Poll

Op naar WIDM 2016!

::cheerleader::
26 (60.5%)
::wijn::
17 (39.5%)

Totaal aantal stemmen: 43

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 319462 keer)

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #300 Gepost op: 31-01-2015, 01:30:36 »

Bij de rest staan al zoveel strepen... die namen kan ik niet meer lezen ;)

::rofl::

Ben t met je post eens.

Carolina is echt zo'n anti-wensmol. Je drukt haar weg terwijl je weet dat ze zeker niet kandidaats bezig is. Toch denk ik dat ze toch echt te afwezig is om mol te zijn hoor, ook weer bij die tempel, ze laat werkelijk alles door Marlijn bepalen/doen. Maar: ze blijft er wel telkens in... ???

Rik die die ZV niet vraagt aan Martine idd hoe dom?? Leek ook wel slecht geacteerd in die biecht van m dat ie zichzelf zo dom vond. Hij wilde echter wel voor geld kiezen in de tempel en wilde penningmeester worden toen in de Gallery. Dat plus dat hij zo verdacht gemaakt wordt en heel NL op hem zit zorgt ervoor dat ik hem streep

Martine is niet te strepen. Doet erg veel fout.
Ik ga voor haar.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2015, 01:34:23 door Mollenmania »

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #301 Gepost op: 31-01-2015, 01:36:53 »
Ergens blijf ik toch bij Marlijn ondanks de 500 euro. Maar ik neig ook naar Martine. Tunnelvisie zit er in ieder geval nog steeds niet in dit jaar bij mij... en dat er dan telkens iemand uitgaat die ik toch niet verdenk helpt ook niet echt :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #302 Gepost op: 31-01-2015, 01:42:10 »
Ik vond dat je best sterke betogen had voor Chris als mol qua voorkennis en dergelijke. Ik had me ook voorgenomen om hem toch nog in de gaten te houden, maar in de laatste 6 opdrachten doet hij 5 opdrachten goed.

- Hij staat op 2 goede foto's en is niet betrokken bij de mislukte of niet gehaalde foto's
- Hij haalt geld uit de bakjes
- Hij kiest de goede categorie 50-75
- Hij geeft 2 goede antwoorden bij het graven (oke dit is verdedigbaar voor een mol als je weet dat hier toch niks ligt)
- Er komt 1500 euro binnen bij het bezorgen onder zijn regie
Sja, je zult mij die dingen niet horen ontkennen. En tóch denk ik dat Chris de Mol is.  ;) Alhoewel - en ik zeg het nog maar eens een keer - ik dit jaar een stuk minder zeker ben dan de afgelopen 3 seizoenen.

Net als de meeste mensen hier, probeer ik kandidaten weg te strepen om zo bij de Mol uit te komen. Niks bijzonders, alleen geloof ik dat ik vaak andere criteria hanteer dan veel andere molloten. Ik streep zelden iemand weg omdat hij geld binnenhaalt (of in het algemeen iets goed doet). Volgens mij is dat namelijk een bewezen onbetrouwbare methode waarbij je blik flink vertroebeld kan raken. :P Liever speur ik inderdaad naar dingen als tekenen van voorkennis of juist een gebrek daaraan. Is ook altijd discussie over mogelijk, maar toch bevalt die methode me een stuk beter. :)
Nou ja, en daar komt voor mij op dit moment met kop en schouders Chris uit rollen.

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #303 Gepost op: 31-01-2015, 03:00:32 »
Mijn nieuwe hoofdverdachte is Martine. De streep door Chris gum ik weer uit en hem ga ik de volgende aflevering extra in de gaten houden. Carolina blijft in de top 3 staan. Margriet is een twijfelgeval.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Purplerain

• Forumlid
« Reactie #304 Gepost op: 31-01-2015, 03:18:07 »
Ik ben de enige die op Marlijn heeft gestemd  ???

60% Marlijn
30% Carolina
10% Margriet

Offline Joeyversteeg12

• Forumlid
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
« Reactie #305 Gepost op: 31-01-2015, 03:33:24 »
Carolientje blijft aan de top van mijn lijstje. Rik zakt een plekje omdat hij voor geld wilde gaan bij de vragen van de rondleiding (wat raar is als je de mol bent, wat boeien jou die jokers dan) en daarvoor in de plek komt dan Martine. Daarom dus:

1: Carolina
2: Martine
3: Rik

Dit  ::ok::

