Mij is opgevallen dat er dit seizoen, meer dan normaal, wordt teruggegrepen naar oude seizoenen.
Voorbeelden hiervan:
- De oud-mollen staan op het briefgeld, wordt expliciet in beeld gebracht.
- Kandidaten krijgen een aanbieding van de Mol om hem/haar te helpen. (seizoen 5: 'de hulpmol')
- Opdrachten zijn gelijk aan die van oude seizoenen: dat gebeurt vaker, maar dit keer is het soms bijna een copy-paste situatie. Bijv: aankomende aflevering, het lopen in een tempel en uit bakjes de mogelijkheid hebben om een vrijstelling/joker/whatever te pakken.
- Arts uitspraken: ook weer in de aankomende aflevering (gebaseerd op 'het minuutje'): 'denk eraan Kennis is Macht' (sleutel van seizoen 10)
Dit klinkt nog allemaal misschien wat los zand, maar ik heb het gevoel dat het meer kan zijn (je bent immers Molloot of je bent 't niet
)
Dus: wat als de Mol ook acties van vorige seizoenen imiteert/parodieert? Wat als de tactiek van de Mol een verzameling is van Molacties/gedrag van oud-mollen?
Persoonlijk kom ik dan uit bij Martine: sowieso is zij de koningin van de 'parodie'/'imitatie', maar ze schiet een medekandidaat af (Elise/Ron anyone?), ze heeft in de groep de lach aan haar kont (Anne-Marie/Kees), ze gedraagt zich misschien wel blonder dan ze is (Milouska).
Ik schrijf het misschien allemaal een beetje wazig of onduidelijk op en ik heb het idee dat ik de aankomende afleveringen nog wel nodig ga hebben om deze theorie wat meer gewicht te geven, maar ik ben er van overtuigd dat er een relatie is tussen oude molseizoenen, dus mollenstreken, opdrachten, etc. en deze.
Wat denken jullie? Te ver doorgedacht of toch nog ergens wel iets van waarheid?