Poll

Op naar WIDM 2016!

::cheerleader::
26 (60.5%)
::wijn::
17 (39.5%)

Totaal aantal stemmen: 43

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 319581 keer)

Offline Thiago

• Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #500 Gepost op: 11-02-2015, 10:14:41 »
Marlijn is ook geen hoofdverdachte van mij, maar er zijn toch best wel wat zaken geweest die achteraf een molactie zouden kunnen zijn.

- Fort Railway Station: Ze wil geen pottenkijkers op haar perron, maar zit wel naar een ander perron te wijzen en dan nog naar een vrouw die niet eens lijkt op iemand van de foto's.
- Oud politiekantoor: Ze loopt af en toe ook alleen door het gebouw. 1 lijn afdekken is genoeg.
- National gallery: Haar muur is af en ze kan niet snel genoeg opnieuw 100 euro uit de pot gaan kijken.
- Theater Regal: Haar team staat letterlijk achter theater Regal als startpositie. Gezien de overvloed aan witte eikels in Sri Lanka kan ze gegokt hebben dat haar tip te vaag zou zijn.
- Lasergame: Met 2 enveloppes (waaronder haar eigen) tegen een boobytrap lopen (ze springt niet eens) en Viktor aansporen om verder te zoeken in plaats van met 100 euro binnen te lopen.
- Bentota: Ze gaat wat met de locals spelen in de hoop dat de andere 5 de letters niet klaar krijgen.
- Vakantiekiekjes: Ze loopt vooruit op Viktor als ze bij hotel Weltevreden aankomen en ze ziet dat kaartje niet eens hangen.
- Meet and Greet Taprobane: Ze is verantwoordelijk voor enkele foute tassen en ze stemt voor de verkeerde categorie.
- Rondleiding: Ze kiest voor jokers en speelt daarmee in op het kandidatengedrag van de anderen die die jokers weg willen.
- Klein Nederland: Zegt van de 3 pakjes in Enschede dat ze dezelfde code hebben, terwijl ze alle 3 verschillende code hebben.
- Touwtrekken op het strand: Ze heeft bij 3 foute getallen gezegd dat ze ze niet gehoord heeft.

Nu, heel eerlijk: Hier staan een aantal vergezochte zaken in ook hoor. En Marlijn deed ook ontzettend veel kandidaatse dingen in vergelijking met bijvoorbeeld Carolina.

Maar je kan niet zeggen dat Marlijn geen molacties op haar naam heeft staan.

Goede samenvatting Hulpmol!!

Offline lightman

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #501 Gepost op: 11-02-2015, 17:07:49 »
Analyse aflevering 5  ::vergroot::

Aflevering 5 vond ik beduidend minder waardevol dan aflevering 4. Ook de executie met slechts twee schermen, voor de inmiddels afgevallen Viktor en Carolina, leverde weinig nieuws op.

Hieronder de voor mij relevante of anderszins opvallende momenten:

• Mogelijke kandidaatse micro-expressie, uiting van vrees, van Marlijn op het moment dat Art met "Goedemorgen" plotseling aan de ontbijttafel verschijnt.
  • Bij het beantwoorden van de vragen aan het einde van opdracht 1 hadden Margriet en Rik weer die voor mij kandidaatse mimiek. Rik deze keer overigens minder sterk. Margriet daarentegen deed op de achtergrond wel erg verwonderd, en vervolgens haar best, om zich toch te herinneren hoeveel verhalen er ook al weer waren? Kandidaats.
  • Margriet's sterke verontwaardiging op Marlijn's verwijt dat ze niet voor het geld gaan, kwam op mij oprecht over. Maar goed, ik ben wellicht ook al niet helemaal objectief meer. En waarom zou je als Mol vervolgens Marlijn keihard uitlachen (Martine)?
  • Martine vraagt ter bevestiging aan Art of een joker € 300,- kost. Niet onmogelijk, maar gegeven de veronderstelde voorkennis toch een rare vraag voor een Mol. Na de museumopdracht van aflevering 2 vroeg ze ook al aan Art of hij wellicht wilde delen welke schilderijen er goed/fout hingen. Dit vond ik ook al zo kandidaats.
  • Tijdens de vragenronde van opdracht 1 meldt Art twee keer (halverwege en aan het einde) dat er niets of nul Euro is verdiend. Direct na beide opmerkingen is Martine met duidelijk naar beneden wijzende mondhoeken te betrappen. De eerste keer is heel kort, zou een mooie (kandidaatse) micro-expressie kunnen zijn, de laatste is wat duidelijker. Het is een wat gewaagde interpretatie, zeker omdat Martine wel vaker met haar mondhoeken trekt, maar deze zijn qua timing zo typisch dat ze me telkens weer opvallen.
  • Chris die zijn vinger opsteekt... hier is al veel over gespeculeerd. De timing is dusdaning dat het wel degelijk een voorkennis 'blundertje' zou kunnen zijn. That's all, zou kunnen zijn...
  • Op het strand tijdens de uitleg van opdracht twee voor het eerst bij Chris iets gezien wat kandidaats zou kunnen zijn, echter, zonder (Ekman) indicatoren en er missen een aantal frames. Mede hierdoor is dit moment ook niet meteen heel overtuigend te noemen.
  • Tot slot nog het moment tussen Rik en Marlijn, waarbij ze DE VRAAG stelt. Rik reageert in eerste instantie inderdaad wat nerveus, dat kan iedereen zien, maar dat is vanwege hun 'partnership' in het spel ook voor kandidaat Rik te verklaren. Verder valt er niet veel over te zeggen. Zonder een goede baseline is het nu eenmaal zeer lastig om te zien wanneer iemand liegt (of niet).

