Poll

Wie is de mol NIET?  [poll]

Rik
Margriet
Marlijn

Auteur Topic: [poll] Wie is de mol NIET?  (gelezen 49254 keer)

Offline Lo

• Forumlid
Re: [poll] Wie is de mol NIET?
« Reactie #40 Gepost op: 16-01-2015, 01:13:18 »
Nee maar dat zijn zulke oude discussies... die hebben we hier al ZO vaak gevoerd... daar komt nooit overeenstemming over. Ze komen jaar op jaar op jaar terug. Ik ga de discussie dus juist ook helemaal niet aan... jij komt met deze voorbeelden.

Ik zeg van mijn kant alleen dat jouw voorbeelden voor mij geen hout snijden dus ik voor mezelf die conclusies trek. Daar is de poll Wie is de mol NIET? ook voor.

Heeft volgens mij dus altijd nog geklopt, en we zullen zien of dat dit seizoen ook weer zo is ::) :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #41 Gepost op: 16-01-2015, 01:20:23 »
Ik vind het zelf juist leuk om met anderen hierover te praten en elkaar proberen te overtuigen. Misschien heb je wel gelijk en zie ik iets over het hoofd of zo. Iedereen heeft zn eigen methodes om de mol te zoeken maar ik vind het juist leuk om elkaar andere inzichten te geven.

Maar prima als je daar geen zin in hebt ::zwaai::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Regis Filia

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #42 Gepost op: 17-01-2015, 10:24:39 »
Ajouad en Marlijn.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline FilmMaster

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #43 Gepost op: 17-01-2015, 10:34:41 »
Viktor

Offline Anoniemand

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 17-01-2015, 12:05:16 »
Dat Ajouad de prijs van de gekleurde stof bij de Watervliegtuig-opdracht afdingt, zorgt ervoor dat hij voor mij niet de Mol kan zijn. Het afdingen van 12000 roepie naar 8000 roepie? De Mol zou gewoon de volledige prijs betalen en iedereen is het ermee eens, want ja, dát is de prijs van de stof en dat moet je betalen toch.

Daarom is Ajouad voor mij niet de Mol.

Offline lightman

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 17-01-2015, 14:12:01 »
Marlijn, Viktor, Martine, Margriet

Ik ben aanhanger van de theorie dat als de programmamakers een spelelement met brieven van de Mol en hulpmollen bedenken, er ook zoveel mogelijk potentiële hulpmollen moeten zijn. Vier dus.

Het idee dat de Mol brieven van de Mol als excuus nodig heeft om lekker te kunnen mollen, wil er bij mij ook niet in. Wat voor een slappe Mol ben je dan!

Mbt Margriet is dit nog mijn voornaamste tegenargument. Het is natuurlijk niet uit te sluiten, maar ik hoop het toch echt van niet.

Het is maar mijn mening, he.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2015, 14:15:07 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Qper

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 17-01-2015, 15:21:55 »
Viktor: Als mol wil je, lijkt mij, bij de laserguns als een van de eersten en afgaan met enveloppen. Viktor gaat als laatste en heeft hierdoor een relatief slechte molpositie. Vervolgens haalt hij als enige geld binnen. Ook al gaat het maar om 100 euro, het is niet de bedoeling dat je als mol de enige bent die juist wel geld verdient. Ook houdt hij weinig geld buiten de pot (zie follow the money topic)

Marlijn: Vanwege het voorstellen van een andere penningmeester dan Margriet en ook vanwege andere goede ideeën zoals bijvoorbeeld het kopen van een schaar

Ajouad: Is de enige kandidaat die meer geld verdient dan laat liggen (zie follow the moneytopic). Daarnaast zit hij te vaak op niet goede molposites. Bij de vrachtwagen, op het strand, in het laatste duo bij de laserguns. Nu heeft de Kantonese opera van vorig jaar ons geleerd dat de mol ook op een onmolse positie kan zitten, maar niet 3 opdrachten achter elkaar lijkt me.

Daarnaast overweeg ik om Martine en Margriet af te strepen. Ik denk namelijk dat de mol bij de eerste 4 lopers wil zitten bij de lasergun opdracht. Echter heeft Martine toch 2 enveloppen en 2 verdubbelmogelijkheden uit het spel gehaald en had Margriet misschien wel willen mollen, maar zou ze het dan door Martine niet kunnen.

