Hmm, het kamervehaalgebeuren bloedt een beetje dood geloof ik, maar heeft mij nog geen duidelijkheid geschept:
- Evelien pakt een onbekende sleutel en Carolina pakt sleutel 9 van de South East Suite.
- Carolina blijft haar sleutel stevig vasthouden en beland samen met Evelien op een bepaalde kamer.
- Ajouad en Chris pakken geen sleutel en belanden in kamer 6. Het lijkt me niet dat ze de sleutel van Carolina hebben gekregen en de 9 interpreteren als een 6, omdat de naam van de suite er ook nog voor staat en dan zie je echt wel dat je het label op zijn kopt hebt.
- De inrichting van de kamer van Carolina en Evelien komt niet overeen met de inbraakkamer van Viktor.
- Strange...
Daarbij kan ik ook totaal geen vinger krijgen achter het hele jokergebeuren en het feit dat de kandidaten gelijk verrast zouden zijn door een actie van de mol. Er zijn eigenlijk maar twee noemenswaardige acties in de hele uitzending, waarvan de eerste er eigenlijk niet eens een is.
Het eerste wat we namelijk zien is het pakje wat wordt bezorgd bij het hotel, waarin vermoedelijk de twee briefjes zitten. Beetje grote doos daarvoor, maar goed, misschien hadden de bloemetjes nog wat zuurstof nodig. De briefjes worden in 2 verschillende kamers op bed gelegd en slechts 4 van de 10 personen krijgen hier mee te maken. Leuk, er kunnen een paar jokers worden verdiend, maar om nu te zeggen dat de mol hierdoor direct "op scherp" zet en dat de kandidaten "vanaf de eerste seconde hun tactiek overboord moeten kieperen" vind ik wel erg ver gezocht. 5 of 6 personen hebben helemaal geen notie van die 2 briefjes.
De tweede actie die opvalt (en waarbij idd de gehele groep is betrokken) is het vrijwillig tonen van de vrijstellingen van Ajouad. Dit is de enige actie waarbij iedereen even denkt "wat gebeurt hier nou weer?". Dat betekent dus dat Ajouad volgens de promo's en de programmagidsen de mol is. Maar niets is wat het lijkt natuurlijk.
Verder vraag ik me nog af waarom de mol direct jokers in het spel zou brengen? En hoe zou een en ander in zijn werk gaan? Zou het "voor wat, hoort wat" gelden voor het pakken van de jokers, of voor het inzetten van de jokers? In het eerste geval heeft Viktor er dus helemaal geen baat bij gehad om de joker niet in te zetten. Maar dat zou wel een beetje sneu zijn, want hij kan er op zijn beurt weer niets aan doen dat Marlijn ze gepakt heeft. En Marijn heeft hem al wel verzilverd, maar ik heb nog geen tegenopdracht gezien. En als Marlijn niet met die tegenopdracht akkoord zou gaan, wat dan? En hoe zorgt de mol er voor dat Viktor zijn joker (die niet meer geldig is) niet meer in kan zetten? Ik neem aan dat Art niet namens de mol om die joker gaat vragen. En hoe meer de kandidaten tegen de tegenopdrachten in het verweer gaan, hoe nadrukkelijker de mol zich moet laten zien...
Horen jullie trouwens ook nog een dichtvallende deur als Marlijn de jokers aan Viktor laat zien?
Tot slot boeit me het zinnetje dat zo expliciet op beiden briefjes staat "Ik wens jullie een goede nachtrust"...