Dagboek Carolina
Dat laatste moment voor ik mijn scherm te zien krijg lijkt in slow motion te gaan. Maar dan is 'ie toch echt daar. Het rode scherm...
Einde avontuur, einde WIDM en einde Sri Lanka! Ik weet eigenlijk tijdens de test al dat ik veel vragen heb gegokt. En dat ik me misschien toch teveel heb laten leiden door de angst voor tunnelvisie...
Ik heb het al een paar keer gezegd maar ik had tot vorig seizoen nog nooit een aflevering van WIDM gezien! Totdat ik vorig jaar samen met een vriend een etentje probeerde te plannen met Freek Bartels. Toen bleek dat hij plots drie weken van de radar was verdwenen. Om er vervolgens achter te komen dat hij gewoon mee deed aan WIDM! En dus keek ik een paar afleveringen en verbaasde me serieus over hoe avontuurlijk Freek toch maar was!
En alsof het lot er mee speelde, werd ik kort daarna zelf benaderd om aan het spel mee te doen. Ik zei eigenlijk meteen dat dit absoluut niks voor mij is en dat ik echt niet avontuurlijk genoeg ben! Nou is mijn manager een enorme fan van het programma dus hij stelde voor om gewoon eens een gesprekje te hebben. Ik stemde toe en ik weet niet meer precies wat ze ook alweer tegen mij gezegd hebben. Maar nog geen maand later zat ik in een vliegtuig onderweg naar Sri Lanka om me in het avontuur te storten met negen andere mensen!
Er gingen twee mensen mee die ik redelijk goed ken. Rik van de Westelaken (wij waren allebei mee naar het Songfestival in 2008. Hij voor de NOS en ik als backing vocal voor zangeres Hind). En met Evelien Bosch ben ik opgegroeid in Veendam. Logisch dus dat ik samen met Evelien een duo vormde omdat je elkaar kent. En daar ligt meteen het probleem. Kun je elkaar wel vertrouwen? Nou is Evelien bloedfanatiek en ik wat rustiger en dat maakte ons wel een goed duo. Zij durfde mensen te confronteren en ik bleef iets meer op de achtergrond om te observeren. Helaas moest Evelien het spel verlaten in aflevering 2 maar ik vond al snel een nieuw maatje in Viktor. We deelden informatie en konden lekker sparren over een mogelijke mol. Maar na het vertrek van Viktor in aflevering 5 kreeg ik t moeilijk.
Ik had niemand meer over waarmee ik informatie deelde. En dan merk je hoe moeilijk het spel is zodra je, voor je gevoel, alleen komt te staan!
De keuze om mijn verdenkingen op het laatst weer om te gooien, komen mij duur te staan en ik moet dus keihard het spel verlaten. Maar wat een waanzinnig avontuur was dit! Ik had het voor geen goud willen missen. En dus met pijn in mijn hart neem ik afscheid van mijn mede kandidaten! Het laat me niet los. Wat gebeurde er na mijn vertrek, welke opdrachten moesten nog uitgevoerd worden? Waar ging de groep naartoe? En wie gingen er uiteindelijk door naar de finale? Ik kan niet wachten op aflevering 10!!!!! :-)
Carolina
----
Dagboek van de mol
Beste Molfans, elke keer als er iemand met een vliegend voertuig de lucht in gaat gebeuren er rare dingen vinden jullie niet?
En elke keer vraag je je weer af of ik met beide benen op de grond sta of ben verheven boven de groep.
Feit is dat ik mijn klauwen stevig in het spel heb geslagen. En ik krijg hulp. Van alle kanten.
Ik ben niet bang om ontdekt te worden, voel me zelfs zeker genoeg om weer even van me te laten horen. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik hele grote risico’s heb genomen. Eén verkeerde afslag had me fataal kunnen worden. Maar ik heb de juiste keuze gemaakt. Carolina maakte de verkeerde keuze. Ze laat een leegte achter in onze groep. Dag Carolina!
De Mol