@starlight, dus, als ik het goed begrijp, is er dus wel logica in de methode, maar je mist dus een link met een andere hint of iets wat steeds terugkomt in de serie, en dat is de logica waar jij het over hebt? nouja, dan wordt het tijd om die te vinden dacht ik zo
Hehe, dat probeer ik nou al 5 berichten in net weer andere bewoordingen duidelijk te maken
De hint is naar mijn idee dus sterker als de sleutel tot het patroon niet in het patroon zelf te vinden is, zoals jij nu doet (je kiest alleen maar de sleutel 10=5+5, 9=5+4 en dan telkens het kleinste getal wat nog kan, omdat dat toch al klopt met het afvallerspatroon), maar dat er een andere reden is, onafhankelijk is van het patroon, om die sleutel te kiezen. Zolang die er niet is, acht ik de kans groot dat het gewoon toeval is dat de 2 afvallers daarna in het patroon pasten.
Starlight zoekt denk ik naar iets waardoor je dit al VOOR aflevering 1 had kunnen bedenken
Nee dat zoek ik niet
Je moet uiteraard eerst een aantal afvallers weten voor je een patroon kan vinden. Maar ik denk dat er wel iets moet zijn waardoor je niet eerst de uitkomst nodig hebt om de sleutel te kunnen vinden. Anders wordt het een soort cirkelredenering: je hebt de sleutel nodig om het patroon te vinden, maar je hebt eerst het patroon nodig om de sleutel überhaupt kloppend te maken. Maar misschien denk ik dan gewoon wel te lastig.
Maar goed laat maar ook, ik wilde oorspronkelijk alleen maar een kort berichtje posten met mijn mening, was niet m'n bedoeling meteen een hele discussie te starten