Auteur Topic: Muzikale aanwijzingen Roodshow  (gelezen 262174 keer)

Offline Bruun

• Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #500 Gepost op: 9-02-2015, 07:59:36 »
Dit nummer kwam uit op de dag dat bekend werd dat Margriet meedoet aan Wie is de Mol? Exit Margriet?

"Everything she never had she's showing off" -> everything she never had -> zwarte vrijstelling van Martine.

Dit zijn wat mij betreft de meest plausibele mogelijkheden. Gezien mijn overtuiging dat Margriet de Mol is, ga ik dus voor de tweede: Schermen met een zwarte vrijstelling die je nooit hebt gehad. Mooi gevonden Heinz!  ::ok::

N.B. Grappig maar zeer waarschijnlijk geen hint: Het nummer heet NIGHT CHANGES, en komt van het album FOUR van 1D (One Direction). NIGHTCHANGES FOUR 1D : SANDIFORT   ;)
« Laatst bewerkt op: 9-02-2015, 08:02:55 door Mol Gibson »

Offline Hellevuur

• Forumlid
  • Trust nobody!
« Reactie #501 Gepost op: 9-02-2015, 10:43:30 »
Dit nummer moet gewoon een april vis zijn van de productie.

Zoveel sterke hints naar alle kandidaten.

1 april is nog veraf, maar het is wel de verjaardag van Marlijn ;D

Offline Syllie10

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #502 Gepost op: 9-02-2015, 11:15:47 »
Ik ben voor Marlijn gegaan.

Niet zozeer door de cijferhint van 1-4 maar gewoon voor de titel night changes.
Voor ze gingen slapen wilde ze geen geld uit de pot en bij het wakker worden legt ze zelf het geld neer voor Rik.

Vond dat wel een goede verwijzing voor Marlijn

Online Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #503 Gepost op: 9-02-2015, 11:50:31 »
Ik ben voor Marlijn gegaan.

Niet zozeer door de cijferhint van 1-4 maar gewoon voor de titel night changes.
Voor ze gingen slapen wilde ze geen geld uit de pot en bij het wakker worden legt ze zelf het geld neer voor Rik.

Ze wilde volgens mij gewoon meteen een van die jokers hebben. Want al snel komt de aap uit de mouw en zegt ze tegen Rik wel iets te bedenken als ze dan een joker van hem krijgt. Geld uit de pot is nooit een issue voor haar geweest lijkt me.

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #504 Gepost op: 9-02-2015, 12:11:57 »
De mogelijke uitleg naar Margriet is wel heel sterk, maar de mogelijke verborgen hints naar haar als mol zijn dat ook. Lastig, lastig...

Dat vind ik ook hoewel ik Margriet niet als mol heb ingevuld in de pool lijken er steeds meer goede aanwijzingen naar haar te zijn. Ik heb haar in ieder geval in de finale staan. Zou het ook leuk vinden als ze nog even wat langer blijft (leuke humor) ;D. Ik heb nu Marlijn voorlopig als afvaller ingevuld....

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #505 Gepost op: 9-02-2015, 13:06:17 »
Ze wilde volgens mij gewoon meteen een van die jokers hebben. Want al snel komt de aap uit de mouw en zegt ze tegen Rik wel iets te bedenken als ze dan een joker van hem krijgt. Geld uit de pot is nooit een issue voor haar geweest lijkt me.
Net even terug gekeken en klopt inderdaad. Uhmmm toch even nog verder puzzelen dan  ::rofl::

Offline Martinietje

• Forumlid
« Reactie #506 Gepost op: 9-02-2015, 20:55:30 »
ok ik heb nog niet mijn keuze gemaakt wie er af gaat vallen. Wel meende ik te constateren dat de muzikale hint van de afvaller eigenlijk de laatste afleveringetelkens te maken heeft met iets wat die persoon de aflevering ervoor zegt/doet/ondergaat.

Ajouad --> aflevering 3 zegt hij "anything is possible" muzikale hint aflevering 4, hij vliegt eruit.
Victor --> aflevering 4 wordt bekend dat hij hondenbelastinginspecteur is geweest, muzikale hint voor aflevering 5 turn in the face of god (DOG), hij vliegt eruit
Carolina --> in aflevering 5 gaat ze op bezoek bij paps en mams, liedje visitor, zij vliegt eruit.

wellicht slaat dit nergens op en is het random toeval maar ik dacht post het hier wel, kijken of iemand anders er iets mee kan.

Offline SomeOne_01

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
« Reactie #507 Gepost op: 9-02-2015, 21:41:41 »
@Martinietje, in de clip mislukt de date van een van de jongens om dat de ex van het meisje op komt dagen...in Wie is de mol kwam tijdens het ontbijt een aapje opduiken. "Hey Schatje" zei marlijn... of Chris, die dat everzwijntje wilde wegjagen omdat er daar een barbeque was en aan de andere kant een krokodil?

Of weer marlijn omdat het liedje de volgende omschrijving schijnt te hebben:  the song states about seizing the time in life while gaining love along the way

Offline Hellevuur

• Forumlid
  • Trust nobody!
« Reactie #508 Gepost op: 10-02-2015, 00:27:47 »

Toen ze de brief gelezen had, zei ze onmiddellijk dat ze niet wou dat Rik geld uit de pot zou halen voor jokers. Ze ging pas akkoord nadat Rik instemde om haar een joker te geven.

Vermits de brief aan Rik was gericht, zou je verwachten dat Rik het geld op tafel zou achterlaten. Totaal onverwacht zien we plots dat Marlijn het geld op tafel legt.

