Poll

Wie is de mol NIET?  [poll]

Rik
Margriet
Marlijn

Auteur Topic: [poll] Wie is de mol NIET?  (gelezen 49216 keer)

Offline Lo

• Forumlid
[poll] Wie is de mol NIET?
« Gepost op: 29-12-2014, 17:59:20 »
De vraag die ons de komende maanden weer flink bezig gaat houden!  >:D

Traditiegetrouw zal ik deze bijhouden... hoop dat mijn eigen afstreepmethode ook weer gaat werken ;D ::jaja::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

• Forumlid
Re: [poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #1 Gepost op: 2-01-2015, 01:47:35 »
1e afl.;

Rik    - 6 (5.9%)
Viktor    - 12 (11.8%)
Ajouad    - 13 (12.7%)
Carolina- 24 (23.5%)
Evelien - 6 (5.9%)
Margriet - 15 (14.7%)
Marlijn - 5 (4.9%)
Martine - 10 (9.8%)
Pieter    - 8 (7.8%)
Chris    - 3 (2.9%)

Offline Duncton

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 2-01-2015, 11:46:57 »
Rik speelt volgens mij het spel. Evelien vond ik in haar reactie tijdens de executie wel erg spontaan. Die twee streep ik voorlopig even weg.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Qper

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 2-01-2015, 13:22:31 »
Margriet: omdat ze de controlekamer niet lijkt te verlaten en er buiten de kamer lijkt te worden gemold

Viktor. Pakt als 1e een sleutel. Hoe hij daarna met de opdracht en de joker omgaat getuigt van geen voorkennis

Rick: oppert teveel goede ideeën en correcties

Carolina. Geen goede argumenten hiervoor, maar zie het haar qua karakter niet zijn

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #4 Gepost op: 2-01-2015, 13:36:38 »
Ajouad; hij wil geen vrijstelling delen met Chris. Als mol doe je dat wel, in ruil voor informatie, of andere dingen.

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 2-01-2015, 13:40:01 »
Ajouad; hij wil geen vrijstelling delen met Chris. Als mol doe je dat wel, in ruil voor informatie, of andere dingen.

De mol heeft geen informatie van kandidaten nodig. Bovendien lijkt het me dat de mol niemand een free-ride wil geven.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Joeyversteeg12

• Forumlid
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
« Reactie #6 Gepost op: 2-01-2015, 14:44:16 »
Rik: Kwam te geschokt over toen Marlijn over de jokers vertelde.

Viktor: Als mol zou ik niet zo overduidelijk een sleutel pakken van de kamer met de jokers. Verder kwam hij ook zeer oprecht over toen Marlijn hem confronteerde met het feit dat de jokers gewoon in de la lagen.

Ajouad: Het zoeken naar geld op een perron met de vrijstelling (als mol ga je niet op zoek naar de vrijstelling, maar wil je geld wegmoffelen of je partner afleiden), het niet geven van de vrijstelling aan Chris en het opmerken en herstellen van gevallen/gesaboteerde camera's.

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 2-01-2015, 15:13:39 »
Ajouad sowieso niet. Krijgt teveel negatieve aandacht in de eerste aflevering. Ligt er te dik bovenop.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 2-01-2015, 16:04:12 »
Wat mij betreft zijn de 4 die in die twee kamers met een brief van de mol belandden juist niet de mol.

Offline Slowdive

• Forumlid
  • Loveless
« Reactie #9 Gepost op: 2-01-2015, 16:07:42 »
Evelien en Ajouad.
And when it all looks brighter.. just turn around and smile..

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #10 Gepost op: 2-01-2015, 17:56:51 »
Op basis van aflevering 1 zeg ik: Ajouad, Chris, Viktor.
Maar dat kan nog allemaal veranderen.  ;D
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 2-01-2015, 18:00:29 »
Evelien reageert wat mij betreft het meest secundair en is dus supermols.

Ultiem primair kandidatengedrag vertonen Ajouad (brengt Chris tot wanhoop-totaal onnodig voor een mol), Viktor en Margriet (beiden mega geirriteerd na de cameraopdracht) maar ook Marlijn met die irritaties op het perron. Daarin mengt de mol zich liever niet.

Ook uit de megabondjes die ontstaan kun je de mol wel halen. Ik ga toch wel Rik/Marlijn langzaam strepen. Ajouad/Chris lijkt alsnog ook wel zo'n duo al lijkt Chris me daar te slim voor. Martine en Margriet lijken wel tot elkaar veroordeeld.

Alleen bij Carolina en Evelien zie ik veel gereserveerdheid. Ik begin al te tunnelen...

Offline tumtum

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 2-01-2015, 18:17:38 »
Het is echt nog te vroeg voor mij om iemand definitief af te strepen, zelfs Pieter Derks :p

Maar minst Mollerig vond ik toch wel Rik. Hij is veel in beeld geweest, maar ik heb hem niets bijzonders of molligs zien doen.

Viktor kwam ook veelvuldig in beeld en werd door de montage en Marlijn verdacht gemaakt, wat meestal een teken is dat zo iemand niet de Mol is ... maar Niets is wat het lijkt. Zie ook seizoen 2010. Dus Viktor schrap ik nog zeker niet, staat zelfs nog hoog op de verdachtenlijst.

Ook Carolina hebben we nog amper gezien, wat vreemd is voor een Mol. Maar ook dat kan juist een bewuste keuze / Moltechniek zijn.

