Nieuws Vanaf 24 maart gaan we weer op zoek naar de mol!
De Mol is in het geld te zien? Komen we niet veel verder mee.
Dat zou een mooie zin zijn, Heinz, ware het niet dat het niet 'het pecunia' is, maar 'de pecunia. Even wachten op de volgende tweets dus.
Misschien wordt het zoiets :In de pecunia is het mol 15 die we zien
Dat hints zoeken is echt niet mijn ding. Vind alles prima als het mijn Mol betreft. En zo niet, eigenlijk is dat ook prima.
Ik ben een allrounder. Molacties, hints, wie verdenkt wie, follow the money, twitter, dagboeken, Roodshow, extra filmpjes... De hele rataplan bij elkaar. Heerlijk.
uit te tweets komt bij mij nu de naam van ...Spoiler (klik om te tonen/verbergen) -ARGRIETVD-NUBeginhoofdletter uit de tweets bepaalt het aantal (A=1, B=2 etc.)Tweet vóór de aflevering:aantal letters na de beginhoofdletter (bijv. De Terugkeer ... D=4 => 4e letter na D=R)Tweet ná de aflevering:aantal letters vanaf achteren (bijv. ... vliegt de poT uit. => D=4 => 4e letter van achteren = T)ik twijfel of ik het bestandje kan plaatsen i.v.m. spoiler, of hoeft dit helemaal niet in een spoiler? Het zegt natuurlijk niet dat het de mol is maar toch leuk dat er wat te vinden is in de tweets.
Nog even de geldtweets van zes afleveringen op een rij van laatste naar eerste:De pecunia vliegt de pot uit. #widmHuichelen in een tempel. Je moet het maar durven. Resultaat: de pot blijft laag. #widmInschatten is niet het sterkste punt van deze groep, nul euro in de pot. #widmAls Mol zie je maar wat graag een envelop met inhoud over het hoofd. #widmIn de National Gallery zag ik de winst verdampen. #widmOp het station van Colombo kwam er geen geld in de pot. #widmNeem van elke tweet het tweede woord en hussel:het de Mol is in pecunia -> de Mol is in het pecunia... De Mol is in het geld te zien? Komen we niet veel verder mee.
Loopt deze hint niet mank bij de tweet van voor aflevering 2?
heb het bestandje net toegevoegd, daar kun je zien hoe ik het heb gedaan..
Nu snap ik het grotendeels. Maar ik zie al een foutje. W = 23, niet 24. Je zou dan geen R maar een E krijgen volgens jouw methode waarin je cijfers overslaat. (Ik pluis het nog verder uit want het is wel interessant. )
ja leuk!
Leuk gevonden, ben benieuwd of er iets in zit! Alleen een vraagje, waarom het tweede woord? is daar nog een reden voor of gewoon puur vanwege het puzzelen?
Ik snap nog niet hoe je aan de letter bij de + tweet komt. Als ik daar een vraagteken van maak krijg ik:GUV?DERAIRTWaar je van kan husselen: ARGRIET VDU ?
NGUV?DERAIRT
+1ik heb de eerste letter van het woord EEN genomen, als in 'woord van 1 letter namelijk 1' => +1 letter = EE
Niet ingelogd
Registreren
Wachtwoord vergeten?
Waarom registreren?
Ga naar:
Nu op de chat
RealityNet
Nu online
722 gasten en 5 vaste bezoekers