Auteur Topic: Aflevering 6 - opdracht 2 - lijnen en getallen  (gelezen 48324 keer)

Offline Luc

• Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - lijnen en getallen
« Reactie #60 Gepost op: 6-02-2015, 21:45:53 »
Ik heb die aflevering herbekeken en de analyses hier gelezen en deel de mening dan Margriet hier het molligst is en Chris (en afvaller Carolina) met minst mollig.

Offline MeisterJaeger

• Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 6-02-2015, 21:55:17 »
Maar dat kan .... ik geloof niet zo in Chris als Mol ... maar toch .... benadrukte hij niet hoe hij hier onschuldig bezig was door niet de joker te kiezen (maar waarschijnlijk wel op een andere manier te mollen) ... en Carolina is er uit.

Maaaar ... als Carolina wel voor de joker had willen gaan, zou deze hint in het water zijn gevallen, dus heel sterk lijkt ie me niet.

Edit: maar dan had Chris nog steeds de onschuldige kunnen spelen natuurlijk. ... Het zal toch niet?

AUW, ik verdenk Chris echt totaal niet meer sinds 2 á 3 afleveringen. Maar dit zou wel echt als een klap in gezicht aankomen, mocht dit achteraf zo blijken te zijn. Die envelop komt natuurlijk niet 'zomaar' bij Chris en Carolina op de kamer... en nu Carolina wegvalt wijst dit naar Chris. Het is natuurlijk ook totaal onlogisch dat Carolina de jokers niet pakt, ze had de envelop van de mol als verweer kunnen gebruiken. Ze weet dat in ieder geval Margriet dit ook al gedaan heeft.

Offline mistoffelees

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • eindelijk bovengronds
« Reactie #62 Gepost op: 7-02-2015, 10:49:34 »
Nog even terug naar het woord "onschuldig" (van de goede getallen met a=1 b=2 enzovoorts). Margriet betekent zowel in naam (onder andere) als in bloem onschuldig.... Maar ik zit in de Riktunnel en nou moet ik toch langzaam die Margriettunnel in???
Revenge is a dish best served not

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 7-02-2015, 11:34:14 »
Heeft Margriet eigenlijk 1 lijn gepakt zonder overleg??
Straks nog eens kijken want als ze alle lijnen overlegd heeft dan is ze onschuldig aan het ophalen van geld / mingeld als mol. Dan waren het de kandidaten die foute info gaven.

Offline tumtum

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #64 Gepost op: 7-02-2015, 17:02:44 »
Nog even terug naar het woord "onschuldig" (van de goede getallen met a=1 b=2 enzovoorts). Margriet betekent zowel in naam (onder andere) als in bloem onschuldig.... Maar ik zit in de Riktunnel en nou moet ik toch langzaam die Margriettunnel in???

Wat is hiervan je bron? Volgens Wikipedia betekent 'Margaretha', waarvan Margriet is afgeleid, 'parel'. En nu we het daar toch over hebben, heeft iemand ergens toevallig parels gezien? ;-)

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #65 Gepost op: 7-02-2015, 17:24:19 »
Wat is hiervan je bron? Volgens Wikipedia betekent 'Margaretha', waarvan Margriet is afgeleid, 'parel'. En nu we het daar toch over hebben, heeft iemand ergens toevallig parels gezien? ;-)
Sri Lanka wordt ook wel pareleiland genoemd  ::zwaai::
Meer L

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 7-02-2015, 18:38:11 »

"onschuldig" is een hint aan de kandidaten. Art geeft ze niet voor niets alsnog de goede cijfers. Het slaat op het feit dat de mol in deze opdracht niet gemold heeft.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 7-02-2015, 19:08:01 »
Heb het net nog eens terug zitten kijken maar Margriet heeft inderdaad geen enkele keer zelf een lijn gepakt. (wat we dan te zien krijgen van de productie uiteraard) maar heeft alles overlegd. Als ze de mol is, is ze dus eigenlijk onschuldig, aangezien de kandidaten hebben gezegd wat ze wel of niet moest pakken

Offline KVilsteren

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 7-02-2015, 20:56:17 »
Waren de briefjes van €250 op, omdat in 1 koker 2x€100 en 1x€50 zat  ???
Ja. Dat viel me ook op. Geen idee of het wat is.

