Poll

Op naar WIDM 2016!

::cheerleader::
26 (60.5%)
::wijn::
17 (39.5%)

Totaal aantal stemmen: 43

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 319482 keer)

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #620 Gepost op: 19-02-2015, 16:35:24 »
Ja, en ik zou denken om nog verwarring proberen te veroorzaken.

Idd dat doet ze zeker.

En het is Rik die ze naar de juiste locatie brengt

Margriet: kijk, nog een witte eikel (alsof het een ander is) en kijkt vervolgens de andere kant op.
Rik: Dat is m toch! Dat is m! Hier is het, hier is t!

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #621 Gepost op: 19-02-2015, 16:47:46 »
waarom ik dan toch ga voor Rik:

Margriet

- Margriet haalt Victor uit de trein
- Margriet die continue in de controlekamer blijft
- Margriet die Rik op de witte eikel wijst
- Margriet die de pot op eist
- Margriet kiest de 50-70 categorie
- Margriet die de ze zwarte vrijstelling pakt
- De E van Margriet waar zo de nadruk op werd gelegd
- Marlijn proberen weg te houden bij de bakjes
- Margriet die veel genoemd werd door afvallers
Ik vind het een mooi rijtje. Maar toegegeven; de aanvallende wijze die Heinz beschrijft voor de 50-75 uitleg die zowel zij als Chris fout hebben spreekt in het voordeel van Margriet.

Maar ik vind inderdaad die zwarte vrijstelling zo raar, plus dat ze niet gaat voor de wie-verdenkt-wie. Rik gaat ook niet meer want hoe kan Viktor dan vertrekken die hem als no. 1 verdachte had?

Neen, ik blijf bij Chris. Hij zal die aanvallende supermol zijn die echt een giga bedrag brutaal uit de pot speelt... maar wat dan wel ten koste gaat van de verdenkingen. Hij zal dan toch een zwakke mol worden doordat iedereen (excl. Ajouad) hem al zo snel in de peiling had.

Ik denk ook dat het draaiboek tijdens de serie nog wordt aangepast. Art kwam nu bijv. binnenlopen bij Rik, maar dat was in feite een raar moment. Een soort paniek bij de regie omdat iedereen Chris al verdacht en dus wil men zoveel mogelijk kandi's in het spel houden.

Die 1e groepsvrijstelling was er ook zo eentje. Kun je ad hoc houden. En Chris had het echt nog even nodig dat Ajouad langer bleef. Vandaar echt geen toeval dat dit precies kwam nadat Ajouad's vrijstellingen allemaal waren opgebruikt.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #622 Gepost op: 19-02-2015, 18:18:08 »
Sommigen willen het uitleggen als "Margriet wil verwarring veroorzaken" maar ze kan toch ook gewoon haar mond houden? Resultaat is dat Rik beseft dat ze daar moeten zijn. Goed gezien Rik en Margriet! Erg kandidaats!

Misschien waren ze al op de goede weg...

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #623 Gepost op: 19-02-2015, 19:57:31 »
Resultaten van de poll na aflevering 7:

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #624 Gepost op: 19-02-2015, 20:10:33 »
Nu de twitterhint niet (helemaal) blijkt te kloppen, zet ik Martine voorzichtig terug in m'n top 2. Misschien is zij wel onschuldig ::trots::
...óf niet!

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #625 Gepost op: 19-02-2015, 20:11:03 »
Ik zit nu heel sterk met het gevoel: Het zal toch niet toch Martine zijn. Dit jaar... argh!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #626 Gepost op: 19-02-2015, 20:12:14 »
Ik zit nu heel sterk met het gevoel: Het zal toch niet toch Martine zijn. Dit jaar... argh!

Timerhint en twitterhint die toch niet lijken te kloppen. Zou het een voorbode zijn?

