Poll

Op naar WIDM 2016!

::cheerleader::
26 (60.5%)
::wijn::
17 (39.5%)

Totaal aantal stemmen: 43

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 319474 keer)

Offline Feodora

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #660 Gepost op: 19-02-2015, 23:37:31 »
Ik zit al heel lang op Rik en daar bijf ik ook maar bij, hoewel ik daar allerminst zeker van ben. Het zou wat mij betreft ook heel goed Chris kunnen zijn. Margriet daar geloof ik niet meer in. Inderdaad te veel onmolse dingen. Hoewel iedereen die dit seizoen lijkt te hebben. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik misschien ook wel graag wil dat Margriet het niet is (sorry ik vind haar niet zo leuk).

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #661 Gepost op: 19-02-2015, 23:55:57 »
Inderdaad Joost... ook ik ga er niet eens de moeite voor nemen, ik weet i.i.g wel nog heel goed dat het vorig jaar vrij amusant was toen mijn mol Susan (die finaal werd afgemaakt als "mol" op internet, kon het zogenaamd onmogelijk zijn!) toch de Mol bleek! Zodra Rik bekend gemaakt is, lig je dubbel bij het teruglezen van alle tegenovergestelde tunnelvisies ::rofl:: en dat is (voor de duidelijkheid) juist bedoeld in positieve zin, dat niet kloppende tunnelvisie hilarisch kan zijn achteraf. Ook als het jezelf betreft hoor!

On-topic: zit nog altijd op Rik. Sinds aflevering 1 al (samen met Chris verdacht ik hem toen) maar het is mij overduidelijk: Anchor Rik is de mol!

Precies  ::ok:: Ik weet die reacties ook nog goed na aflevering 8: Susan kon het toch echt niet zijn, onmogelijk. Rik kan het niet zijn, onmogelijk dit jaar. Wie het laatst lacht.. ;) En inderdaad, andersom mocht de overgrote meerderheid het toch juist hebben dan feliciteer ik Heinz als eerste, hij zat vanaf aflevering 2 definitief in de Margriet-tunnel, ik had Rik als schot-voor-de-boeg en vanaf aflevering 2 als hoofdverdachte naast Chris. Maar omdat ik toch echt in Martine haar gesprekje bij Art 'hem' hoor čn Martine en Margriet blikken uitwisselen nadat Chris net winnaar v/d verkiezingen is geworden onder het mom: dat is dus -2000 euro want Chris is de mol, zegt genoeg. Martine ging eruit op Chris, Margriet kan nog steeds. Maar Rik ook en ondanks alle overduidelijke obvious (dwaal)sporen naar bloemen Margriet/Lotus (Margriet čn Chris) blijf ik bij de anchor-hint en kies ik voor Rik :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Qper

• Forumlid
« Reactie #662 Gepost op: 19-02-2015, 23:58:45 »
Ongelofelijk dat zoveel mensen nog op Margriet stemmen ::) Hoezo stug volhouden?
Ze heeft vandaag individueel €500,- binnen gehaald én is mede verantwoordelijk voor het vinden van de eindlocatie tijdens de opdracht met de logo's. Verder gaf ze heel nuttige informatie tijdens de fotocamera opdracht. Doen jullie dit serieus af als zijnde "ze probeert de verdenkingen van zich af te houden?" ::rofl::
Sorry maar dat gaat er echt niet in. Rik word afgerekend omdat hij om een pen vraagt en hier word gewoon €500,- goedgepraat ???

Rik vind de 1500 euro envelop bij de notaris, terwijl Margriet de notaris blijft ondervragen. Daarnaast pakte hij 250 op het strand.

Marlijn pakte 500 bij de bakjes

Chris pakte 250 bij de bakjes en bij de cameras. En met Carolina 1250 aan kokers op het strand

Op 500 euro kun je niemand afschrijven. Dat hebben ze intussen allemaal gepakt
« Laatst bewerkt op: 20-02-2015, 00:01:33 door Qper »

Offline Joost2

• Forumlid
« Reactie #663 Gepost op: 20-02-2015, 00:02:03 »
Rik vind de 1500 euro envelop bij de notaris, terwijl Margriet de notaris blijft ondervragen. Daarnaast pakte hij 250 op het strand.

Chris pakte 250 bij de bakjes en bij de cameras

Akkoord, maar Rik graaide er eerst 1500 uit de pot voor twee pietluttige jokers en een onnodige groepsvrijstelling (hij had jokers en een joker maakt al het verschil tussen rood of groen aldus eerdere vragenvuurtjes op de MFD) Ergo.. 1500 euro stond ie voorheen in de min, nu draagt ie bij aan 1500 euro vinden. Netto: ::art:: Mag ook wel een keertje toch met een historisch laagste pot ooit?  ::)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #664 Gepost op: 20-02-2015, 00:05:50 »
Nu,het kan aan mij liggen want ik verdenk hem niet maar waarom ga je als mol af met een lege enveloppe?  Dit overkwam hem ook bij lasegame.
klaar voor de strijd

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #665 Gepost op: 20-02-2015, 00:09:39 »
Nu,het kan aan mij liggen want ik verdenk hem niet maar waarom ga je als mol af met een lege enveloppe?  Dit overkwam hem ook bij lasegame.

