Poll

Op naar WIDM 2016!

::cheerleader::
26 (60.5%)
::wijn::
17 (39.5%)

Totaal aantal stemmen: 43

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 319450 keer)

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #280 Gepost op: 29-01-2015, 20:17:55 »
Ik ga voor Martine of Viktor ::jaja::
Martine als wensmol en Viktor als achteraf-misschien-vooraf-overduidelijk-de-Mol ::)
...óf niet!

Offline lightman

• Forumlid
« Reactie #281 Gepost op: 30-01-2015, 19:00:05 »

Ik ben nog niet begonnen aan mijn analyse  ::vergroot:: van aflevering 4, maar ik had na de donderdag~ en zaterdaguitzending wel opvallende momenten genoteerd die ik met extra aandacht wil bestuderen.

Eén daarvan betrof Carolina tijdens opdracht 2 - de Russisch roulette. Zij gaf mij daar een nogal kandidaatse indruk. Omdat zij tot mijn top twee Molverdachten hoort, heb ik dat inmiddels wel al grondig teruggekeken. Mijn eerste indruk is hierdoor meer dan bevestigd. Twijfels bij mij dus ook over 'Mol' Carolina!

Ik zeg heel eerlijk dat ik nu de details weglaat omdat ik geen zin heb daar tijd in te steken terwijl de mogelijkheid bestaat dat zij vanavond afvalt. Mocht dat niet het geval zijn, kom hier ik wellicht op terug...
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #282 Gepost op: 30-01-2015, 21:35:31 »
De poll na aflevering 5 is geopend! ::joehoe::

Zo direct na de aflevering ben ik behoorlijk overtuigd dat Margriet het is, maar ik zal daar de komende dagen vast wat genuanceerder over gaan denken. ;D

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #283 Gepost op: 30-01-2015, 21:37:42 »
Rik, maar Margriet komt wel weer wat in de buurt. Denk toch echt wel één van die twee.

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #284 Gepost op: 30-01-2015, 21:38:21 »
Martine  ::jaja::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #285 Gepost op: 30-01-2015, 21:40:26 »
Ik begon even te twijfelen met Margriet tijdens de aflevering maar over het algemeen blijf ik nog steeds bij haar hangen. Even wat dingen terugkijken :D

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #286 Gepost op: 30-01-2015, 21:40:56 »
Martine.

Of Rik. Of Carolina.

Heel misschien Margriet?

Oké geen idee maar ik stem weer lekker op Martine :)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #287 Gepost op: 30-01-2015, 21:43:48 »
Op dit moment 90% Martine. Ik zat na vorige aflevering toch een beetje te twijfelen, maar deze aflevering neemt mijn twijfels weg. Ik zal langzaam wel weer gaan twijfelen, maar ik geniet even van dit moment dat ik vrij overtuigd ben.

Offline Joeyversteeg12

• Forumlid
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
« Reactie #288 Gepost op: 30-01-2015, 21:45:01 »
Rik begint, ondanks zijn gulheid met jokers, toch weer een beetje op mijn lijstje te dalen. Het antwoord 550 goed zeggen en vervolgens met Chris stemmen voor het geld; ik weet het niet hoor. Kom ik toch weer uit bij m'n molletje Carolina.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2015, 21:59:16 door Joeyversteeg12 »

Offline FilmMaster

• Forumlid
« Reactie #289 Gepost op: 30-01-2015, 21:45:59 »
Kodachrome is de mol.

Offline molvankaas

• Forumlid
  • pineapples are evil
« Reactie #290 Gepost op: 30-01-2015, 21:46:55 »
Rik of Margriet kunnen het zijn.
Rik molt in mijn ogen het meest, en Margriet heb ik nog steeds niet afgestreept vanwege mijn intuitie...
En daarom is het Martine!  ;D
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #291 Gepost op: 30-01-2015, 21:50:24 »
Moet het allemaal nog op me laten inwerken, maar vooralsnog neig ik gewoon bij Chris te blijven.

Offline RICKDEMOL

• Forumlid
  • -
« Reactie #292 Gepost op: 30-01-2015, 21:50:57 »
Margriet van der Linden.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
« Reactie #293 Gepost op: 30-01-2015, 21:57:07 »
Begin iets meer te twijfelen maar blijf vooralsnog bij Martine.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #294 Gepost op: 30-01-2015, 22:13:07 »
Nog nooit zo snel besloten na een aflevering dit seizoen. Martine! ::super::
...óf niet!

