Auteur Topic: Muzikale aanwijzingen Roodshow  (gelezen 262293 keer)

Offline Hellevuur

• Forumlid
  • Trust nobody!
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #380 Gepost op: 2-02-2015, 20:58:13 »
Op Wikipedia wordt het niet genoemd als onderdeel van de titel, maar uit de zoekresultaten uit Google kan je opmaken dat veel mensen aan dit nummer refereren als "Crackin' Up", wat een terugkerende zin is in het nummer. Hoewel er in dit nummer volgens mij iets anders mee bedoelt wordt, wordt "Crackin' Up" tegenwoordig over het algemeen gebruikt om een lachbui te omschrijven waar je niet meer makkelijk uit komt.

In aflevering 4 op het eiland Taprobane ontvangen de kandidaten gasten/bezoekers. Visitors. Chris krijgt een enorme lachbui tijdens de kennismaking met de bezoekers, omdat het hem niet lukt de naam goed uit te spreken. Chris is Crackin' Up. Dus Chris er uit.

Deze vind ik heel sterk. De volledige naam van Chris is trouwens Dirk Christiaan. Daar kan je dus ook CD van maken :)

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #381 Gepost op: 2-02-2015, 22:00:01 »
Tot nu toe vind ik "The Visitors was het eerste album ooit dat werd uitgebracht op cd, in 1982." (Wiki) -> CD -> Carolina Dijkhuizen het sterkst.
Dit is 'm gewoon. Waarom anders het eerste album op cd? ::jaja::

(Zou ik ook wel fijn vinden, m'n andere gewetensmol er ook meteen uit.)
...óf niet!

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #382 Gepost op: 2-02-2015, 23:17:33 »
Die Crackin' Up uitleg is echt veel te lang, vind ik dus totaal niet sterk.

Offline SomeOne_01

• Forumlid
  • Au contraire, mon amis
« Reactie #383 Gepost op: 2-02-2015, 23:21:38 »
"In het nummer zingt men crackin up, deze term wordt ook wel eens gebruikt om lachbuien aan te duiden, Chris lachte zich rot in aflevering 4 toen hij een naam niet kon uitspreken tijdens de visitors/bezoekers opdracht."

ligt er denk ik aan hoe je hem uitlegt...

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #384 Gepost op: 2-02-2015, 23:26:33 »
Het kan ook kort hoor, ik ben alleen niet zo goed in kort en bondig zijn: Het nummer is ook bekend als 'Crackin' Up'. Met Chris is het lachen, gieren, brullen. 8)

(De samengevatte versie van SomeOne is beter.)

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #385 Gepost op: 2-02-2015, 23:29:05 »
Het kan ook kort hoor, ik ben alleen niet zo goed in kort en bondig zijn: Het nummer is ook bekend als 'Crackin' Up'. Met Chris is het lachen, gieren, brullen. 8)

(De samengevatte versie van SomeOne is beter.)

Chris stemt op jouw mol (en Margriet), hij gaat er niet uit :P

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #386 Gepost op: 3-02-2015, 01:14:07 »
... volgens Wikipedia is de gelijknamige plaat het eerste album dat ooit op cd is uitgekomen. CD = Carolina Dijkhuizen?
Vind deze ijzersterk.
* ::ok::*

Edit: Cracking up/The Visitors; Chris die in een deuk ligt om de bezoekers/genodigden...is ook een optie.

« Laatst bewerkt op: 3-02-2015, 02:03:05 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline SomeOne_01

• Forumlid
  • Au contraire, mon amis
« Reactie #387 Gepost op: 3-02-2015, 08:33:00 »
Heb even alle mogelijke verklaringen richting kandidaten (tot nu toe) op een rij gezet (gevonden zowel hier, op andere sites + eigen bijdrages):

- The Visitors was het eerste album dat werd uitgebracht op CD: Carolina Dijkhuizen. Tevens ABBA: Mamma Mia = musicals = Carolina?
- Het einde van ABBA was in 1983. Het geboorte jaar van Marlijn.
- Abba schijnt in Semitische talen 'Ab vader' te betekenen, een verwijzing naar: Kukelpapa?
- In de songtekst staat: "And seen the hope of freedom glow in shining faces" Art koos Carolina en Marlijn voor de opdracht in de tempel omdat ze er stralend uitzagen.
- Het was het achtste officiële album van de groep. Rik, 8 uur journaal? Of Chris die als 8ste bekend werd gemaakt?

Van al deze mogelijkheden vind ik die richting Carolina het sterkste.
|Je vergeet, mamma mia, here we go again! (musical)

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #388 Gepost op: 3-02-2015, 10:53:45 »
|Je vergeet, mamma mia, here we go again! (musical)
Ja en de maar liefst 4 verwijzingen naar First!

