Waar ik hier niemand wat hoor over zeggen:
het gesprek op de kamer tussen Chris en Ajouad.
Ajouad wil de vrijstelling niet geven en zegt "Nog iemand heeft gezien dat ik de vrijstellingen nam" en corrigeerde dit later naar "Die persoon heeft me zelfs eerder gezegd welke man ik moest aanspreken" (of iets dergelijks: iemand de exacte woorden?)
Chris reageert dan iets van "Binnen de 10 seconden?" en Ajouad zegt "Mmm, nog sneller".
1. Stel Ajouad spreekt de waarheid.- Waarom zou iemand hem die persoon aanwijzen? Iedereen wist dat die van de vrijstellingen had. Het stond immers op de kaarten welke vd 5 mensen de vrijstellingen had. Als ik kandidaat was, zou ik daar zelf naar toe lopen. 2 vrijstellingen zijn o zo belangrijk. Als die persoon dat van een ander perron roept, nuja teken geeft want roepen had Chris wel gehoord, is die toch immers nooit zeker dat Ajouad zou delen? Een slimme kandidaat zou toch zelf naar dat perron rennen en de 2 vrijstellingen zelf pakken?
De enige die dit zou kunnen doen is de MOL, die heeft die immers niet nodig. De Mol weet misschien vooraf ook de locaties van de mensen, al betwijfel ik dat in zo een massa. Maar de Mol gaat dit toch niet doen, want verraad zo toch dat hij/zij de Mol is. Of een naief/vertrouwend iemand die weet dat Ajouad de vrijstellingen zal delen.
2. Stel Ajouad liegt- Chris vroeg het meteen op de ma af, en raar genoeg wou hij nu dus niet meer delen en eerder schudden ze elkaar nog de hand dat dit wel zo zou zijn?
De grootste optie is inderdaad dat hij liegt, maar Ajouad is niet iemand die zoiets slims qua uitleg kan bedenken. Hij is een impulsief iemand, niet de persoon die zoiets bedenkt denk ik.
Wat ik ook verdacht vind is dat er na die scene in de kamer geen woord meer over gerept wordt (toch niet in beeld), terwijl het toch een erg opvallend en cruciaal moment is. Wat denken jullie?