Avrotros publiek duidelijk voor Rik gaat. Die gaan altijd voor de meest obvious mol. En hier gaat men vooral voor Margriet, omdat Rik te obvious zou zijn.
Susan vond ik vorig jaar ook erg obvious, waardoor ik haar lang niet als mol zag. Die fout maak ik dit jaar niet
Ja dit is een goede analyse: ook ik kon vorig jaar lang niet geloven dat Susan het was.
Maar Rik is dit seizoen niet degene die te obvious is, dat is Chris. Rik zie je eigenlijk niet veel doen behalve rare jokeracties. Terwijl je Chris in bijna alle opdrachten ziet verdwijnen met de suggestie dat hij buiten beeld enorm aan het mollen is. Dat begon al in afl. 1 en hij was gisteren opnieuw telkens afwezig (stiften weggooien enzo), zoals elke week wel.
Rik is bovendien veel te hangerig naar Marlijn, dat gaat al de hele serie steeds sterk van hem uit, en dat doet mij hem toch strepen als mol. Het hele verhaal dat steeds weer terug wordt gescript dat het stelletje elkaar toch ook wel verdenkt komt mij erg 'gemaakt' over. Het kwam ook nu weer terug, maar puur omdat de twee vast samen in de finale komen dus dan wil je nog wat te scripten over hebben.
Het was gisteren een mooie opbouw naar de finale. Margriet exit terwijl iedereen vol op haar zit is een echte WOW-ervaring. Ik denk dat ze daar naar toe werken. Dan kan mol Chris dus altijd nog zeggen dat Marlijn de mol is. En dan moddert de productie nog wat verder met de onderlinge Rik-Marlijn verdenkingen om Chris te sparen.
Het scenario klopt als een bus want Marlijn is nooit uit te sluiten geweest in de wie-verdenkt-wie. Margriet en Rik beiden wel. En als Margriet er straks uit is dan is haar hoofdverdachte Rik ook nogmaals vrijgepleit. Het script zal dus focussen op Marlijn als mol. Maar zal niet echt overtuigend zijn want het duo zal beiden vol op Chris inzetten.