Auteur Topic: Dagboek Mol en afvaller  (gelezen 63298 keer)

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Dagboek Mol en afvaller
« Reactie #80 Gepost op: 12-02-2015, 22:11:49 »
Inderdaad!  ::tandpastasmiley::

Offline Regis Filia

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #81 Gepost op: 13-02-2015, 00:26:40 »
Dagboek Mol aflevering 7

En dan ineens moet je in een dorp, omringd door je medekandidaten, luidkeels gaan verkondigen dat je de Mol bent. Een schizofrene opdracht.
Dit is behoorlijk offtopic, maar ik stoor me er altijd enorm aan als mensen schizofrenie als synoniem voor meerdere persoonlijkheden gebruiken. Mensen met meerdere persoonlijkheden hebben een dissociatieve identiteitsstoornis. Schizofrenie kenmerkt zich bijv. door wanen, hallucinaties en paranoia (stemmen horen is een hele bekende vorm). Dat is dus heel iets anders.
Tot zover de psychiatrieles.  ::)
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 13-02-2015, 01:00:02 »
Ga ik mijn geheimen verraden en inzicht geven in mijn speltactiek of houd ik het oppervlakkig en zet ik alleen mijn charme in.

Dit deed Chris allebei ::rofl::

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 13-02-2015, 01:02:52 »
Toen ik het dagboek trouwens las, en dan voornamelijk over het in de strijd gooien van charme wist ik 1 ding zeker: dit gaat niet over Margriet  ::rofl::

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 13-02-2015, 08:28:21 »
Dagboek Mol aflevering 7

Beste Molfans, op een gegeven moment in het spel wordt het Mol zijn een tweede natuur.

Je raakt eraan gewend om dingen voor jezelf te houden. De onschuld uit te hangen en net zo hard mee te schrijven in je Molboekje.

Wel erg obvious na de extra beelden in Moltalk vorige week dat dit niet op Chris slaat. Hij schrijft immers amper iets op in zijn molboekje! (Maar dan vraag ik me meteen af waarom dit nu juist in de extra beelden is opgenomen door de productie.)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #85 Gepost op: 13-02-2015, 10:51:19 »
Mijn vierde resultaat in een Google Search met Margriet & onschuld: "De margriet staat symbool voor liefde en onschuld, bescherming en waarheid."

Dagboek 1: Hoe beter ik mijn onschuldige reisgenoten leer kennen, hoe verfijnder ik ze kan bespelen.
(En "En Pieter? Ik ga je missen!" -> liefde.)
Dagboek 2: En wat een hartverwarmende mensen in Pettah, de handelswijk van Colombo. (Liefde.)
Dagboek 3: Aan de ene kant is iedere extra kandidaat een mogelijke dekmantel of bliksemafleider. (Bescherming.)
Dagboek 4: Het beschermengeltje van Ajouad liet hem in de steek.
(En "Ajouad, Vriend! ik had het je zo gegund." -> liefde.)
Dagboek 5: Deze hele trip staat in het teken van waarheid en leugen.
Dagboek 6: Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik hele grote risico’s heb genomen. (Waarheid.)
Dagboek 7: De onschuld uit te hangen en net zo hard mee te schrijven in je Molboekje.

::boogie::

Edit: Ik kom ook nog de betekenis "gemoedsrust" tegen. Ook hier zijn verwijzingen naar te vinden. "Ik kan weer opgelucht ademhalen!" "Dat is een fijn gevoel." "[M]eestal overheerst het gevoel van trots en plezier (..)"
« Laatst bewerkt op: 13-02-2015, 17:25:07 door Heinz »

Offline Mosquito

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
« Reactie #86 Gepost op: 13-02-2015, 11:09:32 »
dagboek 6: 'eerlijk bekennen'
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #87 Gepost op: 13-02-2015, 11:10:00 »
dagboek 6: 'eerlijk bekennen'

Ik voeg 'm toe. ::ok::

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 13-02-2015, 11:26:11 »
Dagboek 1: Hoe beter ik mijn onschuldige reisgenoten leer kennen, hoe verfijnder ik ze kan bespelen.
(En "En Pieter? Ik ga je missen!" -> liefde.)
Dagboek 2: En wat een hartverwarmende mensen in Pettah, de handelswijk van Colombo. (Liefde.)
Dagboek 3: Aan de ene kant is iedere extra kandidaat een mogelijke dekmantel of bliksemafleider. (Bescherming.)
Dagboek 4: Het beschermengeltje van Ajouad liet hem in de steek.
(En "Ajouad, Vriend! ik had het je zo gegund." -> liefde.)
Dagboek 5: Deze hele trip staat in het teken van waarheid en leugen.
Dagboek 6: Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik hele grote risico’s heb genomen. (Waarheid.)
Dagboek 7: De onschuld uit te hangen en net zo hard mee te schrijven in je Molboekje.