Rik had ik doorgestreept, maar komt na aflevering 3 weer terug op de lijst.

Dus niet de mol: Viktor, Ajouad en Marlijn
Minder waarschijnlijk: Margriet en Martine (hoewel ik betwijfel dat Martine echt zo dom is, dus die blijf ik ook nog even in de gaten houden)
« Laatst bewerkt op: 17-01-2015, 15:28:45 door Qper »

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 17-01-2015, 15:42:24 »
Rik: DE vertrouwenspersoon van de groep

Ajouad/Marlijn: lijken me te open boeken

Carolina/Margriet/Martine/Chris: de afvallers zaten op hen
Toch opvallend: we zetten hier met zijn allen inderdaad Ajouad/Marlijn, plus Viktor een duidelijke 3e, bovenaan... maar de testbiecht maakt het mogelijk dat ze blijven. Maw: het clubje mol-mogelijkheden is beperkt tot 1 persoon: Rik.

Omdat ik zelf niet geloof in Rik als mol (wel als finalist!) ben ik wel comfortabeler met mijn eigen mol nu. Want Ajouad/Marlijn zijn het gewoon echt niet, dat zijn wij molloten blijkbaar wel eens 8)

Offline kloas

• Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 17-01-2015, 16:00:43 »
ben ik wel comfortabeler met mijn eigen mol nu.

En lightman doet nog wel zo zijn best om je op andere gedachten te brengen, dat zou toch wel te denken moeten geven. ;)

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 17-01-2015, 16:34:59 »
lightman doet nog wel zo zijn best
Oh maar ik ben het ook helemaal met hem eens hoor. Vanochtend schreef ik hem dit on pm terug:

Ja ik ben ook aanhanger van de theorie dat als de programmamakers een spelelement met brieven van de Mol en hulpmollen bedenken, er ook zoveel mogelijk potentiële hulpmollen moeten zijn.

Heinz heeft me echter wel overtuigd dat het wel een erg flauw element is als de mol er echter niks mee heeft uit te staan. Vandaar Viktor die de jokers dan ook zelf neerlegt.

Dit werd versterkt doordat hij de joker die Marlijn hem in de maag splitst dan zelf niet inlegt.

Dus ja, eens met jou, die 3 hulpmollen vallen zeker af. Viktor had ik eerst ook weggestreept hierom. Maar er zijn een aantal ongelofelijke omstandigheden die meespelen...

Dus
om je op andere gedachten te brengen
moet ook weer niet te vaak gebeuren: Heinz heeft me al van gedachten doen veranderen, is voor even wel weer even genoeg in deze zaak denk ik ::) of er moet wel heel overtuigend weer een andere draai aan de zaak komen :o ;D

Offline Nîcky

• Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #50 Gepost op: 17-01-2015, 16:35:47 »
Ajouad en Marlijn zijn zeker de mol niet ook denk ik dat Chris het niet is.

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 17-01-2015, 16:41:14 »
Stiekem ga ik wel heel erg lachen mocht Victor volgende week afvallen, Lo  ::rofl::

Je bent altijd zo lekker zeker van je zaak meteen  ;)

Ontopic: Ajouad, Victor, Marlijn, Margriet, Martine zijn voor mij absoluut geen mol

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 17-01-2015, 18:22:26 »
Stiekem ga ik wel heel erg lachen mocht Victor volgende week afvallen, Lo  ::rofl::

Je bent altijd zo lekker zeker van je zaak meteen
Ja stiekem hoop ik altijd op een instortende tunnel, voor het wooow effect, dus dan lach ik met je mee ::rofl::. Maar het overkomt me hoogst zelden; Tim Kamps was wel zo'n moment, ik zat daar nog vol in, vooral vanwege het Hofdihuis, toen hij rood kreeg en ik naar AnneMarie moest, maar die zag ik echt niet aankomen!

Viktor is een beetje een tegen heug en meug-mol voor mij maar ik heb door alle anderen dikke strepen staan dus dan moet je wel he... ik zie mezelf niet snel veranderen, of hij moet echt eens geld gaan ophalen ofzo, dan wel...

