Het zijn er nu echt teveel aan het worden.
Ten eerste, als je bijv kijkt naar een vergelijkbare opdracht in 2011 met die mandjes, volgens mij een van de allereerste opdrachten.
Er lagen OOK veel vrijstellingen en jokers, maar het werd daar 100000 x leuker gespeeld. Ze gingen onderhandelen, als jij mij kiest als volgende dan krijg je jokers enzo. Dit keer werd er amper wat de informatie gedaan. plus er lag toen in 2011 iets van 10.000 euro. ALS de kandidaten, voor zichzelf willen spelen, zegt dat VEEL en VEEL meer over de kandidaten dan nu. Kom op, er lag 1000 euro. Ik weet dat het budget sowieso omlaag is gegaan de afgelopen jaren en dat het minder om de pot draait en dat iedereen ver wil komen maar met 1000 maak je het ook niet interessant voor de kandidaten om geld te pakken. Ze gaan sowieso voor de vrijstellingen en jokers. een briefje van 250? of 5 jokers. kom op.....
Wat toen zo leuk was is dat alle jokers en vrijstellingen weg waren en dat Soundos toen geld 'moest' pakken maar toch niet deed omdat ze iemand niet vertrouwde. Dat was er zo leuk aan, er lag veel maar als de kandidaten het niet pakte zei dat weer meer over het spel. Nu vind ik zelfs Marlijn, die nu 500 eu pakte nog heel verdacht. Komt door de belangrijkheid' van jokers. Bovendien vind ik dat vrijstellingen leuker zijn als er bijv opstaat 'vrijstelling voor aflevering 6' dat je nog 2 rondes moet overleven. En jezelf door die 2 rondes vecht. Ik snap dat door de komst van de zwarte er wel meer jokers enzo in het spel gegooid moeten worden, anders is die zwarte natuurlijk volledig on-interessant. Maar ik weet niet of ik het een leuke toevoeging ben.
wat ik wél leuk vond, is dat Martine glashard ging liegen en verwarring wilde scheppen. Dat is dan wel weer het leuke aan die zwarte, dat er heeeeeel veel onzekerheid bestaat over wie hem heeft en wanneer hij word ingezet.