Als de mol daadwerkelijk tactieken moet zou moeten kopiëren van oud-mollen, heeft de mol inderdaad te weinig vrijheid om goed te kunnen opereren. Maar ik bedacht gisteravond ineens: misschien zit er wel in elke aflevering 1 hint of eigenschap die karakteristiek is voor een oud-mol. Dat zou dan denk ik om de BN'er mollen gaan, aangezien die ook op het geld staan.
Dan krijg je bijvoorbeeld
aflevering 1 -> Yvon -> de mol is één van de (potentiële) hulpmollen?
aflevering 2 -> Milouska -> de mol draagt een shirt met een hint (of eventueel: de mol wekt ergernis op bij andere kandidaten
maar dat lijkt me onwaarschijnlijker)
aflevering 3 -> Inge -> de mol doet de gebarenhint na op de groepsfoto? (of eventueel ergens anders in de aflevering, want op de groepsfoto zijn van de meeste kandidaten hun handen niet zichtbaar of zitten in hun zakken)
aflevering 4 -> Dennis ->
(hier houdt m'n theorie helaas al op, maar misschien hebben anderen suggesties)
Wat ik tot nu toe heb gevonden is niet heel sterk, alleen de eventuele hint voor aflevering 1 is steekhoudend, dus ik geloof er zelf ook nog niet zo in
Maar ik zie op zich wel iets in het idee van imitatie als rode-draad-hint. En aangezien er verschillende dingen geassocieerd kunnen worden met sommige mollen, is dit niet té obvious, want iedereen kan er nog steeds iets anders in zien, maar het is wel heel simpel uit te leggen achteraf. Dus op zich zou dit wel een mooie hint kunnen zijn.