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #295 Gepost op: 30-01-2015, 22:37:16 »
Ik blijf bij Rik, Chris blijft toch in minder goede molposities opduiken.  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Qper

• Forumlid
« Reactie #296 Gepost op: 30-01-2015, 23:37:46 »
Rik of Martine

(en heel misschien Margriet, die heb ik misschien te snel afgestreept alleen door het 50-75 stemmen)

Carolina stap ik na deze aflevering van af.

Moet het allemaal nog op me laten inwerken, maar vooralsnog neig ik gewoon bij Chris te blijven.

Ik vond dat je best sterke betogen had voor Chris als mol qua voorkennis en dergelijke. Ik had me ook voorgenomen om hem toch nog in de gaten te houden, maar in de laatste 6 opdrachten doet hij 5 opdrachten goed.

- Hij staat op 2 goede foto's en is niet betrokken bij de mislukte of niet gehaalde foto's
- Hij haalt geld uit de bakjes
- Hij kiest de goede categorie 50-75
- Hij geeft 2 goede antwoorden bij het graven (oke dit is verdedigbaar voor een mol als je weet dat hier toch niks ligt)
- Er komt 1500 euro binnen bij het bezorgen onder zijn regie
« Laatst bewerkt op: 31-01-2015, 08:32:29 door Bakkertje, Reden: twee berichten samengevoegd »

Offline Tony1

• Forumlid
« Reactie #297 Gepost op: 31-01-2015, 00:12:17 »
Ik ga voor de verandering weer eens proberen mijn steentje bij te dragen aan de zoektocht naar de Mol. Ik zal daarom opsommen waarom ik sommige kandidaten op dit moment heb afgeschreven als Mol. Hierbij moeten jullie rekening houden met het feit dat sommige feiten/bewijzen mijn mening/interpretatie zijn en dat de tekst die nu gaat volgen erg lang is.

CHRIS is NIET de Mol

Aflevering 1 | Opdracht 1 | Zoek de Reizigers
Chris gaat samen met Ajouad naar een perron waar geen geld te vinden is, maar vrijstellingen. Dit lijkt mols maar is het in mijn ogen juist niet. De Mol krijgt als opdracht om zo min mogelijk geld in de pot te brengen ofwel zo veel mogelijk geld niet in de pot. De beste positie als Mol in deze opdracht is om naar een perron te gaan waar geld is en het dan niet te vinden. Want alleen dan heb je als Mol invloed op of er geld verdiend wordt. De actie van Chris om naar het laatste perron te gaan is dus onmols.

Aflevering 2 | Laders & Lossers
Chris zit samen met Ajouad en Martine bij de Lossers. Dit lijkt de minste positie voor de Mol om te zitten, maar het is niet onmogelijk om er te mollen. De opdracht van dit groepje was om de zakken met rijst uit de vrachtwagen te halen en naar een bepaalde gang te brengen om ze daar vervolgens te ordenen. Stel, de Mol zit in dit groepje, dan kan de Mol bv. een zak rijst in de vrachtwagen laten liggen (dit is wel heel opvallend). De Mol kan ook in een moment van eenzaamheid een zak niet op de stapel leggen, maar snel ergens anders dumpen. Chris heeft in deze opdracht de mogelijkheid om het laatste te doen maar doet dit blijkbaar niet, onmols dus.

Aflevering 4 | Russisch Roulette
Chris pakt 250 euro. De Mol doet dat normaal gesproken niet.

Aflevering 4 | Meet & Greet
Chris gaat voor de categorie waar geld mee verdiend had kunnen worden en is vrij resoluut in zijn keuze. De Mol gaat niet voor de juiste categorie in deze opdracht.

Aflevering 5 | Nederland op water
Afgezien van een paar kleine misverstandjes vond ik Chris niet echt rare dingen doen en de opdracht bracht uiteindelijk 1.500 euro op.

MARTINE is NIET de Mol

Aflevering 2 | Bioscoop
Martine noemt de naam van het hotel wat tegenover de bioscoop staat waardoor in ieder geval haar groepje zo goed als zeker binnen de tijd zal binnenkomen. Ook geeft ze als Viktor aan haar vraagt "Maar waar zitten jullie dan?" het slimme antwoord "Je moet wat verder denken". Blijkbaar mochten de drie dames in de bioscoop niet zeggen dat ze in de bioscoop zaten. Echter door de slimme opmerking van Martine beseft Viktor dat de cryptische vraagstelling van Art aan het begin van de opdracht "Ik zoek drie mensen die van toneel/theater houden" verwijst naar (uiteindelijk) de bioscoop. Het feit dat Martine dit zegt vind ik vrij onmols.

