Poll

Op naar WIDM 2016!

::cheerleader::
26 (60.5%)
::wijn::
17 (39.5%)

Totaal aantal stemmen: 43

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 319403 keer)

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #260 Gepost op: 28-01-2015, 17:36:29 »
ik hou het in de pool in ieder geval nog maar op Marlijn, want switchen heeft denk ik niet zoveel zin meer :P

Bijzonder is dat in ieder geval wel, Marlijn heeft nog maar 5 stemmen !
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #261 Gepost op: 28-01-2015, 17:51:38 »
wou alleen dat ik het zo makkelijk vond als jou. Ik was vorige week nog redelijk overtuigd
Heb ik ook wel eens hoor, dat zijn van die in-between-momenten. Ik was van Evelien afgestapt en ging naar Carolina totdat Heinz met voor mij onweerlegbaar bewijs kwam en ben toen schoorvoetend naar Viktor gegaan als laatste der hulpmol-zoekende-Mohikanen. Pas daarna is het weer makkelijk geworden... totdat Viktor weer iets fout zou doen... ja dan zit ik ook op die plek waar jij nu zit ::zwaai:: ::joehoe:: :-X
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #262 Gepost op: 28-01-2015, 18:01:20 »
Bijzonder is dat in ieder geval wel, Marlijn heeft nog maar 5 stemmen !
Precies, mocht ze het dan ondanks die 500 euro toch zijn maak ik tenminste nog kans om de pool te winnen ::tandpastasmiley::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #263 Gepost op: 28-01-2015, 18:03:42 »
Hele week plat gelegen en niet echt terug kunnen kijken dus net eindelijk via de pc eens kunnen kijken.

Ik blijf toch in de Margriet tunnel hangen, alhoewel ik Chris ook als mol kan zien.
Heb nog even niet een echte onderbouwing voor mijn keuze, maar noem het maar onderbuikgevoel  ::rofl::

Offline lightman

• Forumlid
« Reactie #264 Gepost op: 28-01-2015, 19:12:51 »
Maar ik bijt wel hoor ;D.

Inderdaad, je beet lekker  ;D  Je gebruik van het woord "weer" suggereerde (voor mij) dat je zegt doorgaans snel goed te zitten met je Molverdachte en dat is niet zoals ik het mij herinner, dat is alles. Het was ook maar een lolletje hoor. Moet kunnen toch.

Overigens ben ik inmiddels halverwege met mijn 'lightman' analyse van aflevering 3 en Viktor lijkt (vooralsnog) in ieder geval niet minder verdacht te worden. Maar goed, ik wil verder ook niet op de dingen vooruit lopen...
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #265 Gepost op: 28-01-2015, 20:18:05 »

Overigens ben ik inmiddels halverwege met mijn 'lightman' analyse van aflevering 3 en Viktor lijkt (vooralsnog) in ieder geval niet minder verdacht te worden. Maar goed, ik wil verder ook niet op de dingen vooruit lopen...

Ik ben benieuwd naar je 3e analyse! (en stiekem ook al de 4e)  ::ok::

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #266 Gepost op: 28-01-2015, 20:21:25 »
Overigens vraag ik me echt af of de statistieken in die WIDM app wel kloppen. Daar staat Chris op 2 (met bijna 20%) terwijl op alle fora, en in mijn omgeving, Chris echt overduidelijk niet zo hoog staat ???

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #267 Gepost op: 28-01-2015, 22:54:08 »
Overigens vraag ik me echt af of de statistieken in die WIDM app wel kloppen. Daar staat Chris op 2 (met bijna 20%) terwijl op alle fora, en in mijn omgeving, Chris echt overduidelijk niet zo hoog staat ???
Ik moet bekennen dat ik geen peiling heb van na de uitzending van vorige week, maar de week daarvoor was bij mijn molkijkende collega's Chris wel het meest verdacht. Op de voet gevolgd door Rik en Margriet.

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #268 Gepost op: 29-01-2015, 15:10:18 »
Ik blijf bij Martine als mol, al houd ik m'n ogen goed open, want zo duidelijk vind ik het niet dit jaar ;)

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #269 Gepost op: 29-01-2015, 15:26:03 »
Ik ga dan toch maar switchen van mol. Marlijn je was erg leuk om als mol te hebben! ::bravo:: ::joehoe::

Terug naar mijn schot-voor-de-boegmolletje:

« Laatst bewerkt op: 29-01-2015, 15:28:30 door Mollenmania »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #270 Gepost op: 29-01-2015, 16:07:22 »
Ik haal er even wat polls van anders fansites bij: wieisdemol2015.nl, widm.nl en wieisdemol.net. Grappig om te zien dat alleen hier op .com Martine zo hoog scoort. (Was dat niet bij Freek ook zo vorig jaar? :P)

Offline Toupeira

• Forumlid
« Reactie #271 Gepost op: 29-01-2015, 16:55:57 »
Ik blijf nog altijd bij Martine.

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #272 Gepost op: 29-01-2015, 18:10:00 »
Laten we maar hopen dat zij de afvaller is ;)

Offline lightman

• Forumlid
« Reactie #273 Gepost op: 29-01-2015, 18:49:32 »
Zo vlak voor aflevering 5, mijn analyse van aflevering 3  ::vergroot::

Deze aflevering was niet direct de fijnste aflevering voor mijn methode. De groepsmomenten met Art bij het lasergamen waren in het donker, waardoor sommige deelnemers niet of nauwelijks goed zichtbaar waren. Bij opdracht twee ging de telefoon aan tafel, veel minder sterk en vaak ook rommeliger. Bij opdracht drie, de test op het strand, waren er (begrijpelijk) veel zonnebrillen. Dat hielp ook niet. Desondanks heb ik toch nog wat (mogelijk) relevante reacties kunnen vinden. Ajouad, omdat hij toch al is afgevallen, laat ik in dit bericht buiten beschouwing.

