Poll

Op naar WIDM 2016!

::cheerleader::
26 (60.5%)
::wijn::
17 (39.5%)

Totaal aantal stemmen: 43

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 319570 keer)

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #440 Gepost op: 8-02-2015, 12:38:43 »
Als Chris de Mol is moet ik mijn speurmethode echt flink veranderen volgend jaar  ;D .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #441 Gepost op: 8-02-2015, 13:11:16 »
De lichaamstaal  van Margriet vond, en dat vind ik na herbekijken nog steeds, heel kandidaats.

Ze is heel uitgesproken in  haar gezichtsexpressies .
Bovendien zit ze er bij de executies heel gespannen bij: opgetrokken schouder (s) strak gevouwen handen,  knieën stevig bij elkaar.  Zeker de eerste afleveringen is dat duidelijk
Kijk, dat is een analyse waar we wat mee kunnen in elk geval ::ok::. Ik ben het eens, maar mijn extra reden is nog een andere: hoe kan Viktor de eerste afleveringen hebben overleefd terwijl hij zo overduidelijk Margriet vertrouwde? Daar klopt niet bij dat Evelien en Ajouad het spel eerder moesten verlaten. Pas in de laatste aflevering (waarin hij vertrok) was hij Margriet gaan verdenken, blijkbaar met behulp van Caro's visie. Daarom zet ik Chris gewoon hoger.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Syllie10

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #442 Gepost op: 8-02-2015, 13:21:52 »
Ik doe met je mee hoor Lo! Chris is de mol.
Maar mijn mollen vliegen er dit jaar allemaal uit dus je bent gewaarschuwd.   ::rofl::

De lichaamstaal  van Margriet vond, en dat vind ik na herbekijken nog steeds, heel kandidaats.

Ze is heel uitgesproken in  haar gezichtsexpressies .
Bovendien zit ze er bij de executies heel gespannen bij: opgetrokken schouder (s) strak gevouwen handen,  knieën stevig bij elkaar.  Zeker de eerste afleveringen is dat duidelijk.
Voor wat betreft de kandidaattrekjes van Margriet ben ik het er helemaal mee eens. Daar zit bij mij ook nog een stukje twijfel of ze de mol wel kan zijn, maar toch zie bij haar ook dingen die ze doet wel in dat ze de mol wel kan zijn. En ook trekjes in haar gezicht als er geld verdiend is dat ze toch zuur lijkt te kijken.

Vooraf heb ik gezegd dat Evelien of Margriet bij de dames en Chris of Rik bij de heren de mol zou zijn. Chris is mijn wensmol. Zou het geweldig vinden als hij toch de mol is

Offline Pippi

• Forumlid
« Reactie #443 Gepost op: 8-02-2015, 13:47:51 »
Ik blijf ook nog steeds bij Chris. Hoewel hij af en toe wel geld verdient, zie ik genoeg aanwijzingen om hem als mol te zien. Aan het eind van deze aflevering zei hij (over Carolina): "Dat maakt het moeilijker om haar te laten gaan." Zo'n vreemde zin 'te laten gaan', als je zelf kandidaat bent, zegt je eerder iets als 'dat maakte het moeilijker dat ze naar huis moest'.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #444 Gepost op: 8-02-2015, 13:48:10 »
Chris is mijn wensmol. Zou het geweldig vinden als hij toch de mol is
Maar waarom dan? Vind het zelf nogal een old-school mol, saai, ik zou veel liever een verrassende mol hebben, iemand zoals Martine of Marlijn. Chris is voor mij alleen een nuchtere keuze, ik zou hem als WENSmol ongeveer als laatste verkiezen :o

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #445 Gepost op: 8-02-2015, 15:33:25 »
Hmmm, volgens mij zijn ze hier nu alle 5 hoofdverdachte geweest behalve Marlijn. Ik verdenk haar zelf ook totaal niet dus zij zal het wel zijn dan :D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #446 Gepost op: 8-02-2015, 15:43:02 »
Maar waarom dan? Vind het zelf nogal een old-school mol, saai, ik zou veel liever een verrassende mol hebben, iemand zoals Martine of Marlijn. Chris is voor mij alleen een nuchtere keuze, ik zou hem als WENSmol ongeveer als laatste verkiezen :o
Omdat ik hoop dat hij een soort zelfde mol als George / Dennis is. ;)
Daarbij zou ik het geniaal vinden als de envelop na het vliegen laten liggen een molstreek is (als die door Rik gedaan is, is die net zo heldig hoor)
Maar ik verwacht en hoop eigenlijk geen mollenstreken als ik gooi het krijtje weg.

