Auteur Topic: Muzikale aanwijzingen Roodshow  (gelezen 262148 keer)

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #120 Gepost op: 10-01-2015, 19:59:17 »
De mensen van de afdeling 'Muzikale Aanwijzingen' van WIDM hebben volgens mij de meeste schik van iedereen. :P Die doen gewoon onderling een potje 'wie kan de meest vergezochte aanwijzing bedenken?'. Ongelooflijk waar ze steeds weer mee aan komen zetten.  ::rofl::

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 10-01-2015, 21:54:53 »
De mensen van de afdeling 'Muzikale Aanwijzingen' van WIDM hebben volgens mij de meeste schik van iedereen. :P Die doen gewoon onderling een potje 'wie kan de meest vergezochte aanwijzing bedenken?'. Ongelooflijk waar ze steeds weer mee aan komen zetten.  ::rofl::

Ja, en het maakt ook geen reet uit wat voor liedje of wat voor zin ze laten horen want we kunnen het toch altijd naar 5 kandidaten vertalen op een of andere manier  ::rofl::

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #122 Gepost op: 10-01-2015, 22:40:51 »
Er zijn twee mogelijkheden waarom ze van dit liedje de coverversie van All Saints kunnen hebben gekozen ipv het origineel of een ander liedje van All Saints:
ze hebben een single uitgebracht waar niet alleen dit nummer op stond, maar ook het liedje Lady Marmelade. Zou dus kunnen dat we daarmee iets moeten. (Marmelade, een van de "Mar"'s valt af? :P)
En de tweede mogelijkheid is dat volgens wikipedia het laatste regel van het liedje ontbreekt in de cover, omdat deze regel ging over de drugsverslaving van de zanger van RHCP.

Dus het zou kunnen dat we de aanwijzing daar ergens moeten zoeken.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline annemaMol

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt....
« Reactie #123 Gepost op: 11-01-2015, 10:48:37 »
Ik blijf toch met dat zinnetje 'sometimes I feel like I don't have a partner'
Dat kan op twee mensen slaan, op Carolina en op Victor.
Zullen ze dan de 'vrouwelijke versie' hebben gekozen om aan te geven dat het op Carolina slaat?

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 11-01-2015, 10:58:58 »
Zullen ze dan de 'vrouwelijke versie' hebben gekozen om aan te geven dat het op Carolina slaat?

Dat vind ik een goede redenatie. ::ok::

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 11-01-2015, 11:45:38 »

Dit is ook voor mij tot nu toe de beste redenatie!

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #126 Gepost op: 11-01-2015, 11:53:50 »

Dubbele bevestiging naast de verwijzing All Saints.  ::ok:: Het kan zo eenvoudig zijn, maar de geschiedenis in de muzikale aanwijzingen wijst eerder op de meest vergezocht aanwijzing die je maar kunt bedenken ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline DaMart

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 12-01-2015, 08:26:09 »
De muzikale aanwijzing kan natuurlijk ook betekenen dat er deze week geen afvaller is.

All Saints zijn dan de kandidaten (de heiligen, dus niet de mol) en 'That day' zou kunnen slaan op de dag waarop ze het spel moeten verlaten. Zo willen ze zich niet voelen, dus hoeft er ook niemand het spel te verlaten.

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 12-01-2015, 11:46:08 »
Argh, pooldilemma: Carolina (Sister act, geen partner) of Marlijn (mar, hete curry en
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
)?
« Laatst bewerkt op: 12-01-2015, 11:47:57 door vveerraak »
Tell me what your telescope says

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 12-01-2015, 11:59:21 »
Er zijn twee mogelijkheden waarom ze van dit liedje de coverversie van All Saints kunnen hebben gekozen ipv het origineel of een ander liedje van All Saints:
ze hebben een single uitgebracht waar niet alleen dit nummer op stond, maar ook het liedje Lady Marmelade. Zou dus kunnen dat we daarmee iets moeten. (Marmelade, een van de "Mar"'s valt af? :P)

Of : Lady Marmalade is ook weer een cover, namelijk van Labelle. Dan denk je toch wel dubbel aan Carolina met haar fraaie nagels...

Ik zit ook vreselijk te dubben, zij of Marlijn, bij Marlijn denk ik nog dat het iets van doen kan hebben met dat zij haar "schuld" heeft ingelost en nu weer bij de onschuldige kandidaten hoort (de heilige boontjes).

Offline Koemba

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 12-01-2015, 12:40:26 »
Argh, pooldilemma: Carolina (Sister act, geen partner) of Marlijn (mar, hete curry en
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
)?

Ik zit een beetje met het zelfde. Of niemand vanwege de samenstelling van RHCP en All Staints 4 mannen en 4 vrouwen is.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 12-01-2015, 14:04:52 »
Ik zit een beetje met het zelfde. Of niemand vanwege de samenstelling van RHCP en All Staints 4 mannen en 4 vrouwen is.

Eigenlijk vind ik dit ook de meest logische, vooral in combinatie met de gegeven zin : "I don't ever wanna feel like I did that day"; afscheid nemen is niet leuk.

