Graag wil ik mijn theorie van een hint tijdens het pakketjes bezorgen hier ook even peilen. Op een ander forum heb ik het ook al geplaatst en nu zag ik dat hier ook werd gepuzzeld op de codes van pakketjes. Het is alsvolgt:
Tijdens de opdracht Pakketjes bezorgen heb ik misschien een hint gevonden in een shot op 34:43 in afl 5. Hierin is een code te zien van een pakketje: WIDMBJVDG2110 , die sterk afwijkt van de andere pakketten die we te zien kregen. Omdat ik het bordje A1 nogal vreemd vond in het water, dacht ik dat dit wellicht de sleutel tot een puzzel kon zijn. De conclusie dat dit ter orientatie zou zijn lijkt me stug, aangezien de weg een bordje is in het water en je daar niks aan hebt. In het forum van de opdracht kwam iemand op het idee dat A1 misschien staat voor A=1 en B=2 enz. Dan kom je met de volgende getallen uit BJ = 2 10, VD = 22 4, G = 7. Als je de eerste twee als data ziet krijg je 2 oktober, 22 april, 7. Heeft dit met kandidaten te maken? Na enig speurwerk kwam ik uit op de bekendmaking van Rik als kandidaat op 2 oktober, de verjaardag van Rik is 22 april, en iemand kwam op het idee dat Rik de 7e mannelijke mol zou zijn. 21 10 zou kunnen slaan op de dag dat Rik van de Westelaken zijn persoonlijke website lanceerde. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.