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #447 Gepost op: 8-02-2015, 15:51:36 »
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het echt moeilijk vind dit jaar. Ook als ik naar deze poll kijk zijn er helemaal geen 1 à 2 verdachten die er uit springen, zoals gewoonlijk rond deze tijd. Ik heb lange tijd nagedacht over Martine, maar nu vind ik Margriet weer heel verdacht? En anderen zijn weer overtuigd van Chris (die bij mij één na laatste staat, laatste is Marlijn) en Rik weet ik eigenlijk helemaal niet of ik hem nu verdacht vind of niet. En als iemand me nu vraagt waarom Marlijn eigenlijk niet, kan ik dat ook niet duidelijk in één zin of met één argument verwoorden.  ???

Met andere woorden, ik ben helemaal niet zeker van geen enkele kandidaat als Mol. Het meest verdenk ik nu Margriet en Martine, die om het uur verwisselen van plek op 1 en 2, maar eigenlijk is dat na elke uitzending weer anders!

Wat ik wel zeker weet is dat als ik het voor het uitkiezen had, ik graag Martine als Mol wil hebben.  ::ok:: Lijkt me een geweldige Mol, heerlijk. Op de laatste plek staan Marlijn en Chris.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Muldvarpen

• Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
« Reactie #448 Gepost op: 8-02-2015, 16:57:44 »
ik weet niet zo goed waar ik deze algemene aanwijzing moet plaatsen. Nieuw topic ?
ik vin in ieder geval dat als ik deze teksten lees
http://web.avrotros.nl/wieisdemol/Afleveringen/5/dagboek_mol.aspx
dat gelet op het taalgebruk de mol een man is.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #449 Gepost op: 8-02-2015, 17:09:17 »
ik weet niet zo goed waar ik deze algemene aanwijzing moet plaatsen. Nieuw topic ?
ik vin in ieder geval dat als ik deze teksten lees
http://web.avrotros.nl/wieisdemol/Afleveringen/5/dagboek_mol.aspx
dat gelet op het taalgebruk de mol een man is.

Er is een topic 'dagboek mol en afvaller'; daar lijkt me dit passen.

Offline Koemba

• Forumlid
« Reactie #450 Gepost op: 8-02-2015, 17:20:52 »

Zelf zie ik in Chris geen mol. Op cruciale momenten dat je als mol geld uit de pot kan halen, zorgt hij er juist voor dat er geld in de pot komt. Voorbeeld: Bij de opdracht van de schaaltjes kiest hij voor het geld terwijl dat juist een opdracht is waarbij je als mol makkelijk het geld links kan laten liggen. En die jokers die hij samen met Carolina kon verdienen, waarom kies je als mol er dan voor om dat niet te doen terwijl dit zó makkelijk is om hier geld uit de pot te houden.

Ik twijfel nog steeds tussen Martine en Margriet. Ik nijg nu meer naar Margriet, ook omdat de muzikale aanwijzing waarschijnlijk de laatste aflevering voor Martine gaan worden. Ik ga zo hard zakken in de pool na de volgende aflevering helaas :-\\

Offline tumtum

• Forumlid
« Reactie #451 Gepost op: 8-02-2015, 17:49:20 »
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het echt moeilijk vind dit jaar. Ook als ik naar deze poll kijk zijn er helemaal geen 1 à 2 verdachten die er uit springen, zoals gewoonlijk rond deze tijd. Ik heb lange tijd nagedacht over Martine, maar nu vind ik Margriet weer heel verdacht? En anderen zijn weer overtuigd van Chris (die bij mij één na laatste staat, laatste is Marlijn) en Rik weet ik eigenlijk helemaal niet of ik hem nu verdacht vind of niet. En als iemand me nu vraagt waarom Marlijn eigenlijk niet, kan ik dat ook niet duidelijk in één zin of met één argument verwoorden.  ???