Maar ik vind deze nieuwe toch ook wel een hele sterke want Visitors (meervoud) is nergens zo goed aan te koppelen als hier:
Cracking up/The Visitors; Chris die in een deuk ligt om de bezoekers

Dus Rik gaat, of Chris, of toch Margriet ???
« Laatst bewerkt op: 3-02-2015, 10:56:07 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #389 Gepost op: 3-02-2015, 11:09:21 »
Dat Crackin' Up komt overigens ook niet héél prominent naar voren als je ABBA The Visitors googelt, plus dat Crackin' Up in de lyrics echt iets compleet anders betekent dan lachen.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #390 Gepost op: 3-02-2015, 11:18:56 »
Dat Crackin' Up komt overigens ook niet héél prominent naar voren als je ABBA The Visitors googelt
Het is altijd ontzettend krom, zo'n muzikale hint. Het verleden heeft wel bewezen dat je soms weken terug moet om hem ergens aan te koppelen dus de opdracht met de Visitors is wel oud maar is toch het sterkst aan Visitors te koppelen, en Crackin' Up kwam in het geluidsfragment voor dus dan kan ik me daar alleen Chris bij voorstellen ::)

Offline Bruun

• Forumlid
« Reactie #391 Gepost op: 3-02-2015, 11:45:59 »
Tot nu toe vind ik "The Visitors was het eerste album ooit dat werd uitgebracht op cd, in 1982." (Wiki) -> CD -> Carolina Dijkhuizen het sterkst.

Hoe mooi en plausibel ook, bekruipt me hoe langer hoe meer het gevoel dat deze uitleg misschien toch iets te eenvoudig is. Het is een kwestie van simpelweg een wiki raadplegen en het antwoord ligt eigenlijk op een presenteerblaadje (de associatie CD - Carolina Dijkhuizen is makkelijk te maken). Ik mis een beetje het puzzel element, als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Ik blijf daarom toch bij mijn eerdere mogelijke uitleg: alle bandleden van ABBA hebben een medebandlid waarvan de voornaam met dezelfde letter begint. Rik is in de groep de enige die geen medekandidaat met dezelfde voorletter heeft. Dit in combinatie met het feit dat het de laatste single van Abba betreft (laatste single = laatste alleenstaande = laatst overgebleven kandidaat met unieke voorletter).

Maar wellicht denk ik veel te moeilijk en is het inderdaad gewoon Carolina. Ik doe niet mee met een poule, dus het maakt me eigenlijk weinig uit; ik vind het gewoon leuk om te speuren...  ::vergroot::

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #392 Gepost op: 3-02-2015, 11:52:23 »
doe niet mee met een poule
Haha ja die van mij is ook al geruineerd nu Viktor eruit is ::schaam::. Ik ga voor de pool maar stug volhouden dat Rik in de finale als winnaar uit de bus komt maar stilletjes denk ik dat ook niet meer ::rofl::

Offline SomeOne_01

• Forumlid
  • Au contraire, mon amis
« Reactie #393 Gepost op: 3-02-2015, 12:26:25 »
@Mol Gibson, geleerd van Heinz, het feit dat jij al begint te twijfelen maakt het niet simpel :P

Offline Mosquito

• Forumlid
  • 'ziende blind'
« Reactie #394 Gepost op: 3-02-2015, 12:34:39 »
Scene van wisseling van de pot, ik bedoel het geld...
Terugblik zagen we ook van het briefje van de mol dat gelezen werd in de hotelkamer. (..noises through the door..)
Druk om de kas over te dragen (now I hear them moving) Is al eerder geopperd, nu verandert men echt van standpunt en is het tijd.

En (deze is van avrotrosforum) het album was verbannen (exit!) in USSR na actie Let Poland be Poland met een gesproken bericht van TWEE ABBA-leden (twee: Martine/Margriet) dat wereldwijd per satelliet werd uitgezonden op 31 januari... (Jarig: Margriet)

Exit Margriet?
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Bruun

• Forumlid
« Reactie #395 Gepost op: 3-02-2015, 12:39:08 »
@Mol Gibson, geleerd van Heinz, het feit dat jij al begint te twijfelen maakt het niet simpel :P

Zal ik mijn laatste alinea maar verwijderen dan?  ;)

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #396 Gepost op: 3-02-2015, 15:10:10 »
Exit Margriet?
Klinkt logisch ja, mamma mia Margriet ::ok::

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #397 Gepost op: 3-02-2015, 15:11:01 »
Maar waarom dan niet het nummer Mamma Mia laten horen?

Offline mb10

• Forumlid
« Reactie #398 Gepost op: 3-02-2015, 15:33:39 »
Ik heb sterkere oplossingen gelezen maar moest hieraan denken en wou het toch delen:

Marlijn was een visitor op de kamer van Carolina en Evelien toen ze opzoek ging naar de Jokers eerste aflevering........

Offline Lonneke*L

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #399 Gepost op: 3-02-2015, 15:43:31 »
Chris gaat er natuurlijk niet uit al willen sommigen dat blijkbaar graag door in mijn ogen vergezochte hints te zoeken.. ;) Ik vond die van CD wel goed gevonden ::ok:: en ook niet zo vergezocht. Dus ik gok en hoop op Carolina...mits er een nog betere hint komt voor donderdag. Zelf zie ik nog geen betere..