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #306 Gepost op: 31-01-2015, 09:24:17 »
Ergens blijf ik toch bij Marlijn ondanks de 500 euro. Maar ik neig ook naar Martine. Tunnelvisie zit er in ieder geval nog steeds niet in dit jaar bij mij... en dat er dan telkens iemand uitgaat die ik toch niet verdenk helpt ook niet echt :P

Idem hier ;)
klaar voor de strijd

Offline Cosmic Fool

• Forumlid
« Reactie #307 Gepost op: 31-01-2015, 09:40:24 »
Rik zakt een plekje omdat hij voor geld wilde gaan bij de vragen van de rondleiding (wat raar is als je de mol bent, wat boeien jou die jokers dan) en daarvoor in de plek komt dan Martine. Daarom dus:

Maar Rik had heel duidelijk gezien dat Marlijn jokers aan het verzamelen was en hij heeft dit niet aan de rest van de groep verteld. Slimme molactie volgens mij omdat hij wist dat de andere kandidaten de jokers wel zouden afkopen. Hoe meer jokers die het stralende duo zou te pakken krijgen, hoe minder geld er in de pot terecht zal komen! ;D Dat hij dan zelf eventjes veinst dat hij voor geld wil gaan is dan weer heel sluw om zich minder verdacht te maken voor zijn medekandidaten.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #308 Gepost op: 31-01-2015, 09:48:14 »
had heel duidelijk gezien dat Marlijn jokers aan het verzamelen was
Ik weet niet of dat echt zo is... je ziet meerdere mensen die kant op lopen, achter Rik. Ik denk dat ze aan het tellen waren dus Marlijn ontsnapte.

Wat ik vooral vreemd vond was dat Chris alsmaar Caro aan het schaduwen was. Net als bij de museumopdracht. Terwijl hij in de test haar niet meeneemt maar altijd de Mar's selecteert.

Martine was deze aflevering gewoon erg mols bezig met 2 vakken strand wegnemen door foute antwoorden en inderdaad die jokers afkopen. Misschien dan een wensmol maar wel leuk om haar te verdenken ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jordyep

• Forumlid
« Reactie #309 Gepost op: 31-01-2015, 09:57:12 »
Maar Rik had heel duidelijk gezien dat Marlijn jokers aan het verzamelen was en hij heeft dit niet aan de rest van de groep verteld. Slimme molactie volgens mij omdat hij wist dat de andere kandidaten de jokers wel zouden afkopen. Hoe meer jokers die het stralende duo zou te pakken krijgen, hoe minder geld er in de pot terecht zal komen! ;D Dat hij dan zelf eventjes veinst dat hij voor geld wil gaan is dan weer heel sluw om zich minder verdacht te maken voor zijn medekandidaten.

Het is absoluut mols om de kandidaten niet te betrappen op jokers pakken. Helaas heeft geen kandidaat dat gedaan, dus daar kunnen we niet veel uit concluderen. Rik oppert na 2 jokers weggespeelt te hebben direct om voor geld te kiezen en herhaalt dit nog twee keer nadat de groep de laatste twee vragen goed beantwoord heeft. Waarom zou je als mol drie keer opperen om €600,- in de pot te stoppen? Degene die de groep direct op andere gedachten brengt is Martine, die direct tegen Rik ingaat en anderen aanstuurt om met haar mee te gaan.

Offline Koemba

• Forumlid
« Reactie #310 Gepost op: 31-01-2015, 10:16:15 »
Het is absoluut mols om de kandidaten niet te betrappen op jokers pakken. Helaas heeft geen kandidaat dat gedaan, dus daar kunnen we niet veel uit concluderen. Rik oppert na 2 jokers weggespeelt te hebben direct om voor geld te kiezen en herhaalt dit nog twee keer nadat de groep de laatste twee vragen goed beantwoord heeft. Waarom zou je als mol drie keer opperen om €600,- in de pot te stoppen? Degene die de groep direct op andere gedachten brengt is Martine, die direct tegen Rik ingaat en anderen aanstuurt om met haar mee te gaan.

Ik meen mij ook te herinneren dat Art zei waneer ze betrapt worden is het spel afgelopen. Waarom zou mol Rik Marlijn niet betrappen als hij heeft gezien dat zij jokers pakte? Dit maakt voor mij aannemelijk sar hij het niet gezien heeft.