Het lijkt een hele lange lijst, maar muv Margriet's reactie bij de vraag over het aantal verhalen, geef ik geen van de punten heel veel gewicht.

Conclusie na vijf afleveringen:

• Marlijn, Rik, Margriet, Martine beschouw ik inmiddels alle vier als kandidaat.
  • Chris is de Mol. Daar ben ik momenteel sterk van overtuigd.
    Daarbij durf ik na vorig seizoen Jayne ook niet meer tegen te spreken  ::ohno:: dus dat komt goed uit. ::tandpastasmiley::

« Laatst bewerkt op: 11-02-2015, 17:12:58 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #502 Gepost op: 11-02-2015, 17:29:27 »
Conclusie na vijf afleveringen:

Daarbij durf ik na vorig seizoen Jayne ook niet meer tegen te spreken  ::ohno:: dus dat komt goed uit. ::tandpastasmiley::

::rofl::

Je beschrijft wel precies waarom ik Chris nog niet volledig kan afschrijven.  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline #Goedemorgen

• Forumlid
« Reactie #503 Gepost op: 11-02-2015, 17:34:26 »
Ik kijk hier al mee sinds Inge de Mol bleek te zijn, maar ik post meestal niet zo veel. Ik weet (digibeet) dan ook nog steeds niet hoe ik iemand moet citeren in zo'n wit vakje. Dus maar even zo: @Thiago en @Hulpmol, uiteraard kan Marlijn de Mol best zijn (en bedankt voor het lijstje met eventuele Mol-acties). Het is alleen dat in dit seizoen, met mensen die elkaar keihard neerschieten in rug, enveloppen volledig over het hoofd (lijken te) zien en 'Edo' als antwoord geven, die acties een beetje ondergesneeuwd raken, haha. Ik wacht het morgen maar weer af.

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #504 Gepost op: 11-02-2015, 20:53:31 »
Dankjewel lightman  ::ok::

Bevestigt mijn Chris tunnel weer iets...  :-X

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #505 Gepost op: 11-02-2015, 22:43:41 »
denkmol: Carolina
gevoelsmol: Margriet
wensmol: Chris

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #506 Gepost op: 11-02-2015, 23:03:47 »
Ik ben inmiddels wel om naar Margriet volgens mij.

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #507 Gepost op: 11-02-2015, 23:11:19 »
Ik hou het nog steeds maar op Marlijn, gewoon omdat het kan :P Maar ik weet het dit jaar gewoon echt niet. Na vorig jaar durf ik niet meer op mijn eigen speurmethode te vertrouwen dus het is lastig strepen dit jaar.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #508 Gepost op: 11-02-2015, 23:35:20 »

::rofl:: :-*

Maareh... spreek me gerust tegen, hoor. Ik heb er ook wel eens faliekant naast gezeten. ;) Maar de laatste 3 seizoenen ging het vrij goed, idd. Afwachten wat het dit jaar wordt, al ben ik inmiddels wel compleet overtuigd van Chris.