Aflevering 2 | Laders & Lossers
Ook Martine zit net als Chris bij de lossers en is hier onmols. Zij is minimaal één keer echt alleen bij de vrachtwagen achtergebleven en had op dat moment makkelijk één van de zakken (van bv. 10 kilo) uit de vrachtwagen kunnen gooien en snel ergens wegmoffelen door deze zak in een vuilnisbak te gooien of snel aan een local te geven en te zeggen "Hide It".

MARLIJN is NIET de Mol

Aflevering 1 | Schermen/De Rode Lijn
Marlijn vindt hoogstpersoonlijk drie rode lijnen in het gebouw. In alle instanties vind ze de lijnen op het moment dat haar medekandidaat waar ze mee aan het zoeken is (eerst Ajouad en later Chris) er ofwel voorbij loopt ofwel in een andere kamer is. Ze hoeft de rode lijn dus niet te spotten op dat moment want er was geen medekandidaat bij haar. Maar omdat ze dat wel doet is ze heel onmols.

Aflevering 2 | Bioscoop
Marlijn komt met de "witte eikel" waardoor ze haar groepje praktisch naar de finish loodst. Onmols.

Aflevering 4 | Russisch Roulette
Marlijn pakt 500 euro voor de pot. De Mol doet dit niet, zeker niet als er ook nog een vrijstelling in een ander bakje ligt.

Drie Hoofdverdachten
We moeten de Mol dus zoeken in het drietal Carolina, Margriet en Rik. Dit is "toevallig" ook precies het drietal dat samen was bij de Laders & Lossers waar toch wel het meeste fout ging.

MARGRIET is (op dit moment) NIET de Mol
Margriet deed iets geheel onmols in Aflevering 4. Bij de Meet & Greet-opdracht was ook zij heel resoluut in haar beslissing om te kiezen voor categorie 50-75 (samen met Ajouad en Chris). Onmols gedrag dus.

Conclusie
Carolina of Rik is dus de Mol. Take your pick, zou ik zeggen. Beide presteren in de opdrachten niet echt denderend en komen in tegenstelling tot de andere kandidaten nergens in positief daglicht bij sleutelmomenten. Als je follow-the-money zou volgen is Rik de Mol, maar dit komt met name door de Vliegtuig/Strand-opdracht. Carolina is in tegenstelling tot Rik wel terug gegaan naar de galerij bij de National Gallery opdracht en maakte (als we Chris mogen geloven) toch nog een fout.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2015, 00:15:27 door Tony1 »

Offline Jordyep

• Forumlid
« Reactie #298 Gepost op: 31-01-2015, 00:23:41 »
Carolientje blijft aan de top van mijn lijstje. Rik zakt een plekje omdat hij voor geld wilde gaan bij de vragen van de rondleiding (wat raar is als je de mol bent, wat boeien jou die jokers dan) en daarvoor in de plek komt dan Martine. Daarom dus:

1: Carolina
2: Martine
3: Rik

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #299 Gepost op: 31-01-2015, 00:46:57 »
Helaas stond Viktor er niet bij dus ik moest iets anders kiezen ::regenboog::. Heb Martine maar aangeklikt want die zat wel steeds in de goede groepjes naast Viktor: ze verkoos Margriet als penningmeester en ze wilde per se 30-50 ipv 50-75.

Qua bondjes is ze langzaam naar Viktor toe gegroeid. Ze neemt afstand van Margriet, horen we de dames biechten. Caro is nog aantrekkelijker want die stuurt nu al 2 slapies naar huis.

Martine is in elk geval net als Viktor ook een hele aanvallende mol, dat klopt heel wat beter dan Caro en Rik die anders ook nog zouden kunnen. Alle 3 kunnen normaliter niet meer want dan waren Pieter en Viktor nog wel in het spel.

Ik moet maar aannemen dat Ajouad toch nog een keer geswitcht is olv. Chris en gekozen heeft voor Margriet en Marlijn ipv. Martine (zoals Chris doet). En dat Viktor en Pieter TE weinig op Martine hebben ingezet ??? Dan zou het ergens nog kunnen. Caro en Rik zijn nog moeilijker want die waren in de duidelijke top-2 bij de afvallers.

Rik strooit wel erg vrolijk met al die jokers, eentje naar Marlijn, eentje naar Martine, en daaaagen de tijd te bedenken dat je dan wel eerst die ZV wil zien als in een ruil maar dat doet ie dan niet?! Dat is dan wel weer mols. Dus hij en Caro hebben wel wat. Martine wint het echter door die aanvallende stijl die ook zo anders is dan de productie ooit had gezien (geklooi met die ZV?!). Klopt niet bij Caro en Rik.

Bij de rest staan al zoveel strepen... die namen kan ik niet meer lezen ;)
« Laatst bewerkt op: 31-01-2015, 01:05:37 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)