Welnee, gelukkig hebben we de molacties nog. ::tandpastasmiley::

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #627 Gepost op: 19-02-2015, 20:14:16 »

BREATHE IN. BREATHE OUT. REPEAT.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2015, 20:17:18 door Avogadro »

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #628 Gepost op: 19-02-2015, 20:21:20 »
Timerhint en twitterhint die toch niet lijken te kloppen. Zou het een voorbode zijn?

Welnee, gelukkig hebben we de molacties nog. ::tandpastasmiley::
Het gevoel had ik voor dat ik las dat de twitterhint niet zou kloppen. Mijn verstand blijft het gevoel ook nog wel onderdrukken... maar Magriet is niet de enige die molacties op haar naam heeft staan.

BREATHE IN. BREATHE OUT. REPEAT.
:D Bedankt! Maar lukt me niet echt.  :P

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #629 Gepost op: 19-02-2015, 20:22:49 »
Vanavond maar weer verder kijken. Ik heb al op Margriet gestemd.
...óf niet!

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #630 Gepost op: 19-02-2015, 20:23:42 »
Ik hou het ook nog steeds op Margriet

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #631 Gepost op: 19-02-2015, 20:28:25 »
Heel mooie opsomming, maar ik heb enkele vragen over bepaalde zaken die je als onmols/kandidaats beschrijft.
1. Het is toch Marlijn die de gouden tip geeft naar de 'witte eikel'? En het is toch Rik die meteen weet dat ze terug naar het beginpunt moeten?
2. Dat vind ik niet per se onmols. Met de mythe dat er dit jaar een aanvallende Mol bezig is, zou dit wel eens zo'n assertieve molactie kunnen zijn om die pot in beheer te hebben.
3. Ook dit vind ik eerder Mols. Hoe minder jokers Marlijn pakt, hoe minder vragen er achteraf beantwoord moeten worden, hoe minder geld er in de pot kan komen als de kandidaten besluiten om voor geld te gaan na verloop van tijd.

Ook hier kan je natuurlijk over blijven discussiëren. Chris is namelijk ook diegene die het verhaal verzint dat er nog 2 duo's staan te wachten en dat ze zo nog naar geld moeten gaan. Blijft bijzonder vreemd verhaal, want wanneer Art de opdracht aan Rik en Chris uitlegt, zegt ie bijna letterlijk 'als jullie landen, vinden jullie het geld'.

Maar alles bij elkaar staat Rik ook bij mij nog altijd heel hoog genoteerd. ;)

Ik zie het nu pas je bericht had ik even gemist.

1. Marlijn geeft inderdaad de gouden tip over die witte eikel. Maar even later rijden Margriet & Rik er voorbij en dan zegt Margriet "Daar heb je ook een witte eikel".

2. Als Margriet de Mol zou zijn heeft ze naar mijn idee een tactische fout gemaakt door op dat moment al zelf penningmeester te worden. Als het bekend zou worden van de €200,- die ze uit de pot heeft gehaald kan ze natuurlijk wel op haar vingers natellen dat het penningmeesterschap afgepakt zou worden. Zware verdenkingen vanuit de groep voor een relatief laag bedrag. Terwijl ze als Mol met voorkennis waarschijnlijk wel weet dat de penningmeester vaker post gaat krijgen van de Mol. En dat blijkt nu dus met Rik die al €750,- uit de pot haalt. En dan nog eens €750,- voor een groepsvrijstelling. Margriet als Mol die deze voorkennis heeft wil dan toch net als Rik op een later stadium penningmeester worden? Wetende dat de bedragen die uit de pot kunnen worden gehaald ook hoger worden? Het liefste wil de Mol dan ook nog iemand aan kunnen wijzen met beschuldigende vinger voor de €200,- uit de pot voor jokers.

3. Maar de Mol wil juist graag zoveel mogelijk jokers en vrijstellingen in het spel. (Daarom is die ZV ook niet te verklaren voor mij) Dan de wetenschap dat ze de jokers weg kunnen spelen voor geld is natuurlijk succes gegarandeerd. Want iedere kandidaat zou gaan voor wegspelen jokers en dus ook geen geld verdiend.

