Ik heb al een paar keer voorbij zien komen dat het lijkt of Margriet en Carolina de kar aan de achterkant aan het tillen zijn. Dit klopt ook, maar is niet om Rik tegen te werken. Dit is namelijk na het herverdelen van het gewicht op de kar. Je ziet duidelijk op het moment dat ze aan het tillen zijn dat er veel meer zakken op de achterkant liggen. Er komt zelfs een discussie tussen Rik en Margriet voorbij waarin Rik aangeeft dat het nu voor heel licht is waarom Margriet antwoordt dat het aan de achterkant nu te zwaar is.
De manier waarop Rik hier bezig is geeft sterk de indruk dat hij de boel bij het vertrek probeert te vertragen. Eerst is de kar te zwaar. Dan laat hij iemand voordoen hoe het moet (alsof er een hele ingewikkelde techniek zit aan het tillen van de kar). Vervolgens zegt hij dat alles er aan de achterkant af valt als ze het doen zoals het op dat moment ligt, blijkbaar zonder het ook maar één keer geprobeerd te hebben (getuige de opmerking van Margriet). Dan wordt de kar op een gegeven moment herladen en op het moment dat ze dan weer vertrekken zijn er 10 minuten verstreken (klokje staat op 35 minuten)
Dat herladen zou op 3 manieren een molstreek kunnen zijn:
-Voor het herladen moet je dingen van de kar halen en is er minder overzicht. Mooi moment om iets te verduisteren. Dat hele herladen is niet in beeld geweest, maar wie weet is daar een poging gedaan iets te verduisteren.
-Het kost tijd
- Ze leggen zoveel spullen achterop de de kar bijna vanzelf achterover valt. Dit zou weer tijd kosten (stoppen, herladen) en weer een mogelijkheid bieden iets kwijt te raken.
Ik verdacht Rik tot nu toe niet echt, maar ik vind het toch wel een beetje vreemd overkomen.