Dat doe je dus ook niet als mol. Hij is de mol ook niet. De mol zal zich proberen te gedragen als kandidaat. Hij gedraagt zich als mol.. Dat is mijn reden om hem af te kunnen schrijven. Maar vind hem geweldig  ::bravo::

Edit: hoop dat ie wint
« Laatst bewerkt op: 20-02-2015, 00:11:14 door FS »

Offline Joost2

• Forumlid
« Reactie #666 Gepost op: 20-02-2015, 00:09:42 »

Er is geen perfecte mol? Niet elke opdracht hoeft gesaboteerd te worden? Je wilt een rookgordijn opwerpen? Ik kan die acties ook niet plaatsen als mols, maar ik schrijf hem er niet op af. Die lasergame opdracht bracht maar 100 euro in de pot, door Vik, niet door Rik. Margriet/Chris brachten geld in de pot met de flitsopdracht, niet Rik of Martine of Marlijn. Waarom Rik wel neersabelen om zulke dingen en Margriet maar aanhouden als de mol. Ieder zo zijn ding, en ik snap naar aanloop naar de finale heus wel dat iedereen nu een andere bril op zet, maar alsof Margriet vrij is van zondes, alsof zij de perfecte mol is. Er bestaat gewoon geen perfecte mol, of het nu Margriet, Rik of Chris dadelijk is. En als konijn uit de hoge hoed tovert Art Marlijn, je zult het zien  ::rofl::

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #667 Gepost op: 20-02-2015, 00:09:59 »

Chris pakte 250 bij de bakjes en bij de cameras. En met Carolina 1250 aan kokers op het strand

Rik grist inderdaad net de enveloppe voor Margriet weg, maar ja dat was een inkoppertje. Martine en Margriet hadden de juiste bestemming al aangewezen. Het was een hokje van 1m2 waar iedereen kon meezoeken. Die envelop zou echt wel gevonden worden.

En die koker van €250,- waar jij het over hebt dat is nog maar de vraag of dat klopt. Rik levert inderdaad 1 koker in maar het is een aanname dat dit koker 14 is. Want het blijkt dat Rik 2 kokers heeft opgegraven en dat andere nummer is onbekend. Het zou dus zomaar kunnen dat Rik individueel NIETS heeft binnengebracht ::vergroot::  

En dan nog de €1500,- die hij UIT de pot heeft gehaald voor jokers en vrijstellingen.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2015, 00:24:42 door Molletjuh »

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #668 Gepost op: 20-02-2015, 00:13:38 »
Er is geen perfecte mol? Niet elke opdracht hoeft gesaboteerd te worden? Je wilt een rookgordijn opwerpen? Ik kan die acties ook niet plaatsen als mols, maar ik schrijf hem er niet op af. Die lasergame opdracht bracht maar 100 euro in de pot, door Vik, niet door Rik. Margriet/Chris brachten geld in de pot met de flitsopdracht, niet Rik of Martine of Marlijn. Waarom Rik wel neersabelen om zulke dingen en Margriet maar aanhouden als de mol. Ieder zo zijn ding, en ik snap naar aanloop naar de finale heus wel dat iedereen nu een andere bril op zet, maar alsof Margriet vrij is van zondes, alsof zij de perfecte mol is. Er bestaat gewoon geen perfecte mol, of het nu Margriet, Rik of Chris dadelijk is. En als konijn uit de hoge hoed tovert Art Marlijn, je zult het zien  ::rofl::

Ik zit niet op margriet hoor.  Wel 2 dagen getwijfeld na de twitterhint maar zodra de onschuldig kwam toch weer de tunnel verlaten.

Ontopic dat er geen perfecte mol is geloof ik graag maar ik bedoel dat  je met deze opdrachten gemakkelijk geld had kunnen verliezen.
klaar voor de strijd

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #669 Gepost op: 20-02-2015, 00:15:09 »
ik ga na het instorten van mijn tunneltje nu voor Marlijn.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Joost2

• Forumlid
« Reactie #670 Gepost op: 20-02-2015, 00:17:08 »
ik ga na het instorten van mijn tunneltje nu voor Marlijn.

