Dat vermoeden had ik bij de uitleg van de opdracht ook direct al. Met zn allen die route afleggen en de opdracht had meer kans van slagen. Weer een bewijs dat de invloed van Aart op het niet slagen van een opdracht groot is. Erg flauw maar wel logisch, als omroep wil je natuurlijk ook zo weinig mogelijk geld in de pot. En met fopmol Aart lukt dat ieder seizoen toch aardig.
Wat een onzin. Bij die 3km route met de hele groep ga je er vanuit dat ze dan wél alle locaties kunnen vinden en niet verkeerd lopen of de weg hoeven vragen. (4,5km) met foto's maken in dat klimaat is overigens volgens mij ook wel echt het maximum. Bovendien geef je de mol zo alle kans om ergens teveel op een foto te staan, want hij is overal bij. Als ze elke opdracht precies gaan uitleggen wordt het mijns inziens ook erg saai.
"Jullie moeten bij deze locaties op de foto. Er hangt een kaartje met wie er op de foto moet. Teveel mensen is fout, te weinig mensen is fout. Jullie hebben genoeg tijd om met z'n allen overal langs te lopen." Wil je zo'n uitleg bij elke opdracht?
Verder is het laten mislukken van opdrachten de taak van de mol en niet van de presentator. Als ze als productie al vinden dat er teveel geld verdiend wordt passen ze de te winnen bedragen voor de volgende opdracht wel aan. Verder word ik een beetje moe van die: 'tja ze moeten bezuinigen he, daarom wordt er minder geld gewonnen' uitspraken. Die 20k euro die er misschien gewonnen wordt valt in het niet bij de andere uitgaven: materiaal, lonen voor de hele crew, vliegtickets, verblijf, opdrachten (wat denk je dat het huren van een vliegtuigje kost?) om nog maar te zwijgen van de talloze uren die in het monteren van van afleveringen gaan.
En die 'Aart' grap was leuk in het seizoen dat de kandidaten dat zelf deden. Inmiddels echt niet meer.
-edit- was tegelijk met ajedrez aan het typen en ben het volledig met hem eens