Met andere woorden, ik ben helemaal niet zeker van geen enkele kandidaat als Mol. Het meest verdenk ik nu Margriet en Martine, die om het uur verwisselen van plek op 1 en 2, maar eigenlijk is dat na elke uitzending weer anders!

Wat ik wel zeker weet is dat als ik het voor het uitkiezen had, ik graag Martine als Mol wil hebben.  ::ok:: Lijkt me een geweldige Mol, heerlijk. Op de laatste plek staan Marlijn en Chris.

Zo herkenbaar. Het is echt lastig dit jaar, hè? Ook bij mij staan Chris en Marlijn op de laatste twee plaatsen, maar het waarom, daar kan ik eigenlijk niet objectief een vinger op leggen. Ik zou Martine een supermol vinden, maar ik geloof er niet meer echt in. Het gaat bij mij op dit moment tussen Rik en Margriet. Margriet is veruit het molligst (:p) van de twee, maar bij Rik heb ik het meest gevoel dat hij een rol speelt. En dat had ik vorig jaar ook al vrij snel bij Susan. Die uiteindelijk ook een beetje tegenviel kwa Molacties. Dan doet Rik het in vergelijking redelijk goed ... en toch als één van de andere vier de Mol zou zijn, zou ik die Mol waarschijnlijk beter vinden. Ik denk dat ik toch bij Rik blijf, maar Margriet, Margriet ... die vertrouw ik ook niet :-)

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #452 Gepost op: 8-02-2015, 18:03:02 »
Op cruciale momenten dat je als mol geld uit de pot kan halen, zorgt hij er juist voor dat er geld in de pot komt. Voorbeeld: Bij de opdracht van de schaaltjes kiest hij voor het geld terwijl dat juist een opdracht is waarbij je als mol makkelijk het geld links kan laten liggen. En die jokers die hij samen met Carolina kon verdienen, waarom kies je als mol er dan voor om dat niet te doen terwijl dit zó makkelijk is om hier geld uit de pot te houden
Ik vind dat nu net geen goede voorbeelden. Maar wel met je eens dat hij cruciale momenten dat je als mol geld uit de pot kan halen laat passeren. Zoals 50-75. Maar dat was Margriet idemdito. Verder penningmeester kiezen. Raar dat hij voor Rik gaat.

Maar die 2 voorbeelden vond ik wel kloppen voor hem als mol. Hij pakt niet voor niks 250 (Marlijn kwam al met 500 aanzetten), dat zal het kleinste bedrag zijn geweest. En hij kwam wel zo himmelhochjauzend aanrennen... een heeeeel hoog Held-mol gehalte... dat had hij even nodig.

Bij de jokers aan het strand had hij met Caro te maken die dit niet wilde. In beide voorbeelden was Chris al zeer verdacht geweest in de tests. Dat weet hij. Dus hij wil dan niet nog meer in de kijker komen.

Offline Joeyversteeg12

• Forumlid
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
« Reactie #453 Gepost op: 8-02-2015, 21:36:41 »
Maar die 2 voorbeelden vond ik wel kloppen voor hem als mol. Hij pakt niet voor niks 250 (Marlijn kwam al met 500 aanzetten), dat zal het kleinste bedrag zijn geweest. En hij kwam wel zo himmelhochjauzend aanrennen... een heeeeel hoog Held-mol gehalte... dat had hij even nodig.

