Poll

Op naar WIDM 2016!

::cheerleader::
26 (60.5%)
::wijn::
17 (39.5%)

Totaal aantal stemmen: 43

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 319359 keer)

Offline Lo

• Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #180 Gepost op: 21-01-2015, 12:36:54 »
  • Ajouad en Marlijn zou ik omschrijven als zeer kandidaats (al bijna een streep erdoor)
  • Bij Rik, Viktor, Margriet, Evelien in meer of mindere mate kandidaatse reacties/emoties waargenomen die mij serieuze twijfel geven over hun Molschap
  • Zou ik de Mol zoeken tussen Carolina, Chris, Martine, Pieter
Wat opvalt is dat de 'dooie dienders' dan allemaal molkandidaten zijn en 'stuiterballen' zoals Viktor, Ajouad en Marlijn sowieso niet.

Margriet (+Evelien) is nog zo'n stuiterbal dus die is de enige uitzondering die je dan nog niet definitief streept.

Carolina, Chris, Martine en inderdaad ook Pieter zijn de molsoorten waar mijn intuitie naar uitgaat. Alleen heb ik dat al zo vaak als valkuil ervaren...  ::schaam::

Dus ja, ik heb wel dezelfde conclusies maar voor het echt aanwijzen van de mol handhaaf ik toch beter mijn eigen methode nog stricter. En dan kom ik dus bij Viktor Mids uit ::) ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline kloas

• Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
« Reactie #181 Gepost op: 21-01-2015, 13:05:37 »
Als ik enkel kijk naar de afleveringen tot nu toe zou mijn intuïtie ook naar Carolina en Martine uitgaan.
Blijkbaar omdat ze het minst op de voorgrond opereren.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #182 Gepost op: 21-01-2015, 18:44:28 »
Gisteren had ik dan eindelijk tijd  :o om aflevering 1, je moet bij het begin beginnen, op mijn gebruikelijke manier te analyseren.

[...]
Bedankt... Ik ben blij dit jaar ook weer jou analyse mee te kunnen nemen. Geeft stof tot nadenken. Heb het in elk geval (mede) als aanleiding te zien toch nog eens alle opties te overwegen. Enige nadeel is dat ik nu echt geen idee meer heb wie de mol is. ;D

Bij Chris en Rik ligt het er te dik bovenop. Het voelt niet goed meer om Rik aan te houden als mol. Ajouad, Carolina en Viktor sluit ik uit o.b.v. mijn Excel opdrachtenoverzicht. Marlijn lijkt te oprecht enthousiast. Ik kan mij niet voorstellen dat Margriet in overleg met Martine zelf de penningmeester wil worden als mol om geld te verduisteren in ruil voor een joker.

Conclusie: Ik ga waarschijnlijk weer terug naar mijn schot-voor-de-boeg-mol Martine. Ik hoop nog de tijd te vinden om even de opdrachten terugkijken met focus op haar doen en laten. Een dubbelcheck voordat ik definitief een besluit neem.

Offline molsprdr

• Forumlid
« Reactie #183 Gepost op: 21-01-2015, 22:40:54 »
1. Viktor
2. Carolina/Martine

Offline Regis Filia

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #184 Gepost op: 21-01-2015, 23:50:36 »
Martine zou inderdaad ook een goede kunnen zijn. Het enige wat me bij haar dwarszit, is dat ze me enorm doet denken aan Jon van Eerd en ik me afvraag of ze wel twee keer een zelfde soort mol zouden kiezen.
En ze zat bij de opdracht in de volkswijk op de slechtste molpositie, wat dan weer tegen haar pleit als mol.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2015, 00:21:00 door Regis Filia »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #185 Gepost op: 22-01-2015, 09:05:48 »
Stem nog even als je dat nog niet gedaan hebt. ::joehoe::

De nieuwe poll zal ik vanavond wat later openen.

Edit: Resultaten van de poll na aflevering 3:
« Laatst bewerkt op: 22-01-2015, 12:10:25 door Heinz »

Offline FilmMaster

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #186 Gepost op: 22-01-2015, 10:56:07 »
Het zou me niet verbazen dat de montage expres op chris en rik was gefocust en dat 1 van de twee er vandaag ineens uitligt.
Ze zijn beide heel verdacht gemaakt vorige keer.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 22-01-2015, 12:21:15 »
Ik zit al vanaf het begin op Chris (eigenlijk al vanaf wat hij in de slimste mens deed  ::rofl:: ) met Martine en Carolina als reservemollen. En een beetje Marlijn nog.
Eigenlijk hangt heel veel af van wie er afvalt vanavond. Als Ajouad gaat blijf ik wsch. lekker op Chris, maar zo niet...dan zitten Ajouad en Chris blijkbaar wel goed op "de vrouwen".
Volgens de promo pakt Chris vanavond 250 euro, dat is geen heel groot bedrag en kan zijn om verdenkingen van hem af te halen (hij wordt wel erg verdacht). Het kan ook zijn dat hij pas als laatste mag en niet veel keus meer heeft...we zullen zien.