En dat van Chris is ook wel raar wat hij allemaal roept tijdens de opdracht. Alleen denk ik dat hij het ook oprecht meent. Misschien heeft hij wel gewoon niet iedereen gezien, Chris is sowieso iemand van doordenken soms misschien wel iets te ver, maar ik denk dat dit los staat van de envelop die ze voorbij liepen. Zelf denk ik Chris hier Rik aan het checken was. Kom op Rik heeft die envelop echt wel gezien ::jaja::

En ik probeer niemand verder niet te overtuigen ofzo  ::rofl:: maar alleen uit te leggen waarom ik het zie als onmols. Ieder zijn eigen tunneltje ::tandpastasmiley::

« Laatst bewerkt op: 19-02-2015, 20:34:41 door Molletjuh »

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #632 Gepost op: 19-02-2015, 20:32:29 »

1. Marlijn geeft inderdaad de gouden tip over die witte eikel. Maar even later rijden Margriet & Rik er voorbij en dan zegt Margriet "Daar heb je ook een witte eikel". Margriet zegt: he daar heb je nog een witte eikel en kijkt de andere kant op alsof het een ander betreft. Rik roept dan heel hard: Maar dat is m toch! dat is m! Hier is het dus, hier is t! Rik zorgt er dus voor dat de opdracht slaagt. En nu tijd voor widm. Veel plezier !

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #633 Gepost op: 19-02-2015, 20:35:39 »
Ja dus dan zegt ze alsnog als eerste dat daar ook een witte eikel is ;)

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #634 Gepost op: 19-02-2015, 20:37:41 »
Ja dus dan zegt ze alsnog als eerste dat daar ook een witte eikel is ;)

Yep, ik beschrijf de situatie alleen ff volledig waarin jij wat wegliet. En nou ga ik echt kijken. Have fun iedereen!

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #635 Gepost op: 19-02-2015, 20:52:25 »
Ik heb niet zo veel meegekregen van het forum deze week. Maar de vorige weken zou ik heel zelfverzekerd zeggen "De Mol is Martine"! Ben al wekenlang, sinds ze bij het laserspel zo raar deed en zeker na die zwarte vrijstelling, niet af te slaan van Martine als Mol. Maar de aflevering van vorige week heeft me aan het twijfelen gebracht. En ik wist het zo zeker. Zegt genoeg over dit programma, dat ze dit nog teweegbrengen bij een zelfverzekerde kijker. Chris en Margriet toch maar terug in mijn verdachtenlijstje opgenomen, al zijn ze nooit echt ver weggeweest.

Maar we zijn al zo ver in het spel. Voorlopig blijf ik toch bij Martine. Ze is vind ik niet uit te sluiten. Hoe dan ook, we krijgen dit jaar wel een fantastische Mol. Of het nu Martine, Margriet of Chris is. Rik en Marlijn sluit ik inmiddels uit. Ze willen het te graag zelf zijn.

Mag ik ook even zeggen, wat een fijne groep kandidaten die zijn overgebleven bij de laatste vijf, diegenen die ik stiekem door wou zijn ook echt doorgegaan. Er zit een heel mooie dynamiek in deze groep.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #636 Gepost op: 19-02-2015, 21:32:46 »
De poll na aflevering 8 is geopend! ::joehoe::

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #637 Gepost op: 19-02-2015, 21:33:48 »
Ik stem Martine.  ::jaja::

..  :\'(

.. nou dan is het duidelijk, Margriet..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #638 Gepost op: 19-02-2015, 21:34:05 »
Rik  ::jaja::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Duncton

• Forumlid
« Reactie #639 Gepost op: 19-02-2015, 21:46:28 »
Ik denk Rik, ik hoop Marlijn.
If I was a haircut would you wear a hat?