Het verrast me om te lezen dat je de 250 euro, gepakt door Chris bij de bakjesopdracht, niet meer als kandidaats ziet, Lo. Ik meen laatst een betoog van je gelezen te hebben waarin je zei dat iemand die onnodig geld pakt niet de mol kan zijn. Naar mijn mening is Chris degene die dit juist het meeste heeft gedaan. Kijk alleen al naar de touwen en lijnenopdracht van de vorige aflevering, waar Chris de meeste goede kokers heeft gepakt van allemaal, en bovendien geen enkele foute koker.

Als Chris de mol is, zou dat een grote teleurstelling zijn. Dan kan ik net zo goed stoppen met het zoeken naar de mol, aangezien je de mol dan toch nooit kunt vinden als hij/zij her en der onnodig veel geld pakt. Ja, Chris faalt opvallend veel bij sommige opdrachten (voornamelijk wanneer hij in de lucht is), maar dat geeft hem als mol zijnde nog geen excuus om individueel zoveel geld te verdienen. De mol zijn is meer dan niet ontmaskerd worden..

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #454 Gepost op: 9-02-2015, 11:11:26 »
Als Chris de mol is, zou dat een grote teleurstelling zijn
Helemaal met je eens hoor. Maar hoeveel teleurstellingen hebben we niet gehad de laatste jaren? Ik zou ook graag de follow-the-money als belangrijke maatstaf gebruiken alleen is die onbetrouwbaarder gebleken dat de wie-verdenkt-wie omdat de mol ook gewoon geld scoort. Slecht, inderdaad maar ik zie niet meer hoe je nog om Chris heen kan.... helaas. Voor mij dus ook een tegen heug en meug-mol maar de rest is gewoon nog veel onwaarschijnlijker, hebben even goed geld gescoord, en worden uitgesloten door diverse regels.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #455 Gepost op: 9-02-2015, 12:46:22 »
Helemaal met je eens hoor. Maar hoeveel teleurstellingen hebben we niet gehad de laatste jaren? Ik zou ook graag de follow-the-money als belangrijke maatstaf gebruiken alleen is die onbetrouwbaarder gebleken dat de wie-verdenkt-wie omdat de mol ook gewoon geld scoort. Slecht, inderdaad maar ik zie niet meer hoe je nog om Chris heen kan.... helaas. Voor mij dus ook een tegen heug en meug-mol maar de rest is gewoon nog veel onwaarschijnlijker, hebben even goed geld gescoord, en worden uitgesloten door diverse regels.

Hangt een 'follow the money' theorie ook niet af van eigen interpretatie?

Vorig jaar bijvoorbeeld zag ik op verschillende fora dat mensen Susan 400 euro toekenden bij de eerste opdracht in Chinatown in Hong Kong. Maar het was voor mij duidelijk dat Jennifer daar alle credits verdiende omdat zij het gebouw opmerkte waar dat geld lag en dat Susan er al bijna voorbij was gelopen.

Dit jaar zou je bijvoorbeeld kunnen beargumenteren dat de 100 euro die Evelien uit de pot kijkt in de National Gallery eigenlijk de 'schuld' zijn van Martine die Evelien bijna verplicht om te gaan kijken.

Niet dat ik in een Martine-tunnel zit ofzo, maar het is maar een voorbeeld om aan te tonen dat geen enkele follow the money theorie perfect is en op dit punt makkelijk 500 euro kan verschillen naar gelang de interpretatie van bepaalde acties tijdens een spel.

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #456 Gepost op: 9-02-2015, 13:04:16 »
Ik sluit me wel aan bij de woorden van Theoriticus voor wat betreft Chris als mol.

Jaren hoor je overal roepen dat George zo'n geweldige mol was en dat het tijd wordt voor een dezelfde mol omdat we allemaal de mol die het krijtje weggooit beu zijn.

Als Chris inderdaad de mol is zou die, zover we nu kunnen beoordelen, zeker richting George kunnen gaan. Denkend inderdaad aan de Bentota opdracht. Hij past voor mij in ieder geval wel in het aanvallend plaatje wat Art vooraf heeft gegeven.