*al kunnen jokers en vrijstellingen weer een hoop vertekenen*
« Laatst bewerkt op: 22-01-2015, 12:23:51 door tureluurs »

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #188 Gepost op: 22-01-2015, 12:41:18 »
Ik zit al vanaf het begin op Chris (eigenlijk al vanaf wat hij in de slimste mens deed  ::rofl:: ) met Martine en Carolina als reservemollen. En een beetje Marlijn nog.
Eigenlijk hangt heel veel af van wie er afvalt vanavond. Als Ajouad gaat blijf ik wsch. lekker op Chris, maar zo niet...dan zitten Ajouad en Chris blijkbaar wel goed op "de vrouwen".
Volgens de promo pakt Chris vanavond 250 euro, dat is geen heel groot bedrag en kan zijn om verdenkingen van hem af te halen (hij wordt wel erg verdacht). Het kan ook zijn dat hij pas als laatste mag en niet veel keus meer heeft...we zullen zien.

*al kunnen jokers en vrijstellingen weer een hoop vertekenen*

Wat deed hij dan in de slimste mens? heb het wel gezien maar niks opvallends tegengekomen  ::vergroot::

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #189 Gepost op: 22-01-2015, 13:06:55 »
Wat deed hij dan in de slimste mens? heb het wel gezien maar niks opvallends tegengekomen  ::vergroot::

hij leidde in het finalespel zijn tegenstander dusdanig af van het spel dat deze heel veel tijd verloor. Dat ging heel naturel maar wel heel bewust. (ik zou bijna zeggen zoals hij Rik afleidde van "envelop/geld" naar "kandidaten/aanwijzing" maar dat durf ik nog niet helemaal...)

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #190 Gepost op: 22-01-2015, 13:23:08 »
hij leidde in het finalespel zijn tegenstander dusdanig af van het spel dat deze heel veel tijd verloor. Dat ging heel naturel maar wel heel bewust. (ik zou bijna zeggen zoals hij Rik afleidde van "envelop/geld" naar "kandidaten/aanwijzing" maar dat durf ik nog niet helemaal...)

Ooooo, het finalespel! Zo ver was ik nog niet, vandaar dus. Ben wel benieuwd nu! Ga het binnenkort even terugkijken. Ik zit voor 50% op Chris maar durf nog niet all in te gaan haha

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #191 Gepost op: 22-01-2015, 14:08:51 »
Het zou me niet verbazen dat de montage expres op chris en rik was gefocust en dat 1 van de twee er vandaag ineens uitligt.
Ze zijn beide heel verdacht gemaakt vorige keer.

Blijven ze dan niet juist? Ze doen juist hun best om de mensen die erin blijven verdacht te houden.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #192 Gepost op: 22-01-2015, 14:47:05 »
De uitzending nog eens teruggekeken en weer enorm aan het twijfelen geslagen. Mijn wensmol Rik laat in zijn mimiek zoveel kandidaats gedrag zien, zowel verbazing als frustratie en aangezien hij geen acteur is, twijfel ik enorm of hij dat zou kunnen spelen. Hetzelfde heb ik bij Viktor.
Marlijn, Ajouad, Carolina en Chris schrap ik voorzichtig, maar Martine komt weer langzaam bovendrijven. Ik begrijp als zij de mol is alleen niet waarom ze bij de theateropdracht het 'Lake House' noemde, maar afgezien van dat, heb ik haar op weinig echt kandidaatse acties kunnen betrappen. Dat vind ik wel echt het lastige van de groep dit jaar, ik heb bijna iedereen mollenacties uit zien halen, maar ook behoorlijk kandidaats gedrag zien vertonen (waar ik normaal gesproken het meest op let om de mol te kiezen)
Dus nu voorlopig 1. Martine 2. Rik en 3. Viktor/Margriet

Dan zou alleen Ajouad er vanavond niet uit gaan, maar Margriet (haar grapje over de hijskranen). De aflevering van vanavond wordt erg bepalend denk ik!

Offline lightman

• Forumlid
« Reactie #193 Gepost op: 22-01-2015, 15:25:14 »
Leuk, de eerste lightman-analyse !  ::ok::

Bedankt... Ik ben blij dit jaar ook weer jou analyse mee te kunnen nemen. [ ]

::ok::

Aflevering 2 (en de rest) wordt helaas pas na aflevering 4. Er is dan wel weer een extra afvaller bekend, die ik minder scherp hoef te analyseren. #scheeltweereendeelnemer
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Moljet

• Forumlid
« Reactie #194 Gepost op: 22-01-2015, 15:32:52 »
Voor mij momenteel Martine en Rik het meest verdacht, Chris ook nog verdacht, Margriet een klein beetje. Heb de rest voor nu even afgeschreven. Zo'n zin in vanavond, hopelijk weer iets meer duidelijkheid!

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #195 Gepost op: 22-01-2015, 22:18:44 »
Rik staat duidelijk op 1 bij mij, nog steeds. Met Chris op 2. Carolina en Martine als outsiders. Maar ik heb een sterk gevoel bij Rik.

Offline Molletjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #196 Gepost op: 22-01-2015, 22:21:38 »
Ik ook  ::jaja:: Rik de Mol!
Maar ja dat noemen ze niet voor niets een tunnel  ::tandpastasmiley::

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #197 Gepost op: 22-01-2015, 22:48:08 »
Omdat Heinz bij MolTalk zit, de tussenstand alvast :)

(En hij mag al vervangen worden natuurlijk ::hypocriet::)
...óf niet!

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #198 Gepost op: 22-01-2015, 23:10:45 »
at your service :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #199 Gepost op: 22-01-2015, 23:12:53 »
Ik blijf nog even bij Martine, maar ga de komende week nog terugkijken en vast nog even twijfelen.