• Marlijn, Rik, Margriet hadden allemaal weer zo hun typische kandidaatse mimiek en reacties zoals in de voorgaande twee afleveringen, maar wel minder duidelijk (in beeld in ieder geval). Rik leek nog een typisch oprecht kandidaatse reactie te hebben toen Viktor zich bij het lasergamen niet aan de instructies hield. Margriet had nog een als kandidaats uit te leggen momentje op het strand tijdens het maken van de test, terwijl ze zat te wachten.
  • Martine vond ik bijzonder kandidaats vooraf en na de lasergame opdracht. Bij het lopen naar de lasergame locatie gaan Martine's ogen alle kanten op, frame-voor-frame zeer duidelijk te zien. Daarbij kijkt ze op een manier en trekt ze grimassen, die ik niet anders als kandidaats kan interpreteren.
  • Viktor leek lang net zo vaag, of dubbel uit te leggen, als (wederom) Chris en Carolina, tot het moment dat ze de trap afliepen naar de testlocatie op het strand. Bovenaan kijkt hij richting het strand, aanname dat hij de opstelling met de lege stoelen ziet, en zucht met hard uitblazen. Dit interpreteer ik als kandidaats.

Verder vond ik het lekker WIDM typisch dat we Carolina horen zeggen dat ze schrok van de extra vraag, echter, daar was op beeld helemaal niets van te zien.

Over de watervliegtuig opdracht zou ik een apart bericht kunnen schrijven. Als Rik en Chris na vanavond allebei nog meedoen, dan doe ik dit wellicht ook.

Alles gecombineerd, krijg ik na drie afleveringen het volgende overzicht:

• Marlijn is en blijft naar alle waarschijnlijkheid kandidate
  • Bij Margriet en Rik is mijn serieuze twijfel over een mogelijk Molschap min of meer hetzelfde gebleven. Het zou me wel verbazen als één van hen het is.
  • Bij Viktor is, na mijn bezwaren uit aflevering 1, mijn twijfel nu verder toegenomen. Ik houd er nog wel rekening mee dat hij de Mol zou kunnen zijn.
  • Ondanks dat ik Martine deze aflevering, met name dus rond de lasergame opdracht, behoorlijk kandidaats vond in haar expressies, is het ook niet zo dat ik haar meteen een onwaarschijnlijke Mol vind. Ik heb nu wel een lichte twijfel.
  • Zou ik na aflevering drie de Mol zoeken bij Chris of Carolina. Los van de gezichtsexpressies, lijkt Carolina hier de meer traditionele, logische (in de opdrachten) Mol. Chris, daarentegen, past dan weer beter in het door Art genoemde profiel van agressieve, misleidende Mol.

Tot zover... veel plezier bij aflevering 5
« Laatst bewerkt op: 29-01-2015, 23:38:40 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #274 Gepost op: 29-01-2015, 18:50:46 »
Ik haal er even wat polls van anders fansites bij: wieisdemol2015.nl, widm.nl en wieisdemol.net. Grappig om te zien dat alleen hier op .com Martine zo hoog scoort. (Was dat niet bij Freek ook zo vorig jaar? :P)
Was het verschil bij Freek niet nog groter? Overigens valt het in de pool nog behoorlijk mee en zijn er ook mensen in de loop van deze week weer geswitcht naar andere kandidaten nadat ze de poll al ingevuld hadden.

Ik ben ook nog zo zeker van mijn zaak, maar hou haar in elk geval nog deze aflevering aan als mol.

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #275 Gepost op: 29-01-2015, 19:15:29 »
Over de watervliegtuig opdracht zou ik een apart bericht kunnen schrijven. Als Rik en Chris na vanavond allebei nog meedoen, dan doe ik dit wellicht ook.

Ik ben hier stiekem HEEL benieuwd naar :D

Dank voor de analyse! Ik word heen en weer gegooid in mijn gedachten als "ja Chris is de mol!" en "Chris valt vanavond vast af"  ::rofl::

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #276 Gepost op: 29-01-2015, 19:39:10 »
Laten we maar hopen dat zij de afvaller is ;)

Laten we hopen van niet..  ::ohno:: Martine is by far de leukste kandidaat imho en ik zou het echt zonde vinden als zij eruit gaat. Tevens zou ik haar echt een geweldige Mol vinden, je medekandidaat vlak voor het gezicht van de hele groep zomaar afschieten.. heerlijk!  :D
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #277 Gepost op: 29-01-2015, 19:53:01 »
Resultaten van de poll na aflevering 4:

Offline Yaco

• Forumlid
« Reactie #278 Gepost op: 29-01-2015, 20:07:07 »
Laten we hopen van niet..  ::ohno:: Martine is by far de leukste kandidaat imho en ik zou het echt zonde vinden als zij eruit gaat. Tevens zou ik haar echt een geweldige Mol vinden, je medekandidaat vlak voor het gezicht van de hele groep zomaar afschieten.. heerlijk!  :D
Ik ben er niet van overtuigd dat zij daadwerkelijk Margriet afschoot. Ik heb eerder het idee dat het toch een schutter was.

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #279 Gepost op: 29-01-2015, 20:13:30 »
Ik heb gestemd op het Art-nulletje.  ;D
Brevis esse laboro, obscurus fio.