Sportjaar 2020
De GP van Zandvoort, De Olympische Spelen, het EK voetbal. 2020 staat in het teken van sport, sport en nog meer sport. Het wedkantoor kan dus dit jaar niet achterblijven! Voor degenen die niet helemaal weer weten hoe het werkt, zie hieronder.
Ik heb besloten om de jokers voor dit jaar af te schaffen. Scheelt mij toch weer wat tijd met bijhouden en echt veel vond ik ze niet toevoegen. Vond de waarde van jokers verhogen ook nog een optie, maar dan wordt het eind van het jaar vermoedelijk nog belangrijker (en het eind is nu al zo belangrijk t.o.v.) de rest.
Hoe werkt het ?
Iedereen op RN krijgt een startaantal van 1000 punten. Deze punten kun je als je wilt gaan inzetten op wedstrijden.
Wekelijks (ongeveer) komen er hier evenementen te staan waarop ingezet kan worden.
Dit kan dus van alles zijn, van formule 1 tot veldrijden, van voetbal tot schaatsen en van skispringen tot atletiek.
Voor elke wedstrijd geldt dat er bepaalde noteringen zijn voor hoeveel je terugkrijgt als je op de desbetreffende ploeg/persoon inzet.
Per weddenschap mag je maximaal 10% van je totale hoeveelheid punten inzetten
Kun je er iets mee winnen ?
Nee, het zijn natuurlijk virtuele punten en we gaan niet echt wedden.
Een ondertitel zit er helaas ook niet meer in.
Je gerust de ene week wel mee doen en de andere week niet, zolang je maar aan 60% van de weddenschappen hebt meegedaan. Dan kom je in aanmerking voor de eindstand.
Verdere regels
- Bij dopinggevallen en blessures vooraf, zullen de odds niet veranderen en de desbetreffende sporter/team zal vervallen. Heb je hierop al ingezet, pech gehad. Ingezet = Ingezet en aanpassen mag niet.
- Deadline = Deadline, ik probeer deze zo nauwkeurig mogelijk op de start van een evenement te zetten, maar soms is dit lastig op te zoeken.
- In uitzonderlijke gevallen beslist de spelleider
- De laatste maand mag er blind (via pm) ingezet worden om het extra spannend te maken.
- Deelnemers moeten aan 60 % van weddenschappen hebben meegedaan om voor het eindklassement in aanspraak te komen
Eerste weddenschappen
WK Veldrijden, Mannen (2 februari 14:30)
Van der Poel x 1,2
Aerts x 7
van Aert x 7
Iserbyt x 7
Iemand anders x 7
WK Veldrijden, vrouwen ( 1 februari 15:00)
Alvarado x 2,5
Worst x 3
Iemand anders x 3
Brand x 4
Cant x 5
Rugby, zeslandentoernooi (31 januari 23:59)
Engeland x 1,5
Ierland x 5
Wales x 6
Frankrijk x 8
Schotland x 22
Italië x 50
Superbowl (Deadline 2 februari, 20:00)
Kansas City x 1,8
San Fransisco 49'ers x 2,2