Viktor: Als mol wil je, lijkt mij, bij de laserguns als een van de eersten en afgaan met enveloppen. Viktor gaat als laatste en heeft hierdoor een relatief slechte molpositie. Vervolgens haalt hij als enige geld binnen. Ook al gaat het maar om 100 euro, het is niet de bedoeling dat je als mol de enige bent die juist wel geld verdient. Ook houdt hij weinig geld buiten de pot (zie follow the money topic)
Marlijn: Vanwege het voorstellen van een andere penningmeester dan Margriet en ook vanwege andere goede ideeën zoals bijvoorbeeld het kopen van een schaar
Ajouad: Is de enige kandidaat die meer geld verdient dan laat liggen (zie follow the moneytopic). Daarnaast zit hij te vaak op niet goede molposites. Bij de vrachtwagen, op het strand, in het laatste duo bij de laserguns. Nu heeft de Kantonese opera van vorig jaar ons geleerd dat de mol ook op een onmolse positie kan zitten, maar niet 3 opdrachten achter elkaar lijkt me.
Daarnaast overweeg ik om Martine en Margriet af te strepen. Ik denk namelijk dat de mol bij de eerste 4 lopers wil zitten bij de lasergun opdracht. Echter heeft Martine toch 2 enveloppen en 2 verdubbelmogelijkheden uit het spel gehaald en had Margriet misschien wel willen mollen, maar zou ze het dan door Martine niet kunnen.
Rik had ik doorgestreept, maar komt na aflevering 3 weer terug op de lijst.
Dus niet de mol: Viktor, Ajouad en Marlijn
Minder waarschijnlijk: Margriet en Martine (hoewel ik betwijfel dat Martine echt zo dom is, dus die blijf ik ook nog even in de gaten houden)