Heel mooie opsomming, maar ik heb enkele vragen over bepaalde zaken die je als onmols/kandidaats beschrijft.
1. Het is toch Marlijn die de gouden tip geeft naar de 'witte eikel'? En het is toch Rik die meteen weet dat ze terug naar het beginpunt moeten?
2. Dat vind ik niet per se onmols. Met de mythe dat er dit jaar een aanvallende Mol bezig is, zou dit wel eens zo'n assertieve molactie kunnen zijn om die pot in beheer te hebben.
3. Ook dit vind ik eerder Mols. Hoe minder jokers Marlijn pakt, hoe minder vragen er achteraf beantwoord moeten worden, hoe minder geld er in de pot kan komen als de kandidaten besluiten om voor geld te gaan na verloop van tijd.
Ook hier kan je natuurlijk over blijven discussiëren. Chris is namelijk ook diegene die het verhaal verzint dat er nog 2 duo's staan te wachten en dat ze zo nog naar geld moeten gaan. Blijft bijzonder vreemd verhaal, want wanneer Art de opdracht aan Rik en Chris uitlegt, zegt ie bijna letterlijk 'als jullie landen, vinden jullie het geld'.
Maar alles bij elkaar staat Rik ook bij mij nog altijd heel hoog genoteerd.
Ik zie het nu pas je bericht had ik even gemist.
1. Marlijn geeft inderdaad de gouden tip over die witte eikel. Maar even later rijden Margriet & Rik er voorbij en dan zegt Margriet "Daar heb je ook een witte eikel".
2. Als Margriet de Mol zou zijn heeft ze naar mijn idee een tactische fout gemaakt door op
dat moment al zelf penningmeester te worden. Als het bekend zou worden van de €200,- die ze uit de pot heeft gehaald kan ze natuurlijk wel op haar vingers natellen dat het penningmeesterschap afgepakt zou worden. Zware verdenkingen vanuit de groep voor een relatief laag bedrag. Terwijl ze als Mol met voorkennis waarschijnlijk wel weet dat de penningmeester vaker post gaat krijgen van de Mol. En dat blijkt nu dus met Rik die al €750,- uit de pot haalt. En dan nog eens €750,- voor een groepsvrijstelling. Margriet als Mol die deze voorkennis heeft wil dan toch net als Rik op een later stadium penningmeester worden? Wetende dat de bedragen die uit de pot kunnen worden gehaald ook hoger worden? Het liefste wil de Mol dan ook nog iemand aan kunnen wijzen met beschuldigende vinger voor de €200,- uit de pot voor jokers.
3. Maar de Mol wil juist graag zoveel mogelijk jokers en vrijstellingen in het spel. (Daarom is die ZV ook niet te verklaren voor mij) Dan de wetenschap dat ze de jokers weg kunnen spelen voor geld is natuurlijk succes gegarandeerd. Want iedere kandidaat zou gaan voor wegspelen jokers en dus ook geen geld verdiend.
En dat van Chris is ook wel raar wat hij allemaal roept tijdens de opdracht. Alleen denk ik dat hij het ook oprecht meent. Misschien heeft hij wel gewoon niet iedereen gezien, Chris is sowieso iemand van doordenken soms misschien wel iets te ver, maar ik denk dat dit los staat van de envelop die ze voorbij liepen. Zelf denk ik Chris hier Rik aan het checken was. Kom op Rik heeft die envelop echt wel gezien
En ik probeer niemand verder niet te overtuigen ofzo
maar alleen uit te leggen waarom
ik het zie als
onmols. Ieder zijn eigen tunneltje