Molfan1985 heeft een hele mooie theorie er over: Chris draagt een gekleurd polsbandje, voorgaande mollen staan op dat geld, die ook weer allerlei kleuren hebben.
Zou kunnen. Maar omdat het geld altijd al allerlei kleuren heeft vind ik het niet zo'n sterke uitleg. Brengt me meteen op het punt van de symbooltjes: ook daar hecht ik inmiddels een stuk minder waarde aan. Ik dacht namelijk dat die nieuw waren voor dit jaar, maar dat is niet zo. In 2013 had het geld ook al variaties van vier symbooltjes. (Voor 2013 nooit en in 2014 dan weer in versimpelde vorm.)
We zullen de hint dus waarschijnlijk ergens anders moeten zoeken dan in de symbooltjes. Waarom ik denk dat er een hint in zit zal ik nog wel even duidelijk uitleggen.
Twitterpatroon @IkBenDeMol- In 2010 verwezen veel tweets naar de hint met het kettinkje van Kim. Een greep uit die tweets: "Dag Arjen, in aflevering tien kruisen onze wegen zich weer." "Over tien minuten, de zevende aflevering van de Mol X." "Vanavond in RTL Boulevard: twee kandidaten plus de Mol." "Nog tien dagen..." "Ontdek de overeenstemming tussen een dagboek en een strand. Donderdag: aflevering IX."
- In 2011 stuurde de Mol steeds een tweet als de uitzending begon. Als je van alle tweets de eerste letter neemt kun je daar de naam van de Mol mee maken: Patrick Stoof.
- (In 2012 geen hints uitgelegd achteraf. Wel lijken er diverse tweets naar de "I AM" hint te wijzen: "@khogeboom Vertel! Ik ben benieuwd! Wie ben ik?", "Wat maak ik? Een Dali? Een Picasso? Of een kunstkennersgroepje? Kortom: wie ben ik?", "Wie ben ik? Phileines vriendin, sammy, zuster, sommetje, ome joop, amsterdam of een letterkeer?")
- In 2013 tweet de Mol volgens het patroon van Kees' dansje "enkel, enkel, dubbel, dubbel" waarbij je op de eerste letters moet letten.
- In 2014 stuurt de Mol tijdens de test steeds een tweet die met de test te maken heeft. Hussel de laatste woorden van de tweets die tijdens de test door de Mol verstuurd werden en je leest: "In 2014 speelt deze Mol de rol van haar leven." Daarnaast: "Wat een prachtige omgeving voor een keiharde test." -> Lotusbloemen -> de naam Susan komt hier vandaan.
2015:
Elke laatste tweet van de Mol per aflevering gaat over het (niet verdienen van) geld. (Zie
dit bericht.) Dit kan meerdere dingen betekenen. Een mogelijkheid is: er zit een hint in het molgeld.
Extra beelden "Hoe ziet het Molgeld eruit?"In de extra beelden zien we hoe graag Margriet het geld bij zich wil houden en zegt ze bovendien achteraf in de interviews dat ze denkt "dat haar dat een voorsprong gaf". Nogal cryptisch als je het mij vraagt. Als kandidaat weet je toch of je er wat aan gehad hebt of niet? (Een vraag in de test bijvoorbeeld, waar ze het zelf over heeft.) Het ruikt voor mij naar Mol en hint.
Tot slot zien we Margriet ook in de aflevering zelf meteen na het lasergamen het geld goed bestuderen (terwijl ze bij het museum ook al zo'n briefje van 100 uit Arts handen griste). Worden we zo richting de hint gewezen?