...
Opvallend: de kar van Rik, de twee dames achteraan zijn aan het tillen, wat het natuurlijk voor Rik alleen maar zwaarder maakt. Da's gewoon basisles 1 natuurkunde. Molactie hier?
Dat gevoel had ik op een gegeven moment ook, in elk geval bij Carolina. Iets om terug te kijken... Ik kan het me gewoon haast niet voorstellen dat iemand dat zou doen.
Toevoeging: Aan de start van de opdracht zegt Rik tegen de Carolina en Margriet dat ze de kar naar beneden moeten duwen. Het lijkt waarschijnlijk dus maar zo, of iemand zit te mollen.
Toevoeging 2: Hoewel het wel raar is dat de dames de kar ineens te zwaar vinden als ze een zak naar achter hebben geplaatst. Ook voor hen zou het naar beneden duwen makkelijker moeten worden. Ze lijken nou ook weer niet zodanig veel gewicht naar achter te hebben gelegd dat hij na een kleine kanteling ineens naar achter zou vallen, waarna ze hem inderdaad wel zouden moeten tillen. Of nu ik nog eens kijk... misschien ook wel.
Theoretisch moet het mogelijk zijn de lading zo te verdelen dat het gewicht na het van de grond af tillen van de kar zo goed als stabiel is en dat je alleen werk hoeft te verrichten om de kar naar voren te versnellen en wrijving in het systeem te overwinnen. Bij de kar van Victor, Merlijn en Evelien lijkt deze balans er ook te zijn.
Het verplaatsen van zakken en dus verbreken van deze balans kan dus een molactie zijn. Rik zou dan maar twee pogingen hoeven faken dat de kar te zwaar is, om vervolgens de last voor de duwers (en het totaal van hun drieën) te vergroten.
Toevoeging 3: Waarvan ik net zie dat het al lang veel duidelijker en bondiger gezegd/geconcludeerd was door jovawi in het Rik topic.