Ik ben zeker fan geworden van dit programma en hoop zeker dat ze terug komen. Er zijn flink wat leuke opdrachten voorbij gekomen en de omgevingen waren ook super. Persoonlijk heb ik me niet zo gestoord aan het greenpeace aspect van de serie, ik blijf me verbazen over hoe onze oceanen misbruikt worden en na de aflevering heb ik nog een beetje het gevoel dat ik wat heb geleerd.
Maar, al zou het niet terug komen in een eventueel vervolg seizoen, zou ik het ook niet zo missen.
Deze aflevering viel mij eerlijk gezegd wat tegen. De eerste opdracht was erg leuk, maar had geen doel meer voor het verdere verloop van het spel. De driestrijd stelde niet zo veel voor. Het had beter geweest als ze op andere plekken (wel dezelfde afstand uiteraard) hadden begonnen, zodat ze het op eigen kracht moesten doen. En niet zoals nu gebeurde het volgen van Nicolien. Ook vond ik het jammer dat de inhoud van de spandoeken niet meer naar voren kwamen en dat deze op geen een manier meetelde. Patrick had een erg goede tekst, die van Nicolien daarentegen was erg simplistisch en die van Daniël was, ja... erg artistiek...
Over de finalisten ben ik wel tevreden. Had liever Toprak in de finale gezien, maar van deze vier was dit de beste uitkomst. Patrick heeft het echt verdiend om een keer in de finale van zo'n programma te staan.
Ben benieuwd hoe de aflevering van volgende week gaat worden, wij als kijkers mogen in ieder geval stemmen op degene waarvan wij vinden dat die het, het meeste heeft verdiend. We gaan het zien.