Marlijn vind ik wat minder voor de hand liggend. Haar actie met de jokers en het Viktor als verdachte wegzetten tegenover Rik vind ik haar juist verdacht maken. Maar voor de rest komt ze op mij te veel over als een echte kandidaat, Als ze de mol is, dan acteert ze verrekte goed tot nu toe.

Dus samengevat: ik heb Rik en Marlijn aangevinkt :-)
« Laatst bewerkt op: 2-01-2015, 18:37:32 door tumtum »

Offline E.De mol

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 4-01-2015, 19:06:06 »
Heeft iemand er opgelet dat de mol in zij dagboek zei dat hij 'zoals jullie hebben gezien in de eerste aflevering heb ik meteen van me laten horen.'.
Carolina heeft zo weinig gezegd dat ik denk dat we haar kunnen afstrepen.
Ook heeft rik niet heel veel van zich laten horen dus die kan er ook af voor mij.  ::joehoe::

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 4-01-2015, 20:30:14 »
Heeft iemand er opgelet dat de mol in zij dagboek zei dat hij 'zoals jullie hebben gezien in de eerste aflevering heb ik meteen van me laten horen.'.
Carolina heeft zo weinig gezegd dat ik denk dat we haar kunnen afstrepen.
Ook heeft rik niet heel veel van zich laten horen dus die kan er ook af voor mij.  ::joehoe::

Ik denk dat de mol bedoelt dat hij/zij dat pakket naar het hotel heeft "gestuurd" om hulpmollen in te schakelen.

Offline tumtum

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 6-01-2015, 20:09:45 »
Het is echt nog te vroeg voor mij om iemand definitief af te strepen, zelfs Pieter Derks :p

Maar minst Mollerig vond ik toch wel Rik. Hij is veel in beeld geweest, maar ik heb hem niets bijzonders of molligs zien doen.

Viktor kwam ook veelvuldig in beeld en werd door de montage en Marlijn verdacht gemaakt, wat meestal een teken is dat zo iemand niet de Mol is ... maar Niets is wat het lijkt. Zie ook seizoen 2010. Dus Viktor schrap ik nog zeker niet, staat zelfs nog hoog op de verdachtenlijst.

Ook Carolina hebben we nog amper gezien, wat vreemd is voor een Mol. Maar ook dat kan juist een bewuste keuze / Moltechniek zijn.

Marlijn vind ik wat minder voor de hand liggend. Haar actie met de jokers en het Viktor als verdachte wegzetten tegenover Rik vind ik haar juist verdacht maken. Maar voor de rest komt ze op mij te veel over als een echte kandidaat, Als ze de mol is, dan acteert ze verrekte goed tot nu toe.

Dus samengevat: ik heb Rik en Marlijn aangevinkt :-)

Er kan veel veranderen in een paar dagen tijd, en een keer goed terugkijken. ik vind Marlijn inmiddels juist superverdacht. En met dat goed acteren valt het eigenlijk wel tegen bij nader inzien. Zo verdacht ze is, zij zichzelf, en vooral de montage haar maakt, maakt dat ze eigenlijk de Mol niet zou kunnen zijn .... maar haar uitsluiten durf ik zeker niet meer.

Ook Rik is trouwens flink gestegen ... dus eigenlijk zou ik mijn stemmen ongedaan willen maken. Ik kan werkelijk nog niemand uitsluiten ... wie weet overmorgen!

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 7-01-2015, 00:21:20 »
maar ook Marlijn met die irritaties op het perron. Daarin mengt de mol zich liever niet.

In zn algemeenheid ben ik het daarover met je eens maar in dit geval niet.
Ik kan me nog goed herinneren dat Anne-Marie in de allereerste opdracht meteen fel op William reageerde. William had zogenaamd iets gezien en zij was bang dat hij haar had gezien toen ze de klok een uur terug zette.
Marlijn reageert hier fel op Pieter en Martine. Met zijn vieren zoeken naar 1 envelop was op dat moment waarschijnlijk beter geweest om in ieder geval nog wat geld binnen te halen. Marlijn drukt hier echter gelijk de discussie over een andere strategie de kop in en bepaalt eigenlijk in haar eentje wat er gebeurt. Dit is geen samenwerken maar een puur individuele handeling die niets toevoegt aan het vinden van geld en eigenlijk alleen maar meer tijdverlies oplevert.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 7-01-2015, 10:53:40 »
Anne-Marie in de allereerste opdracht meteen fel op William reageerde. William had zogenaamd iets gezien en zij was bang dat hij haar had gezien toen ze de klok een uur terug zette
Nee joh, dat was puur cabaret van die twee! "Je bent zeker licht in je hoofd" ::rofl:: Dat was nadat William HAAR aan het uittesten was. Dus niet proactief irritant gedrag naar een ander toe, maar een pure reactie. En dan met echte humor dus ze hield het juist heel licht, en voorkwam elke irritatie juist...

Offline Juulx1

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #18 Gepost op: 7-01-2015, 19:13:10 »
Voor mij een streep door Evelien, eigenlijk alleen al door haar reactie wanneer Art bij het allereerste praatje aan de groep 'de mol' noemt en zij meteen naar de groep kijkt om de reacties van haar mede-kandidaten te zien. Dat lijkt mij geen mol-gedrag.

Alhoewel.. Niets is wat het lijkt.

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #19 Gepost op: 7-01-2015, 20:35:46 »
Viktor. Dat jokergedoe ::ohno::
...óf niet!