Hdd zn schrijfsels lezen
Zo heb ik 'm ook opgeslagen. Ben van plan om wekelijks een schrijfuurtje te doen.
Maar geen idee of ik dat ook ga halen, laat staan of ik dan dezelfde personages/thematiek doe of dat het Amolpibeertje een one-off was.
Dus heb m maar opgeslagen als "
Schrijfsel 1 Amolpibeertjes voorstellingsvermogen" (deels omdat ik vooraf een andere kant met het verhaal op dacht te gaan
)
Was wel ongewoon moeilijk om te schrijven, toch net een ander type verhaal dan ik gewend ben misschien.
Karakters in een groter verhaal schrijven zichzelf in feite. En een avontuur zoals cavia pietje heeft een heel duidelijke opbouw (probleem; pogingen probleem op te lossen; probleem is opgelost dus eind), en dat schrijft zichzelf ook redelijk. Maar hier had ik weliswaar een ietwat absurdistische situatie, maar niet echt een logisch.. vervolg of oplossing of einde. Kan wel doen dat de personages iets hebben Geleerd of gelukzalig in slaap vallen, of nog uren napraten.. maar dan doe je in feite ook steeds hetzelfde trucje.
Misschien eens kijken hoe Onze Grootste Vriend Toon Tellegen z'n schrijfseltjes afsluit. Die is de koning van dit genre (sterker nog, ik probeerde hard op te letten dat het niet té Tellegeniaans werd
)