1997

• Forumlid
« Reactie #615 Gepost op: 19-02-2015, 15:55:26 »
Ik blijf nog steeds bij Martine, maar ik twijfel nog ontzettend...
Ik heb Marlijn al afgestreept en Chris ga ik ook langzaam afstrepen. Martine heeft voor mijn gevoel de meeste acties uitgehaald, maar ik begin ook steeds meer te denken dat Margriet het zou kunnen zijn, sinds twee afleveringen.
Moeilijk, moeilijk, moeilijk!

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #616 Gepost op: 19-02-2015, 16:12:42 »
Citaat
1. Het is toch Marlijn die de gouden tip geeft naar de 'witte eikel'? En het is toch Rik die meteen weet dat ze terug naar het beginpunt moeten?

Het is wel Margriet die zegt dat daar ook een witte eikel staat en inderdaad Rik die daarop zegt van dat is de witte eikel die we moeten hebben.

« Reactie #617 Gepost op: 19-02-2015, 16:15:36 »
Ik ben het daar helemaal met je eens. Maar hoe je dan op Margriet komt?

Ik heb zelf moeten 'slikken' dat Chris de mol is. Nadat ik dus eerst ook hoopte op Martine. Maar mijn regels sluiten haar uit.

En tja, de hints, daar kijk ik verder niet naar. Als ik ze zou moeten duiden dan wordt in elk geval van Margriet weggegeven dat ze onschuldig is. Dus die kan je sowieso strepen.

Als je kijkt wie er geld in de pot brengt dan is dat in elk geval zeker Marlijn terwijl Chris overduidelijk de meeste potentie heeft om enorme bedragen uit de pot te halen. 2x helikopter+1 verkiezing bijv., telt die duizendjes eens op! Aangezien Rik en Caro hem daar de dans lieten leiden is dat puur op Chris zijn conto te schrijven.

Wat betreft aanvallende mol zei ik voor afl. 1 al dat ik Chris dit het beste vond passen. Dus eigenlijk 'klopt' alles bij hem tot aan de wie-verdenkt-wie aan toe. Die regel houd ik toch hoog in mijn lijstje hoewel hij dit jaar iedereen lijkt uit te sluiten. Alleen Chris kan ontsnappen. Voor bijv. Margriet is er geen escape want Ajouad en Evelien hadden geheid moeten blijven!
waarom al die tweets om slechts een kandidaat weg te kunnen strepen, lijkt mij niet logisch

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #618 Gepost op: 19-02-2015, 16:21:12 »
Het is wel Margriet die zegt dat daar ook een witte eikel staat

Ja, en ik zou denken om nog verwarring proberen te veroorzaken.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #619 Gepost op: 19-02-2015, 16:26:27 »
Het is wel Margriet die zegt dat daar ook een witte eikel staat en inderdaad Rik die daarop zegt van dat is de witte eikel die we moeten hebben.

Verbeter me als ik fout ben, maar ik meen dit te horen:

Margriet: Maar wat is de vorm dan?
Marlijn: De vorm is gewoon een een een een een... Het is een eikel.
Rik: Wat is het?
Marlijn: Het is een eikel.
Rik: Het is een eikel. Het is een witte eikel. Daar stonden we toch net?
Margriet: We stonden er.

Dus het lijkt me Rik die hier het juiste spoor aangeeft.