OT: Na deze aflevering ben ik er meer van overtuigd geraakt dat Martine de mol is. Ondanks dat vond ik Margriet ook nog steeds aanvallend bezig, maar zij opperde te veel goede antwoorden bij de rondleiding waardoor ik haar minder verdenk
verdenk, omdat dit de kans groter maakt dat er geld verdient wordt.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #311 Gepost op: 31-01-2015, 10:29:59 »
Wat komisch toch dat Martine hier veruit aan kop gaat maar in de app veruit laatste staat ::) :-\\
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Cosmic Fool

• Forumlid
« Reactie #312 Gepost op: 31-01-2015, 10:35:14 »
Ik weet niet of dat echt zo is... je ziet meerdere mensen die kant op lopen, achter Rik. Ik denk dat ze aan het tellen waren dus Marlijn ontsnapte.

Hij stond er echt vlak naast! ::rofl:: Dat moet hij gezien hebben. Kan niet anders volgens mij.

@ Jordyep: als je weet dat het toch niet zal lukken om de anderen te overtuigen dan is het wel heel handig om je nadrukkelijk uit te spreken als voorstander van het geld. Het is juist zo dat je de verdenking weer wat van je af schudt. Ik heb de indruk dat Rik ook bij zijn medekandidaten al flink verdacht wordt. Dan helpen alle kleine beetjes om anderen weer aan het twijfelen te brengen. En het resultaat is dat er niets in de pot terecht is gekomen.

Dit gezegde zijnde hoop ik nog steeds dat Rik niet te Mol is eigenlijk. Hij acteert zeer ongeloofwaardig in zijn biechts, is zowat de enige die expliciete molacties maakt, strooit met jokers als met snoepjes en doet echt overdreven belachelijk over de pot. Als hij het is dan is het zeker geen goeie Mol.    

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #313 Gepost op: 31-01-2015, 12:27:29 »

Dit gezegde zijnde hoop ik nog steeds dat Rik niet te Mol is eigenlijk. Hij acteert zeer ongeloofwaardig in zijn biechts, is zowat de enige die expliciete molacties maakt, strooit met jokers als met snoepjes en doet echt overdreven belachelijk over de pot. Als hij het is dan is het zeker geen goeie Mol.    

Nou hier ben ik het dus helemaal niet mee eens ::ohno::
Wat voor de ene overduidelijk is, is voor de andere zeker niet!
Op de eerste plaats hoe verdacht is Rik nou eigenlijk? Bij de kandidaten en bij het publiek? Ik bedoel vanaf de eerste aflevering zijn er genoeg kandidaten die overdreven Mols overkwamen. Neem nou bijv. Martine die is zo overduidelijk aan het "mollen" dat het bijna ongeloofwaardig word. Al vanaf het begin. Die heb ik eigenlijk al vrij snel afgestreept omdat ik zoiets had van "nee dat word allemaal wel héél duidelijk in beeld gebracht". Dat zullen ze niet doen bij de echte Mol. (bijv. theater) En zo heb ik dat bij meerdere kandidaten. Juist bij Rik heb ik het idee dat hij behoorlijk op de achtergrond word gehouden. Want vaak is er bij Rik zijn (mol?)actie's iemand anders betrokken die dan alle verdenkingen op zich krijgen. Dat krijgt Rik iedere keer weer voor elkaar door vooral naar andere te wijzen.
Maar goed iedereen heeft een ander idee erover, maar ik vind het bij Rik echt niet overduidelijk.

« Laatst bewerkt op: 31-01-2015, 12:39:48 door Molletjuh »

Offline Toupeira

• Forumlid
« Reactie #314 Gepost op: 31-01-2015, 12:30:18 »

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #315 Gepost op: 31-01-2015, 14:18:15 »
Ik verdenk nog steeds Rik en Chris, en heb voor de verandering maar eens op Chris gestemd.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #316 Gepost op: 31-01-2015, 15:01:47 »
Ik zit ook nog steeds op Chris of Rik als mol. Met nog kleine kansjes voor Marlijn.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #317 Gepost op: 31-01-2015, 15:03:46 »
Ik blijf vooralsnog bij Rik.

Offline Cosmic Fool

• Forumlid
« Reactie #318 Gepost op: 31-01-2015, 15:29:40 »
Nou hier ben ik het dus helemaal niet mee eens ::ohno::
Wat voor de ene overduidelijk is, is voor de andere zeker niet!

Dat is waar. Een vraagje: had je Susan vlug door vorig jaar? Daar vond ik het ook al snel heel duidelijk. En ze was imo helemaal geen goeie Mol.

Offline lightman

• Forumlid
« Reactie #319 Gepost op: 31-01-2015, 15:37:45 »
 :o  Deze week ga ik voor het eerst dit seizoen een stem uitbrengen in dit topic.

Marlijn, Margriet, Rik zullen het in ieder geval niet worden... Carolina naar alle waarschijnlijkheid ook niet...
Facial expression, body language, context, interpretation!