Ik heb eens even goed de opdracht bestudeerd en dan is te zien dat de kaart die de kijkers te zien krijgen niet klopt. Bekijk de opdracht zorgvuldig en je ziet dat het niet klopt. Daarnaast gebeuren er hele rare dingen. Dit is de kaart die we van de regie kregen:
In alle ingekleurde auto's zou er in theorie geld te vinden zijn. Maar de kaart klopt niet, dus de tuk tuks ook niet. De kaart die wel klopt heb ik voor jullie gemaakt:
De code's staan voor nummerborden en de letters voor de initialen van de kandidaten. Als je met deze map de opdracht gaat kijken zie je dat er ineens hele andere dingen gebeuren. Het feit dat ze je de verkeerde kaart hebben laten zien is te bewijzen met het volgende shot:
Nergens op de kaart van de regie staan er 3 auto's in een driehoek bij elkaar. Er is dus door de regie heel bewust gekozen om de kijker in deze opdracht op een dwaalspoor te zetten.
Er zijn heel veel theorieën te bedenken over deze opdracht. Bijvoorbeeld dat de tuk tuk met de naam van Carolina niet in beeld is geweest, of dat er op de tuktuk van Ajoued 'AJE' staat en op de gevonden envelop 'AJM'. Daarnaast gebeuren er nog meer vreemde dingen bij de andere kandidaten.
Maar het meest vreemde gebeurt toch wel bij Marlijn! In dit shot is te zien dat Marlijn bij de tuk tuk van Evelien (EVB) staat. Dit is een van de laatste tuktuks. Daarvoor is ze al bij de tuktuk van de MOL geweest. Ze staat dus letterlijk voor de finish!
Vervolgens zegt ze dat ze de porto uitzet. Als je goed kijkt, staat ze nu ineens bij een andere tuktuk, namelijk tuktuk '0324 MAW'.
Dat betekend dat ze dus terug gelopen is en dat ze het aan elkaar hebben gemonteerd. Daarna zegt ze: 'ik ga gewoon wel over die boobytrap'. En rent vervolgens door een boobytrap heen.
Geld uit haar eigen envelop weg en de envelop van de mol weg..