Overall gezien een leuk programma met verbeterpunten waarvan ik hoop dat er nog een seizoen komt. Er zaten leuke opdrachten bij om naar te kijken. Ook de kandidatengroep was erg leuk. Maar voor een tweede seizoen zijn er wel wat verbeterpunten.
Ten eerste de selectie. Zorg dat die spannender wordt. Mijn voorstel: De winnaar van de driestrijd kiest eerst degene die hij/zij wil meenemen aan boord van de Reha. Daarna net zo als dit seizoen, alleen hangt het bij de laatste vier af van het logboek. Bij zes of minder personen mag de gewonnen driestrijder eerst iemand blijven kiezen die hij/zij wilt meenemen.
Ten tweede mag de finale echt een stuk spannender zijn. De opdrachten aan het Greenpeace schip waren leuk, maar niet spannend, zeker met al het gepraat. Ik zou het een leukere finale vinden met een driestrijd, die heel zwaar is en de winnende kandidaat daadwerkelijk alles wat een actievoerder moet kunnen het beste kan. Bijvoorbeeld zwemmen, klimmen op een boot, varen, timen.
Ten derde de opgedane kennis. Deze speelde bijna geen rol in de finale, maar vormt wel een belangrijk deel van het programma. Probeer iets meer te doen met het logboek.