Offline Koemba

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 7-02-2015, 22:33:07 »
Heb het net nog eens terug zitten kijken maar Margriet heeft inderdaad geen enkele keer zelf een lijn gepakt. (wat we dan te zien krijgen van de productie uiteraard) maar heeft alles overlegd. Als ze de mol is, is ze dus eigenlijk onschuldig, aangezien de kandidaten hebben gezegd wat ze wel of niet moest pakken

Hele mooie  ::ok::

Offline Mollige

• Forumlid
  • Daar trap ik mooi niet in
« Reactie #70 Gepost op: 8-02-2015, 03:48:57 »
Hallo mede molloten,

Wat ik nog niet heb terug gelezen hier, maar wat mij wel is opgevallen in deze opdracht is het volgende; Chris en caro zijn een setje. Op een gegeven moment hoor je Marlijn hierover in de biecht praten, daarna laten ze het eerste kokertje zien dat c & c pakken. Als je goed kijkt, zie je dat Chris de koker openmaakt, het geld in zijn linkerhand verstopt en de koker aan caro geeft en zegt hou jij deze in je zak? Wat is er met dat geld gebeurd? Was dit zeg maar plus geld dat bij een min briefje in dezelfde koker zat en heeft hij het plus briefje eruit gehaald als mol?? Dat zou duiden op voorkennis. Ook vond ik het frappant dat hij daar achterin begon terwijl de rest allemaal wat dichterbij elkaar aant zoeken waren..
Ik kan het niet helemaal duidelijk zien, maar je ziet hem ook kijken naar het geld in zijn hand, heel apart..

Iemand hier ideeën over of goede beelden bij?

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #71 Gepost op: 8-02-2015, 10:11:51 »
daarna laten ze het eerste kokertje zien dat c & c pakken. Als je goed kijkt, zie je dat Chris de koker openmaakt, het geld in zijn linkerhand verstopt en de koker aan caro geeft en zegt hou jij deze in je zak?

ik heb het teruggekeken,. maar hij kan nooit die koker hebben opengeschroefd, het geld eruit hebben gepeutert, en het geld hebben verstopt in de korte tijd dat deze scene duurt (tenzij hij heel erg lang bij Hans Klok in de leer is geweest  ;D ) Er zou dan bovendien bij Art een lege koker moeten zijn aangekomen want het lijkt mij niet dat er 2 soorten geld in 1 koker zou hebben gezeten.

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Pippi

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 8-02-2015, 10:51:14 »
Maar hij geeft toch echt iets met zijn rechterhand aan Carolina en heeft ook nog iets in zijn linkerhand, waar hij naar kijkt. Het ziet er ook kleiner uit dan een koker.

En waarom raakt Chris even kort zijn borst aan als Art nummer 24 opzegt? Ik dacht eerst: misschien wil hij een insect wegvegen, maar het is geen veegbeweging, maar een hele korte aanraking. Als de ontbrekende nummers het woord 'onschuldig' vormen, staat 24 voor de letter x. Geen idee of het iets betekent, iemand anders misschien?
« Laatst bewerkt op: 8-02-2015, 13:11:52 door Pippi »

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 8-02-2015, 13:28:33 »

En waarom raakt Chris even kort zijn borst aan als Art nummer 24 opzegt? Ik dacht eerst: misschien wil hij een insect wegvegen, maar het is geen veegbeweging, maar een hele korte aanraking. Als de ontbrekende nummers het woord 'onschuldig' vormen, staat 24 voor de letter x. Geen idee of het iets betekent, iemand anders misschien?
Je doelt op dit fragment denk ik @ 31.39

Leuk gevonden. Als je iemand op een foto aan wilt kruisen...: X (nr 24).
Wie is de Mol? kruis aan: X

*hij staat verder tijdens nummers noemen door Art erg stil*
Omnia vincit amor

Offline Pippi

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 8-02-2015, 13:41:46 »
Ja, dat fragment bedoel ik. Hij veegt niet, hij krabt niet, hij 'tikt' alleen maar zichzelf aan.