Van mij mag ze het zijn, ik weet wel dat ik dan met verbazing zal kijken naar aflevering 10. Dan heeft ze velen goed om de tuin geleid, om ons dan te doen denken alsof het Rik, Chris of Margriet moet zijn.  ::ok::

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #671 Gepost op: 20-02-2015, 00:33:12 »
Ongelofelijk dat zoveel mensen nog op Margriet stemmen ::) Hoezo stug volhouden?
Ze heeft vandaag individueel €500,- binnen gehaald én is mede verantwoordelijk voor het vinden van de eindlocatie tijdens de opdracht met de logo's. Verder gaf ze heel nuttige informatie tijdens de fotocamera opdracht. Doen jullie dit serieus af als zijnde "ze probeert de verdenkingen van zich af te houden?" ::rofl::
Sorry maar dat gaat er echt niet in. Rik word afgerekend omdat hij om een pen vraagt en hier word gewoon €500,- goedgepraat ???

Even puur een reactie over de tweede opdracht. Margriet vind inderdaad de eindlocatie, tegelijk of net na dat Martine het roept. Maar ook de twee heren helpen de opdracht tot een goed einde. Rik zorgt voor een nieuwe pen en Chris verbeterd Rik, nadat Rik naar twee verkeerde beginletters opzoek is. Overall is 'lijntje volgens mij het minst kandidaats deze aflevering.

Offline Mik1986

• Forumlid
« Reactie #672 Gepost op: 20-02-2015, 08:11:15 »
De Riktunnel staat nog steeds een beetje overeind. Al twijfel ik daar wel aan. Hij is wel heel duidelijk ook de montagemol. Zodanig zelfs dat ik Margriet in mijn hoofd hoor zeggen 'Remember his face, he is de mole!' >:D.Ook op basis van het geld moet het Rik haast wel zijn.
Margriet was en is nog steeds mijn reserve mol,ondanks haar kandidaatse manier van doen van gisteren.
Chris en Marlijn verdenk ik eigenlijk niet en wil ik eigenlijk niet verdenken. Maar bij Marlijn begin ik toch weer te twijfelen.
Ik zou eigenlijk naar de Margriettunnel over moeten stappen. Maar van de andere kant was Susan voor mij vorig jaar ook te duidelijk de mol. Dat was te duidelijk, dus moest het Freek wel zijn.
Mijn eigen conclusie is dat zolang Rik er nog inzit, ik niet voor de volle 100% voor een andere tunnel kan gaan. Dus ik heb Rik toch maar weer ingevuld  :)

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #673 Gepost op: 20-02-2015, 08:26:31 »
Na een nachtje slapen begin ik opeens Marlijn ook nog te verdenken. Iedereen dus nu...  :-X

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #674 Gepost op: 20-02-2015, 10:32:00 »
Ook Chris haalt geld binnen. Maar 250 euro
Ja ik moest daar wel fronsen. Ik had mij voorafgaand aan de opdracht voorgenomen van Chris af te stappen als hij 500 zou binnenhalen. Ik dacht bij mezelf, waarmee kan je als mol nog thuiskomen? Ik dacht aan maximaal 200 euro. Dus hij gaat net over het randje heen maar het is in elk geval geen 500.

Alternatief voor Chris is er eigenlijk niet, dat is mijn probleem. Rik? Die komt binnen 2 van de 10 minuten met 1 envelop aan. Die is nog leeg ook. Plus hij wordt geflitst. Een heel klein beetje subtiel mag bij zo'n opdracht wel hoor ::rofl::. 1 van die dingen was al genoeg geweest, bijv. lege enveloppen binnenhalen terwijl je er 9 minuten over doet. Dit was zo onmols. Sloeg nergens op, die 2 minuten. Hij stond dan wel weer het mooiste op de kiek (full frontal), dat wel ::ok::.

Marlijn is mijn duidelijke wensmol. Wow, wat zou dat mooi zijn! Ik hoop het vurig maar nu eerst die finalisten zien. Het is voor mij nu OF Madame 500 OF Heer 250 die gaat ::oink:: ::oink:: ::oink::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #675 Gepost op: 20-02-2015, 10:45:27 »
Dit was pas de 1e aflevering waar Rik inderdaad verdacht naar voren kwam (stift kwijt, langs verschillende logo's aflopen, Rik die zegt alleen op J.W te focussen, Rik die binnen no-time het parcours door loopt, met maar 1 envelop, die ook nog eens leeg is en hij word nog eens geflitst). Maar iedereen is al eerder heel verdacht in beeld geweest. Iedere uitzending draaide wel om iemand.

Nu gaan we alweer naar aflevering 9, de echte Mol mag nu natuurlijk ook wel eens wat duidelijker naar voren geschoven worden.  ;D

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #676 Gepost op: 20-02-2015, 11:05:43 »
Ja ik moest daar wel fronsen. Ik had mij voorafgaand aan de opdracht voorgenomen van Chris af te stappen als hij 500 zou binnenhalen. Ik dacht bij mezelf, waarmee kan je als mol nog thuiskomen? Ik dacht aan maximaal 200 euro. Dus hij gaat net over het randje heen maar het is in elk geval geen 500.