Ze was er dus eerst tegen dat Rik geld uit de pot haalt en na een nachtje slapen legt ze het zelf op tafel.

Ze veranderd dus in een nacht van mening. Of zoals de titel zegt Night change :)

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #509 Gepost op: 10-02-2015, 00:36:14 »
De hint naar Evelien was omdat haar geboortejaar overeenkwam met de plek van het liedje in de top 2000, toen er niemand afviel ging het om de groepssamenstelling en Carolina omdat The Visitors de eerst uitgebrachte CD (=Carolina Dijkhuizen) van ABBA was, dus het hoeft zeker niet per se te slaan op iets in de aflevering.

Online Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #510 Gepost op: 10-02-2015, 07:49:06 »
Toen ze de brief gelezen had, zei ze onmiddellijk dat ze niet wou dat Rik geld uit de pot zou halen voor jokers. Ze ging pas akkoord nadat Rik instemde om haar een joker te geven.

Vermits de brief aan Rik was gericht, zou je verwachten dat Rik het geld op tafel zou achterlaten. Totaal onverwacht zien we plots dat Marlijn het geld op tafel legt.

Ze was er dus eerst tegen dat Rik geld uit de pot haalt en na een nachtje slapen legt ze het zelf op tafel.

Ze veranderd dus in een nacht van mening. Of zoals de titel zegt Night change :)

Dat begrijp ik wel, maar ik denk dat Marlijn helemaal niet met dat geld zat, maar met dat Rik 2 jokers zou kunnen krijgen en zij niets. Zij stelt zelf voor om iets te bedenken (het geld achterlaten) zodat zij een joker van Rik kan aftroggelen.

Offline Hellevuur

• Forumlid
  • Trust nobody!
« Reactie #511 Gepost op: 10-02-2015, 10:10:59 »
Wat nog een mogelijkheid is, is dat Rik afvalt. Er zit voor elke kandidaat een sterke hint in, behalve voor Rik.

Margriet: releasedatum = datum bekendmaking

Martine: een richting schakelen. 4 staat voor schakelbak

Marlijn: hint in de tekst en geboortedatum

Chris: boysband 4fun

Offline Thiago

• Forumlid
« Reactie #512 Gepost op: 10-02-2015, 11:05:52 »
Gelezen op ander forum, prima verhaal.

Voor mij wijst het op Chris.
Waarom?

-2 nachten met Carolina in een kamer doorgebracht-tot diep in de nacht gekletst. Zij is er nu uit.
 "The night changes".

-Chris zat in een boyband genaamd 4fun.
Dit liedje komt van een album genaamd "Four".

-in de tekst zie ik heel veel "CH" voorkomen.

-ik vond dit op internet: "One Direction sing of how night may change one's mood."
**Carolina en Chris stonden in de touw opdracht met hun neuzen dezelfde kant op: namelijk de jokers laten liggen. One direction.
Heeft Chris na vertrek van Carolina niet de conclusie getrokken: we hadden voor de jokers moeten gaan. "how night may change one's mood"."

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #513 Gepost op: 10-02-2015, 11:19:24 »
Ik ga denk ik ook over stappen naar Chris.........
Heb net nog stukje terug zitten kijken en Carolina en Chris besluiten voor de jokers te gaan, maar tijdens de opdracht laten ze die juist liggen. Carolina is er al uit dus volgende is Chris..

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #514 Gepost op: 10-02-2015, 11:20:43 »
Wat nog een mogelijkheid is, is dat Rik afvalt. Er zit voor elke kandidaat een sterke hint in, behalve voor Rik
Hmmm die heeft m.i. nu juist de sterkste aanwijzing: hij was verantwoordelijk voor het getal 4 in 1974. Die 4-en die je laat voorbijkomen voor Martine en Chris vind ik veel zwakker.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #515 Gepost op: 10-02-2015, 11:50:08 »
-in de tekst zie ik heel veel "CH" voorkomen.

Waar moet CH voor staan dan?
voor Dirk CHristiaan Zegers? ???
Ik snap hem niet

Offline Hellevuur

• Forumlid
  • Trust nobody!
« Reactie #516 Gepost op: 10-02-2015, 12:36:29 »
Alle nummers hebben te maken met Marlijns geboorte datum op 1 april (1-4)

Ik som ze nog een keer op:

- Release datum: 14-11-14
- 1 Direction en Album 4
- eindigde op plaats 86 in Nederland. 8+6=14

Voeg hier nog even aan toe:

- 1D = 14 (D is 4de letter alfabet)
- nummer duurt 3:47 = 14

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #517 Gepost op: 10-02-2015, 13:19:55 »
Voeg hier nog even aan toe:

- 1D = 14 (D is 4de letter alfabet)
- nummer duurt 3:47 = 14

::vergroot::

Offline Leek

• Forumlid
« Reactie #518 Gepost op: 10-02-2015, 15:25:53 »
Ik neem aan dat Marlijn nu toch de joker vraagt. Rik heeft ze niet ingezet. Ze zal hem deze test dan vervolgens inzetten, tenzij ze er totaal naast zit heeft ze dus meer kans om een ronde verder te komen.  ::) Wil niet automatisch zeggen dat Marlijn niet afvalt, maar ik zou haar niet op nr 1 willen zetten de komende aflevering.

Offline jayah

• Forumlid
  • 🤭🤭
« Reactie #519 Gepost op: 10-02-2015, 18:13:14 »
::vergroot::

En 14 was rugnummer van Johan Cruyff. Wie noemde zijn naam tijdens de allerslechtste chauffeur opdracht?