Offline Mollige

• Forumlid
  • Daar trap ik mooi niet in
« Reactie #75 Gepost op: 8-02-2015, 16:48:28 »
Ik heb het nogmaals teruggekeken en hij heeft echt geld in z'n linkerhand.. Als hij de mol is, kan het zo zijn dat hij weet dat er in die koker min en plusgeld zit. Door het plusgeld er snel uit te halen, komt er alleen mingeld in de pot.. Perfecte Molactie.
Je ziet hem de koker losschroeven terwijl hij zogenaamd loshaalt van het touw.. De koker die hij aan caro geeft is niet leeg denk ik daar zit alleen nog mingeld in..

Heeft niemand anders dit gezien??

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 8-02-2015, 17:04:36 »
Ik heb het nogmaals teruggekeken en hij heeft echt geld in z'n linkerhand.. Als hij de mol is, kan het zo zijn dat hij weet dat er in die koker min en plusgeld zit. Door het plusgeld er snel uit te halen, komt er alleen mingeld in de pot.. Perfecte Molactie.
Je ziet hem de koker losschroeven terwijl hij zogenaamd loshaalt van het touw.. De koker die hij aan caro geeft is niet leeg denk ik daar zit alleen nog mingeld in..

Heeft niemand anders dit gezien??

Teruggekeken en hij lijkt idd. iets in zijn hand te hebben.(v.a. min.36.39) Maar ik denk niet dat het mingeld is, ik denk dat het zo'n kaartje met een nummer erop is. En wat hij natuurlijk wel gedaan kan hebben is bij het controleren van nummers een verkeerd nummer verwisselen voor een "goede" die hij en Carolien al eerder getrokken hebben. Dan komen die anderen dat nogmaals tegen en dat nummer lijkt goed maar is het niet! Wauw dat zou ik een sublieme molactie vinden!

Openschroeven van kokers lijkt me onmogelijk, Carolien staat er met haar neus bovenop. En wat als hij mingeld laat vallen per ongeluk of iemand ziet het?
Maar zo'n kaartje, dat zou niemand opvallen!

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 8-02-2015, 17:13:36 »
Hallo mede molloten,

Wat ik nog niet heb terug gelezen hier, maar wat mij wel is opgevallen in deze opdracht is het volgende; Chris en caro zijn een setje. Op een gegeven moment hoor je Marlijn hierover in de biecht praten, daarna laten ze het eerste kokertje zien dat c & c pakken. Als je goed kijkt, zie je dat Chris de koker openmaakt, het geld in zijn linkerhand verstopt en de koker aan caro geeft en zegt hou jij deze in je zak? Wat is er met dat geld gebeurd? Was dit zeg maar plus geld dat bij een min briefje in dezelfde koker zat en heeft hij het plus briefje eruit gehaald als mol?? Dat zou duiden op voorkennis. Ook vond ik het frappant dat hij daar achterin begon terwijl de rest allemaal wat dichterbij elkaar aant zoeken waren..
Ik kan het niet helemaal duidelijk zien, maar je ziet hem ook kijken naar het geld in zijn hand, heel apart..

Iemand hier ideeën over of goede beelden bij?

Ik heb een shot waarin volgens mij Carolina eerder iets blauw (250 euro?) vast heeft en Chris een koker.

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 8-02-2015, 18:52:22 »
Ik zou het echt geweldig vinden als hij daar geld in z'n hand heeft  ::bravo::

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #79 Gepost op: 8-02-2015, 20:32:07 »
Chris is speelt onschuldig Hij zei tegen carolina Wij hebben een schoon geweten

Inderdaad. En ondertussen heeft hij hiermee, en met zijn manipulaties in de helicopter gewoon keihard Carolina uit het spel gespeeld.
Volgens mij wordt met 'de Mol kiest dit jaar de aanval' bedoeld dat de Mol doodleuk spelers het spel uit werkt. Ajouad is volgens mij ook keihard bij Chris in de val getrapt.

"onschuldig" is een hint aan de kandidaten. Art geeft ze niet voor niets alsnog de goede cijfers. Het slaat op het feit dat de mol in deze opdracht niet gemold heeft.

Jij snapt het! Iedereen die denk dat dit onmogelijk is: Ga maar eens terug naar de serie in Canada. Elise scoorde daar opvallend goed bij de auto-opdracht, waardoor ze verdenkingen van de kandidaten wist af te schudden. Achteraf bleek dat ze vooraf op Circuit Zandvoort geoefend had!  :D
« Laatst bewerkt op: 10-02-2015, 06:49:51 door Bakkertje, Reden: twee berichten samengevoegd »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!