Heel mooie opsomming, maar ik heb enkele vragen over bepaalde zaken die je als onmols/kandidaats beschrijft.
Margriet
1. Margriet die Rik op de witte eikel wijst
2. Margriet die de pot op eist
3. Marlijn proberen weg te houden bij de bakjes
1. Het is toch Marlijn die de gouden tip geeft naar de 'witte eikel'? En het is toch Rik die meteen weet dat ze terug naar het beginpunt moeten?
2. Dat vind ik niet per se onmols. Met de mythe dat er dit jaar een aanvallende Mol bezig is, zou dit wel eens zo'n assertieve molactie kunnen zijn om die pot in beheer te hebben.
3. Ook dit vind ik eerder Mols. Hoe minder jokers Marlijn pakt, hoe minder vragen er achteraf beantwoord moeten worden, hoe minder geld er in de pot kan komen als de kandidaten besluiten om voor geld te gaan na verloop van tijd.
Chris
- Chris die voorbij de envelop loopt. (En dat vind ik zelf toch anders dan bij Rik. Want Rik geeft in zijn biecht al aan dat hij alle initiatieven overlaat aan Chris, hiermee geeft Rik in feite al aan dat we van hem niets hoeven te verwachten. Maar Chris niet die leest ook Bentota correct voor. Zou je als Mol (Chris) zo'n groot risico nemen? Een groot geldbedrag laten afhangen van de kleine kans dat Rik de envelop niet ziet? Deze envelop had gewoon ongeacht de actie van Chris gezien moeten worden door Rik).
Ook hier kan je natuurlijk over blijven discussiëren. Chris is namelijk ook diegene die het verhaal verzint dat er nog 2 duo's staan te wachten en dat ze zo nog naar geld moeten gaan. Blijft bijzonder vreemd verhaal, want wanneer Art de opdracht aan Rik en Chris uitlegt, zegt ie bijna letterlijk 'als jullie landen, vinden jullie het geld'.
Maar alles bij elkaar staat Rik ook bij mij nog altijd heel hoog genoteerd.