Margriet past daar ook in, maar weet niet of ze qua acties richting George zal gaan, maar dat zal na aflevering 10 blijven (of wie de mol dan ook is / acties)

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #457 Gepost op: 9-02-2015, 13:50:58 »
Als Chris de Mol is, ben ik wel ontzettend benieuwd naar zijn biechten over de vakantiekiekjes opdracht in aflevering 4. De regie heeft ervoor gezorgd dat het lijkt alsof Chris daar de grote held is en eigenlijk bij de 3 juiste foto's een aandeel heeft. Of hij heeft er gewoonweg niet gemold, dat kan ook...

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #458 Gepost op: 9-02-2015, 13:57:10 »
Hangt een 'follow the money' theorie ook niet af van eigen interpretatie?
Volkomen!

Ook helemaal eens met jouw voorbeelden. Ik heb die 400,- nooit bij Susan gezet bijv.

Maar ik zet wel 'schuld' bij Chris in de 50-75 en bij het Rik aanwijzen. Dat zijn van die rode kruisen die elke kandidaat intussen wel heeft deze serie, daarom sluit ik Chris er ook niet voor uit.

Maar buiten kijf staat dat Chris een mol is met extreem veel lef... niet voor niets de meest aanvallende mol ooit! Hij heeft onmiskenbaar machtig veel gemold.

Volgens mij is er dus gewoon een misverstand over de definitie van wensmol. De grote verrassing, dat is mijn wensmol. Chris is de Obvious mol, ligt er lagen dik bovenop. Martine en Marlijn zouden voor mij echt een enorme verrassing zijn. Hun toneelspel zou oscarwaardig zijn.

Het gaat mij dus niet om het aantal molsacties. Mij gaat het erom dat je onverdacht blijft ONDANKS je molsacties. Chris is daarin volkomen gefaald en was al breeduit bekend als mol na de eerste draaidag. Dat is toch gewoon erg teleurstellend?

Hij gaat dapper door, moet ook wel natuurlijk, en de regie maakt er nog wat moois van, dat zeker. Maar ik kan Chris zeker niet vergelijken met een aantal topmollen zoals Milouska. Hij heeft misschien wel de meeste molacties op zijn naam van alle 15 mollen straks, dat dan weer wel.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #459 Gepost op: 9-02-2015, 14:01:39 »
Volkomen!

Ook helemaal eens met jouw voorbeelden. Ik heb die 400,- nooit bij Susan gezet bijv.

Maar ik zet wel 'schuld' bij Chris in de 50-75 en bij het Rik aanwijzen. Dat zijn van die rode kruisen die elke kandidaat intussen wel heeft deze serie, daarom sluit ik Chris er ook niet voor uit.

Maar buiten kijf staat dat Chris een mol is met extreem veel lef... niet voor niets de meest aanvallende mol ooit! Hij heeft onmiskenbaar machtig veel gemold.

Volgens mij is er dus gewoon een misverstand over de definitie van wensmol. De grote verrassing, dat is mijn wensmol. Chris is de Obvious mol, ligt er lagen dik bovenop. Martine en Marlijn zouden voor mij echt een enorme verrassing zijn. Hun toneelspel zou oscarwaardig zijn.

Het gaat mij dus niet om het aantal molsacties. Mij gaat het erom dat je onverdacht blijft ONDANKS je molsacties. Chris is daarin volkomen gefaald en was al breeduit bekend als mol na de eerste draaidag. Dat is toch gewoon erg teleurstellend?

Hij gaat dapper door, moet ook wel natuurlijk, en de regie maakt er nog wat moois van, dat zeker. Maar ik kan Chris zeker niet vergelijken met een aantal topmollen zoals Milouska. Hij heeft misschien wel de meeste molacties op zijn naam van alle 15 mollen straks, dat dan weer wel.

Chris is inderdaad de obvious Mol. Dat is ook de reden dat ik weiger te geloven dat hij de Mol is. Hij krijgt zoveel tijd in beeld en wordt zo verdacht gemaakt.

Maar na zoveel seizoenen waarin iedereen zoekt naar verborgen zaken waren de makers misschien toe aan een Mol die niemand verdenkt omdat het er vingerdik bovenop ligt?