Alternatief voor Chris is er eigenlijk niet, dat is mijn probleem. Rik? Die komt binnen 2 van de 10 minuten met 1 envelop aan. Die is nog leeg ook. Plus hij wordt geflitst. Een heel klein beetje subtiel mag bij zo'n opdracht wel hoor ::rofl::. 1 van die dingen was al genoeg geweest, bijv. lege enveloppen binnenhalen terwijl je er 9 minuten over doet. Dit was zo onmols. Sloeg nergens op, die 2 minuten. Hij stond dan wel weer het mooiste op de kiek (full frontal), dat wel ::ok::.

Het is niet onmols (er komt geen geld in de pot immers), maar het is inderdaad wel heel erg obvious. Ik denk dat dit de taktiek is dit jaar. Maak het zo obvious dat niemand het meer gelooft!

En dat zie je terug doordat het Avrotros publiek duidelijk voor Rik gaat. Die gaan altijd voor de meest obvious mol. En hier gaat men vooral voor Margriet, omdat Rik te obvious zou zijn.

Susan vond ik vorig jaar ook erg obvious, waardoor ik haar lang niet als mol zag. Die fout maak ik dit jaar niet. En het is grappig, je zou zeggen dat als je duidelijk de mol laat zien, dat iedereen daar dan voor gaat, en er niks meer aan is. De praktijk blijkt toch anders! :P

Maar we zullen zien hoe het verder af loopt.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #677 Gepost op: 20-02-2015, 11:28:56 »
Avrotros publiek duidelijk voor Rik gaat. Die gaan altijd voor de meest obvious mol. En hier gaat men vooral voor Margriet, omdat Rik te obvious zou zijn.

Susan vond ik vorig jaar ook erg obvious, waardoor ik haar lang niet als mol zag. Die fout maak ik dit jaar niet
Ja dit is een goede analyse: ook ik kon vorig jaar lang niet geloven dat Susan het was.

Maar Rik is dit seizoen niet degene die te obvious is, dat is Chris. Rik zie je eigenlijk niet veel doen behalve rare jokeracties. Terwijl je Chris in bijna alle opdrachten ziet verdwijnen met de suggestie dat hij buiten beeld enorm aan het mollen is. Dat begon al in afl. 1 en hij was gisteren opnieuw telkens afwezig (stiften weggooien enzo), zoals elke week wel.

Rik is bovendien veel te hangerig naar Marlijn, dat gaat al de hele serie steeds sterk van hem uit, en dat doet mij hem toch strepen als mol. Het hele verhaal dat steeds weer terug wordt gescript dat het stelletje elkaar toch ook wel verdenkt komt mij erg 'gemaakt' over. Het kwam ook nu weer terug, maar puur omdat de twee vast samen in de finale komen dus dan wil je nog wat te scripten over hebben.

Het was gisteren een mooie opbouw naar de finale. Margriet exit terwijl iedereen vol op haar zit is een echte WOW-ervaring. Ik denk dat ze daar naar toe werken. Dan kan mol Chris dus altijd nog zeggen dat Marlijn de mol is. En dan moddert de productie nog wat verder met de onderlinge Rik-Marlijn verdenkingen om Chris te sparen.

Het scenario klopt als een bus want Marlijn is nooit uit te sluiten geweest in de wie-verdenkt-wie. Margriet en Rik beiden wel. En als Margriet er straks uit is dan is haar hoofdverdachte Rik ook nogmaals vrijgepleit. Het script zal dus focussen op Marlijn als mol. Maar zal niet echt overtuigend zijn want het duo zal beiden vol op Chris inzetten.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #678 Gepost op: 20-02-2015, 12:11:57 »
Margriet exit terwijl iedereen vol op haar zit is een echte WOW-ervaring. Ik denk dat ze daar naar toe werken. Dan kan mol Chris dus altijd nog zeggen dat Marlijn de mol is. En dan moddert de productie nog wat verder met de onderlinge Rik-Marlijn verdenkingen om Chris te sparen.

PRECIES waar ik ook aan zat te denken. Margriet eruit zou de grootste verrassing ooit zijn. Dan zit iedereen op de test compleet verkeerd. Lijkt me geweldig. Je verdere scenario klinkt acceptabel. Toch durf ik niet te geloven dat het zo zal gaan.

Offline Mosquito

• Forumlid
  • 'ziende blind'
« Reactie #679 Gepost op: 20-02-2015, 12:12:08 »
Opzij, ik kom stemmen. Ik heb goed naar haar gezicht gekeken en stem wederom Margriet.
'Ook een fijne dag verder...’