Ik was trouwens een paar dagen weg, maar ik zie dat er ineens behoorlijk wat Chris-verdenkers bij zijn gekomen.  :D ::ok::

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #509 Gepost op: 12-02-2015, 00:22:39 »
Ik weet het nu echt niet meer. Ik was redelijk overtuigd van Martine als mol, maar nu denk ik dat het Margriet of Chris is.
De aanwijzingen naar Margriet zijn wel heel sterk, alleen wordt ze al vanaf het begin veel verdacht door de andere kandidaten.
Chris zou het ook kunnen zijn, maar die wordt ook al vanaf het begin veel verdacht en hij doet onlogische dingen: geld binnenhalen wanneer het niet hoeft en anderzijds ontzettend opzichtig mollen.
Stiekem blijf ik hopen dat het Martine is.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Zeeuwse

• Forumlid
  • Spannend spel!
« Reactie #510 Gepost op: 12-02-2015, 00:33:18 »
::rofl:: :-*

Maareh... spreek me gerust tegen, hoor. Ik heb er ook wel eens faliekant naast gezeten. ;) Maar de laatste 3 seizoenen ging het vrij goed, idd. Afwachten wat het dit jaar wordt, al ben ik inmiddels wel compleet overtuigd van Chris.

Ik was trouwens een paar dagen weg, maar ik zie dat er ineens behoorlijk wat Chris-verdenkers bij zijn gekomen.  :D ::ok::

Fijn hé Jayne, zo'n Chris tunnel, en hij wordt als maar dieper..:)

Offline lightman

• Forumlid
« Reactie #511 Gepost op: 12-02-2015, 00:58:26 »

Dat valt wel mee geloof ik. Hij was vorige week in de poll geeindigd op 18 stemmen en nu heeft Chris er 21, dat terwijl er ook al 20 stemmen meer in totaal zijn uitgebracht.

De executie van aflevering 6 is weer eens ouderwets goed ::ok:: ::vergroot::

• De surprise van Margriet :o die ik vanwege de ogen maar even met "shocked" uitbeeld, was natuurlijk erg opvallend.
  • Thema lijkt: gespannen onder oogleden als uiting van lichte angst of vrees.
  • Zelf vrees ik weer meer voor de 'tunnelaars' van twee bepaalde dames, maar ik ga er denk ik nog maar eens een nachtje over slapen voor ik met mijn definitieve analyse kom...
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #512 Gepost op: 12-02-2015, 07:49:25 »
ahhh FS goed te lezen dat jij dit gevoel ook hebt... ;-)
Meer L

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #513 Gepost op: 12-02-2015, 08:26:38 »
denkmol: Rik

Zo klopt ie voor mij. Hoop stiekem op een exit van Margriet  :-X en gedrag bij Rik of Chris waardoor je definitief een van beide als mol kunt aanmerken.  ::)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #514 Gepost op: 12-02-2015, 09:04:48 »
Hoop stiekem op een exit van Margriet  :-X

Ik ook ::rofl:: zou het een stuk makkelijker maken.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #515 Gepost op: 12-02-2015, 09:17:25 »
Hoop stiekem op een exit van Margriet  :-X en gedrag bij Rik of Chris waardoor je definitief een van beide als mol kunt aanmerken
Ik verdenk Margriet helemaal niet maar ik heb wel hetzelfde met Rik omdat die zo met jokers strooit en slecht acteert. Ik zag dit rijtje dus heb die van mij er ook eens bijgezet:
denkmol: Chris
gevoelsmol: Rik
wensmol: Martine

::rofl::
« Laatst bewerkt op: 12-02-2015, 09:34:45 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #516 Gepost op: 12-02-2015, 09:23:14 »
Ik ook ::rofl:: zou het een stuk makkelijker maken.
Yes ik ook... ::rofl::
Meer L

Offline Sarai

• Forumlid
« Reactie #517 Gepost op: 12-02-2015, 14:22:55 »
Ik hoop gewoon nog steeds heel erg dat het Rik is. Maar eigenlijk zegt mijn verstand dat het Margriet bijna wel moet zijn.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #518 Gepost op: 12-02-2015, 14:42:31 »
hoop gewoon nog steeds heel erg dat het Rik is. Maar eigenlijk zegt mijn verstand dat het Margriet bijna wel moet zijn
Haha wat grappig, dus je denkmol is niet Rik maar dat is je wensmol. Terwijl hij mijn gevoelsmol is ::)

Zijn we het in elk geval eens dat het onze denkmol niet is. Nee, hij is niet zo'n loner maar geniet juist het meeste vertrouwen van de groep. Daarom denk ik niet dat hij de mol is, maar heb wel het juiste molgevoel bij hem als ik hem hoor biechten enzo.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #519 Gepost op: 12-02-2015, 14:54:46 »
Gaan we nou allemaal de Mol opsplitsen in gevoelsmollen, verstandsmollen, wensmollen, vreesmollen en hulpmollen? :P

Grappig trouwens dat het afgelopen week heel rustig op het forum was en er meer dan ooit gestemd is in de poll.