Ja, maar komt echt doordat ik onlangs dat boek Mindset heb gelezen. Dat zegt dat je van te voren realistische doelen moet stellen. "Ik ga vandaag winnen" is geen realistische doelstelling, want daarvoor ben je afhankelijk van de tegenstander. Vorige week moest ik ook tegen een 7, ook met een dubbele bagel eraf. Maar had dus gister als doelstelling, ik ga oefenen met verder achter de baseline staan. En ik had nu idd meer rally's en kon zelf af en toe ook wat aanvallender spelen en stond niet de hele tijd onder druk. Verder staat in dat boek ook dat fouten, waarbij je iets probeert (bv een dropshot spelen) goede fouten zijn en dat je daar dus niet van moet balen, maar dat als een leerpunt moet zien. Dat helpt me allemaal wel om iets minder snel gefrustreerd te raken. Voor dat gedeelte van realistische doelen stellen. Voorheen ging ik te vaak weg met het idee: nu wil ik eindelijk eens winnen. Nu zeg ik: Ik ga mijn service hard doorslaan, o.i.d. dan heb je eerder je doelen gehaald en kun je ondanks een verliespartij toch tevreden van de baan stappen.