Offline lightman

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 17-01-2015, 18:42:02 »
En lightman doet nog wel zo zijn best om je op andere gedachten te brengen, dat zou toch wel te denken moeten geven. ;)

Oh, ik probeer helemaal niemand te overtuigen (en Lo is toch niet te overtuigen...). Ik deel hier simpelweg mijn persoonlijke mening, als casual kijker, want ik heb nog steeds geen aflevering op mijn gebruikelijke manier geanalyseerd. Mocht het zo zijn dat de Mol een pact met zichzelf als hulpmol is aangegaan, vind ik de Mol dit jaar op voorhand al een van de meest waardeloze ooit. Agree to disagree, if you like.
 ::niet-ok::

Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #54 Gepost op: 17-01-2015, 18:52:25 »
Ik ben het met je eens dat het creëren van zoveel mogelijk hulpmollen het handigst is voor de Mol. In dat opzicht zijn die vier inderdaad onverdacht. Nu bepaalde de kamer waar ze op lagen of ze een hulpmol werden of niet. De mensen die de sleutel pakten zijn dus het meest onverdacht (Viktor, Margriet). Aangezien Margriet en Martine al vanaf het begin een klik hadden, is het logisch dat die twee bij elkaar op de kamer terecht kwamen.

Wat ik wil zeggen, is dat Martine eigenlijk geen invloed gehad heeft op het wel of niet zijn van een hulpmol. Zo kan ze, als Mol, toch onbedoeld op een kamer met bericht van de Mol terecht zijn gekomen. Hetzelfde geldt voor Marlijn, maar die verdenk ik niet. :P

Misschien is dit wel heel erg uit een tunnel geredeneerd (ik twijfel op dit moment tussen Rik en Martine), maar toch..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline kloas

• Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 18-01-2015, 16:21:11 »
Nee, ik hoop ook echt niet dat de mol een pact met zichzelf heeft gesloten omwille van het hulpmolschap. Vandaar ook dat ik de mol niet tussen die 4 zoek.
Ben wel benieuwd of het spelelement van hulpmollen nog een vervolg krijgt in het verdere verloop van het spel.
En puur afgaande op de 3 afleveringen zie ik toch eigenlijk meer fanatiek kandidatengedrag dan serieus molgedrag waardoor ik voorlopig maar iedereen invul in de poll. ???

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 18-01-2015, 16:47:21 »
benieuwd of het spelelement van hulpmollen nog een vervolg krijgt in het verdere verloop van het spel
Ja, Marlijn had toch die envelop gepakt van de MOL-tuktuk? Moeten we vast nog iets van zien.

Offline Qper

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 18-01-2015, 17:37:18 »

Ik ben aanhanger van de theorie dat als de programmamakers een spelelement met brieven van de Mol en hulpmollen bedenken, er ook zoveel mogelijk potentiële hulpmollen moeten zijn. Vier dus.

Mochten er nog meer van zulke brieven in het spel komen, dan acht ik de kans dat de mol juist wel ook een brief aan zichzelf stuurt. Dit omdat je anders te makkelijke alle kandidaten die een brief ontvangen hebbebn ontvangen zou kunnen afstrepen. Stel dat bijvoorbeeld Ajouad en Rik of Chris en Carolina ook nog een brief krijgen, dan blijven er nog maar 2 molkandidaten over.

Kreeg Patrick trouwens ook niet een bericht van de mol, waardoor hij zijn vrijstelling vond? George had een gesprek met de mol. En Yvon deed tegenover Sander alsof ze een hulpmol was.

Ik zie in de 4 die een brief kregen geen hoofdverdachten, maar ik sluit zeker niet uit dat de mol een brief van zichzelf krijgt.

Offline evelienh1986

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #58 Gepost op: 18-01-2015, 18:41:39 »
Ajouad, viktor, marlijn, chris

Online Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #59 Gepost op: 22-01-2015, 22:19:08 »
Marlijn & Chris pakken geld.
Margriet & Chris stemmen voor 1000 euro in de pot.

Duidelijk. Nog 3 te gaan.
...óf niet!