Het lettertype in het rare beeld is overigens het lettertype Framistat. Die term is tevens een bewust onzinwoord voor een machine of een onderdeel van een machine. Iets waar je geen woord voor weet of eigenlijk volledig niets van snapt. Net zoiets als 'dingetje', maar dan iets specifieker voor iets technisch. Een 'framistat'.
Er staat overigens geen brand. De tweede letter is overduidelijk een i waarvan de punt verschoven is, of een L. Het frame komt later als storing in de jokerreclame terug, en dan is duidelijk te zien dat er een L staat en dat het beeld eerder dus gewoon verstoord was.
Het teken vóór 'ral' staat niet op dezelfde lijn als de rest van de letters en ik gok dus inderdaad ook op meerdere lettertypes door elkaar gaat (zoals bij de eerdergenoemde captcha), óf dat er storing heeft plaatsgevonden zoals bij de L en het dus wel hetzelfde lettertype betreft. Het tweede storingsbeeld lijkt dat ook weer mogelijk te maken. In dat geval een 5 of een 6, en ik gok op een 6.
Daarnaast vind ik de theorie van de captcha ook zeker erg interessant. Want één van de andere storingsbeelden lijkt bij het in elkaar vouwen toch wel erg op een ander 'internet'-dingetje. Een QR-code, maar dan verstopt en vervormd. Een QR-code en een Captcha zijn best dingen die duidelijk onder een bepaald soort iets vallen. Codes en intergebruik enzo. Waar zou dat naar kunnen verwijzen?
Dus: Framistat? 6ral? Captcha en QR-code? Wellicht zit hier iets interessants tussen.