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 12-01-2015, 16:11:07 »
Ik hoop echt niet dat er niemand afvalt donderdag. Sowieso vind ik die optie eigenlijk nooit leuk als er nog meer dan 5 kandidaten zijn. Het is nu zo chaotisch en het is fijn om weer iemand weg te kunnen strepen.

Offline Koemba

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 12-01-2015, 18:11:01 »
Ik hoop echt niet dat er niemand afvalt donderdag. Sowieso vind ik die optie eigenlijk nooit leuk als er nog meer dan 5 kandidaten zijn. Het is nu zo chaotisch en het is fijn om weer iemand weg te kunnen strepen.

Ik hoop het ook niet. Heb de pool nu nog op Carolina staan. Ik ga voor de hint "no partner", All saints = vrouw = Carolina :P. Ondanks dat die "niemand hint" eigenlijk logischer klinkt, ja :-\\.
Ik twijfer ook een beetje over Carolina omdat veel mensen haar verdenken en dan ga je toch twijfelen of zij niet misschien de mol is

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #134 Gepost op: 12-01-2015, 19:47:48 »
Hoeveel afleveringen zijn er waarin niemand afvalt? Ik vermoed dat ze nog naar een tweede land gaan (en dat hoeft van mij niet per se Maleisië te zijn ::rofl::), omdat Sri Lanka vrij klein is. Daarnaast omdat 4 van de 9 opdrachten die ik denk te zien in de leader in de eerste drie afleveringen vallen. Als er maar één aflevering is waarin niemand hoeft af te vallen, verwacht ik dat het in de aflevering voor of na de overtocht is.

(En om de speculatie compleet te maken verwacht ik dat het gebeurd als ze nog met hun 5-en zijn, omdat dat mooi aansluit bij de titel van de eerste opdracht van het seizoen.)

Offline SomeOne_01

• Forumlid
  • Au contraire, mon amis
« Reactie #135 Gepost op: 13-01-2015, 00:07:22 »
Hoeveel afleveringen zijn er waarin niemand afvalt? Ik vermoed dat ze nog naar een tweede land gaan (en dat hoeft van mij niet per se Maleisië te zijn ::rofl::), omdat Sri Lanka vrij klein is. Daarnaast omdat 4 van de 9 opdrachten die ik denk te zien in de leader in de eerste drie afleveringen vallen. Als er maar één aflevering is waarin niemand hoeft af te vallen, verwacht ik dat het in de aflevering voor of na de overtocht is.

(En om de speculatie compleet te maken verwacht ik dat het gebeurd als ze nog met hun 5-en zijn, omdat dat mooi aansluit bij de titel van de eerste opdracht van het seizoen.)
Sri lanka vrij klein?? ze hebben 2 afleveringen, in colombo alleen al, zat locaties, daarbij, Sri Lanka is vele malen groter dan Hong kong...dus lijkt me dat ze gewoon daar blijven ;)

Daarbij, er is meestal maar 1 aflevering waar er niemand afvalt, een enkele keer 2 keer, zoals vorig jaar... en daarbij, die aflevering is meestal aflevering 2 of 3, dikke kans dat er nu dus niemand afvalt komende donderdag!

Offline Incognito

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 13-01-2015, 10:14:13 »
Mij lijkt ook dat het Carolina is. Op het eind van aflevering 2 was te duidelijk in beeld gebracht dat ze alleen was. Viktor of groepsvrijstelling acht ik ook nog tot de mogelijkheden..
Incognito is the way to go..

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 13-01-2015, 17:07:16 »
Ik gok ook op Carolina . Vorige keer Evelien gekozen omdat ik de omgekeerde logohint zo goed vond maar het bleek om een geboortejaar te gaan...

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 13-01-2015, 18:47:30 »
Ik ga ook voor Carolina.

Zou voor Ajouad handig zijn als er een groepsvrijstelling komt. Heeft hij zonder wat te doen aflevering vier gehaald  ::rofl::

Offline Incognito

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 13-01-2015, 18:53:37 »
Bij nader inzien kan ik de aanwijzing ook nog uitleggen naar Marlijn/Rik.
'Sometimes I feel like I don't have a partner'

Op het eind van aflevering twee zie je dat Carolina(Die in haar eentje overblijft) een duo gaat vormen met Viktor. Deze twee zijn dus eigenlijk niet meer alleen en gaat die zin dus niet op.

Alleen er is nog een verbond tussen Marlijn en Rik. Marlijn ziet haar verbond met Rik als een verbond, maar Rik ziet het verbond niet als een verbond. Sterker nog, hij verdenkt Marlijn. Zou het dan kunnen dat het zinnetje slaat op een van hun beide? Misschien krijgt Marlijn lucht van de situatie dat Rik haar niet ziet als partner en voelt ze zich alleen. Daarnaast heeft Rik dus sowieso geen partner.

Als het slaat op Marlijn kan de afvallerstheorie toch nog kloppen, al denk ik niet dat die kan kloppen. Hij is gewoon te moeilijk en ver gezocht  ;)
Incognito is the way to go..