Molpunten 2015Edit, 4 maart: Bekijk de eindstand van Molpunten 2015Bekijk Molpunten 2014Ook in 2015 is de molpuntentheorie er weer! Met deze theorie gaan we proberen met z'n allen de mol te vinden. Hieronder leg ik uit hoe dat werkt.
Wat kun jij doen?Kies per item in de poll of die mols of onmols is. Mols is "wat de mol zou doen".
- Is het volgens jou mols? Vink dan Mols aan.
- Is het volgens jou onmols? Vink dan Onmols aan.
- Is het volgens jou neutraal? Vink dan Mols èn Onmols aan.
- Geen mening of weet je het niet? Vink dan geen van beide aan.
Elke week komen er nieuwe items voor de aflevering die dan is geweest, en kun je opnieuw stemmen.
Uitleg van het systeemElke week na de aflevering kies ik gebeurtenissen, handelingen of andere objectief meetbare dingen (vanaf nu
items) uit die aflevering, en zet ze in de poll hierboven. Iedereen kan dan stemmen of deze items mols of onmols zijn. Stem je op mols voor een item, dan krijgt dat item punten. Stem je op onmols, gaan er punten af. De itemscore wordt berekend als het stemmenverschil gedeeld door het aantal stemmen.
De
molpunten van een deelnemer worden berekend als de som van alle itemscores van alle items die op hem of haar van toepassing zijn. De gedachte is dat de mol molse dingen doet en dus veel molpunten scoort. Oftewel: de deelnemer met de meeste molpunten is het meest verdacht als mol.
De deelnemersDe molpunten worden voor 2015 berekend voor de volgende deelnemers:
AjouadCarolinaChrisEvelienMargrietMarlijnMartinePieterRikViktorNet zoals vorige jaren heeft elke deelnemer z'n eigen kleur voor makkelijke herkenbaarheid in deze topic.
Verschillen t.o.v. vorig jaarDe neutraalstemmen laat ik dit jaar weg. Volgens mij maken die het systeem complexer zonder veel toe te voegen. Wil je op neutraal stemmen voor een item, stem dan op Mols èn op Onmols voor dat item. Jouw stem op dat item telt dan niet mee voor het stemmenverschil, maar wel voor het stemmentotaal.
De items voor aflevering 1- Mensen aanspreken op het station
- Een kamersleutel pakken
- In een kamer met een envelop terechtkomen
- Een joker bemachtigen
- In de controlekamer verblijven
- Een stuk rode lijn vinden
- Een camera meenemen uit de controlekamer
- Genoemd worden tijdens de test
- Een naam noemen tijdens de test
- Een groen scherm te zien krijgen bij de executie
Succes met het stemmen!Uiteraard zijn alle ideeën, opmerkingen, vragen en andere gedachtes welkom.