Waarom, als Margriet de mol is..
- .. laat ze haar taak als mol uitbesteden door zelfstandig met het idee van 'post van de mol' te komen?
- .. wordt ze ondanks het feit dat ze hierdoor praktisch niet meer hoeft te mollen toch door 8 v/d 10 kandidaten verdacht?
- .. laat ze zich afwimpelen door Vik door bij de aandachtstrekkers ingedeeld te worden? Als mol met voorkennis wil je juist naar Bentota om die enveloppe over het hoofd te zien. Links of rechtsom wil je toch net als Kees die de heli ging, dat Margriet het watervliegtuig in mag?
- .. doet ze 'post van de mol' vergezeld gaan met alles behalve Margriet bloemetjes?
- .. laat ze Martine aan de haal gaan met het idee dat zij de ZV heeft terwijl Margriet hem meteen inzet > lees daar had toch veel meer in gezeten voor Margriet als mol? ZV pakken als mol snap ik, maar er dan zo weinig mee doen snap ik niet.
- .. troeft ze Rik af bij het eerste penningmeesterschap, terwijl je als mol met voorkennis weet dat de tweede penningmeester het voorstel krijgt om voor meer geld jokers uit de pot te kopen?
- .. troeft ze Rik af bij het eerste penningmeesterschap, terwijl je als mol met voorkennis weet dat de tweede penningmeester van Art het voorstel krijgt om voor een groepsvrijstelling te gaan en hoe meer kaarten, hoe meer het kost?
Dat zijn dingen die ik niet begrijp bij Margriet als mol. Het eerste punt is voor mij net zo goed een minpunt als Rik de mol is overigens. WIDM draait om de mol, de mol is aangesteld met de taak te saboteren. De mol en de mol alleen is aangesteld met die taak. Nu heeft ze Inge overtroeft door haar moltaak uit te besteden en ondanks dat ala Anne-Marie toch massaal verdacht te worden de mol te zijn. Het is naar mijn mening het failliet van WIDM wanneer de spil van het programma, de mol niet meer zelfstandig molt, maar kandidaten aanstuurt die voor hem/haar mollen. Kandidaten zijn geen kandidaten meer, de mol is geen mol meer, weg onderscheid, weg: er is een saboteur in hun midden.
Ik laat me graag verrassen, maar als de mol zo gemakzuchtig wordt en zijn eigen persoonlijke taak uitbesteed zonder daarbij eigenhandig nog wat dingen in de soep te laten draaien vraag ik mij ondertussen af of ik volgende seizoen nog we wil gaan volgen. En nogmaals, ik wil dit benadrukken, dit gaat voor mij net zo hard op als Rik of Marlijn de mol is. Want het idee van post van de mol kwam van de mol zelf dit seizoen aldus Art in de chat dinsdag. Je bent dan een verrekte luie mol door het anderen te laten opknappen. En je zult altijd houden dat kandidaten op eigen houtje zich verdacht willen maken bij anderen om hun eigen kansen te vergroten om de finale te bereiken. Maar dat is wat anders dan ze direct aan te sturen in ruil voor jokers met post van de mol.