Het hele ding is natuurlijk, wat is een sterke aanwijzing, en wat niet. Gezien het grote aantal aanwijzingen dat men tegenkomt die men het posten waard acht, is voor iedereen iets anders een sterke aanwijzing. Wil je een theorie maken, heb je volgens mij een manier nodig om af te wegen welke aanwijzingen sterk zijn.
Om een voorbeeld van vorig jaar te noemen, het shirt van Jan-WIllem met "7OW" erop. Klinkt als een sterke aanwijzing, maar kandidaten weten heus wel hoe wij kijken, dus die doen dat soort dingen natuurlijk expres. Dat zeg ik ook van de gebarenhint die Margriet volgens DeMol! lijkt te doen. Iedere kandidaat kan dat op eigen houtje beslissen. Dus geen aanwijzing.
Voor mij valt al dat gehannes met letters en cijfers dat elk jaar overal opduikt al bijna bij voorbaat af als toeval, want als je lang genoeg zoekt zie je vanzelf patronen (zo zijn onze hersenen nu eenmaal gebouwd), zonder ons echt te realiseren hoe groot de kans is dat iets toevallig gebeurt. De priesterhint (2013) kon bijna geen toeval zijn, daar was het patroon te duidelijk en te eenvoudig voor. De kans dat een dergelijk eenvoudig duidelijk patroon zonder gaten/uitzonderingen toevallig optreedt is heel klein.