::boogie::

Prima: onschuld komt voor in de dagboeken èn de tweets. En ja, de bloem Margriet = onschuldig e.d. Maar zolang er geen afleveringstitel komt met: iets is wat het lijkt, of niets is wat het lijk kan je twee kanten op redeneren. Jij als Margriet-aanhanger leest hier in de bevestiging: aha, onschuld hoort bij de mol (want Margriet), terwijl ik als niet-Margriet-aanhanger denk bij onschuld aan kandidaten, want de enige die schuldig is (of zou moet zijn is eerder op zijn plaats) aan sabotage-acties kan alleen maar de mol zijn. Kortom: zoals met alles in WIDM kan je twee kanten op  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #89 Gepost op: 13-02-2015, 11:31:00 »
Prima: onschuld komt voor in de dagboeken èn de tweets. En ja, de bloem Margriet = onschuldig e.d. Maar zolang er geen afleveringstitel komt met: iets is wat het lijkt, of niets is wat het lijk kan je twee kanten op redeneren. Jij als Margriet-aanhanger leest hier in de bevestiging: aha, onschuld hoort bij de mol (want Margriet), terwijl ik als niet-Margriet-aanhanger denk bij onschuld aan kandidaten, want de enige die schuldig is (of zou moet zijn is eerder op zijn plaats) aan sabotage-acties kan alleen maar de mol zijn. Kortom: zoals met alles in WIDM kan je twee kanten op  :)

Maar als onschuld, bescherming, liefde, waarheid, gemoedsrust allemaal terugkeren in de dagboeken, dan kan het toch geen toeval meer zijn? Akkoord: het ene woord is minder opvallend dan het andere. Maar een woord als "beschermengeltje" springt er voor mij uit. :)

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 13-02-2015, 11:34:51 »
Maar als onschuld, bescherming, liefde, waarheid, gemoedsrust allemaal terugkeren in de dagboeken, dan kan het toch geen toeval meer zijn?

Dat ben ik met je eens. Maar ik verbind daar nog niet de conclusie aan: dus het is Margriet.  ::roos::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 13-02-2015, 11:35:24 »
Maar als ik dan dit lees:

"Zeker als je de Mol bent. Hoe ver moet ik gaan in de bewijsvoering om dat geld uit de pot te houden? Ga ik mijn geheimen verraden en inzicht geven in mijn speltactiek of houd ik het oppervlakkig en zet ik alleen mijn charme in."

De laatste aan wie ik dan denk is Margriet. Want tja Margriet en charme? En dit komt ook uit het dagboek.

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 13-02-2015, 11:59:20 »
Het was een vraag aan zichzelf, niet dat de mol ook daadwerkelijk zijn/haar charme heeft ingezet.

(Want in dat opzicht heeft Rik ook totaaaaaaal geen charme ingebracht, die straalde totaal niets uit)

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 13-02-2015, 12:08:19 »
Het was een vraag aan zichzelf, niet dat de mol ook daadwerkelijk zijn/haar charme heeft ingezet.

(Want in dat opzicht heeft Rik ook totaaaaaaal geen charme ingebracht, die straalde totaal niets uit)

Meningen verschillen natuurlijk  ;) Maar ik vind Rik juist heel vriendelijk, rustig, betrouwbaar & beheerst overkomen vind hem een echte charmeur!
« Laatst bewerkt op: 13-02-2015, 12:12:24 door Molletjuh »

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #94 Gepost op: 13-02-2015, 15:42:42 »
Meningen verschillen natuurlijk  ;) Maar ik vind Rik juist heel vriendelijk, rustig, betrouwbaar & beheerst overkomen vind hem een echte charmeur!

Dat eerste wel (tot en met beheerst), maar ik ben het dan toch iets meer met hoelahoep eens. Het leek of Rik niet helemaal gelukkig was met het stemmen werven, het voelde aan alsof het niet iets voor hem was. Ik vond Chris echt veel meer een charmeur in dit geval.
No Milk today???

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 13-02-2015, 16:13:53 »
Dat eerste wel (tot en met beheerst), maar ik ben het dan toch iets meer met hoelahoep eens. Het leek of Rik niet helemaal gelukkig was met het stemmen werven, het voelde aan alsof het niet iets voor hem was. Ik vond Chris echt veel meer een charmeur in dit geval.

Ja, dat vond ik dus ook. Ik vind Rik in de gehele serie zeker wel charmes hebben, maar het leek wel alsof hij dichtklapte bij die opdracht, totaal uitstralingsloos.

Als we het over charme hebben, denk ik aan Chris of Marlijn. Maar goed, misschien heeft de mol wel helemaal geen charmes in de strijd gegooid.

Offline Hildewereld

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 14-02-2015, 11:11:16 »
De verkiezing leverde een winnaar op.

Hint naar Chris = winnaar? Er van uitgaande dat de dagboeken later pas worden geschreven, als afvallers en winnaar al bekend zijn.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 14-02-2015, 11:35:22 »
Hint naar Chris = winnaar? Er van uitgaande dat de dagboeken later pas worden geschreven, als afvallers en winnaar al bekend zijn.

Art kon op het moment dat hij zei 'De verkiezing leverde een winnaar op' niet weten dat Chris ook de winnaar van WIDM zou worden.

Offline Hildewereld

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 14-02-2015, 12:56:09 »
Ik heb het ook niet over wat Art zei, maar over de quote uit het dagboek. Er van uitgaande dat die teksten pas naderhand worden geschreven, kon toen dus al bekend zijn wie de winnaar is, toch?

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 14-02-2015, 13:56:57 »
Ik heb het ook niet over wat Art zei, maar over de quote uit het dagboek. Er van uitgaande dat die teksten pas naderhand worden geschreven, kon toen dus al bekend zijn wie de winnaar is, toch?

Klopt, maar omdat Art de uitspraak al deed in de aflevering lijkt het me minder waarschijnlijk dat dit een hint is naar de winnaar.