Tja, en dan zie je de eindstand van de pool en kom je erachter dat je gewonnen hebt! Ik heb zelf nog even berekend of het puntentotaal wel écht klopte, omdat ik me simpelweg niet kon voorstellen dat ik poolwinnaar ben. Ik beschouw deze pool als de pool der pools, dus dan is het een hele eer om een keer te mogen winnen. Iedereen bedankt voor de felicitaties!
Hoewel ik wel verwachtte dat ik een goede eindpositie zou behalen, was het echt nooit in me opgekomen dat ik in de top 3 zou eindigen, laat staan op de eerste plek. Daarvoor schatte ik bepaalde poolvoorspellingen net iets te slecht in. Het voorspellen van met name de verliezend finalist liep niet bepaald vlekkeloos. Uiteindelijk heb ik maar 2x de verliezend finalist goed geraden. Daartegenover staat wel dat ik Rik 10x heb opgegeven als winnaar, en Margriet vanaf aflevering 2 mijn mol was (mijn schot-voor-de-boeg mol was Chris). Voor de geïnteresseerden, zo zien mijn voorspellingsstatistieken eruit:
Wordt er een vrijstelling verdiend deze aflevering? | 5/9 goed |
Wie wint er een vrijstelling deze aflevering? | 5/9 goed |
Wie wint er een joker deze aflevering? | 4/9 goed |
Is de Mol een man of een vrouw? | 8/9 goed |
Wie valt er af deze aflevering? | 5/9 goed |
Wie is de verliezer van Wie Is... De Mol 2015? | 2/10 goed |
Wie is de winnaar van Wie Is... De Mol 2015? | 10/10 goed |
Wie Is... De Mol? | 9/10 goed |
Het Molboekje heeft me een heel eind op de goede weg geholpen. De interviews in het boekje gaven veel prijs over de identiteit van de finalisten. Puur op basis van de interviews heb ik bepaalde kandidaten meteen uitgesloten als verliezend finalist, winnaar, of mol. Hoewel het me echt heeft geholpen bij het winnen van de pool, hoop ik wel dat men volgend seizoen voor de start van het programma niet zoveel informatie prijsgeeft over de identiteit van de finalisten.