Dagboek van de afvaller - Ajoaud
De dag dat je naar huis wordt gestuurd is een dag waarover ik niet had nagedacht. Een dag waarvan ik dus ook geen enkel beeld of voorstelling had.
Er niet over nadenken was heel erg bewust. De wet van de aantrekkingskracht wilde ik niet in werking stellen. Dus ik mocht van mezelf absoluut niet nadenken over hoe het zou zijn. Want daarmee zou ik het wellicht over me afroepen. Dus nee, ik ga er niet van uit. En hoef dus ook niet na te denken over hoe het zou zijn.
Art komt aangelopen en wij zitten met z’n allen op die fijne houten tuinstoeltjes. Art gaat achter zijn laptop zitten. Ik denk nu wel na over hoe ik ga reageren als het scherm rood wordt, want je weet het immers maar nooit. En ik heb de tijd want Art houdt nog een praatje. Ik besluit dat ik rustig blijf en er geen drama van maak als het zo is. Ik wil heel stoer en koelbloedig reageren als het scherm rood wordt. Alsof het me allemaal niets kan schelen.
Kaboemmmmmmm rood, rood, rood, hartstikke rood amigo. Ajouad pak je koffers. Je mag binnenkort weer gratis op de wifi bij de Coffee Company onder het genot van een medium cappuccino.
Het dringt later pas tot je door. Je beseft het eerst niet, de klap komt later. Er gaan duizend en één dingen door je hoofd. Alle cliché uitspraken rondom dit programma kloppen. Het kwam dagen later pas echt bij mij binnen en ik werd gek. Watttt? Hoezo? Hoe dan? Na twee dagen thuis zitten besloot ik het vliegtuig naar Spanje te nemen, lekker veel vis te eten en nergens meer over na te denken. Ik zie het vanaf 1 januari wel op tv!
Ajouad El Miloudi
-----
dagboek van de mol
Beste Molfans, we zijn vier afleveringen verder en af en toe begint het indringende spel dat ik moet spelen zijn tol te eisen.
Soms kijk ik jaloers om me heen en verlang ik naar een simpel bestaan als Wie is de Mol kandidaat. Soms is het best zwaar om steeds jacht te moeten maken op jezelf.
Maar meestal overheerst het gevoel van trots en plezier omdat het me weer gelukt is om iedereen een rad voor de ogen te draaien.
Liegen moet je kunnen en geluk moet je hebben. Het beschermengeltje van Ajouad liet hem in de steek. Ajouad, Vriend! ik had het je zo gegund.
De Mol