De timer-code verwijst naar Margriet, maar niet alleen de timercode. Ook de lijnen- en cijfers opdracht verwijst naar Margriet. Er is op meerdere plekken al gezegd dat de juiste cijfers door elkaar gehusseld het woord ONSCHULDIG opleverden.
Dit kan geassocieerd worden met Wit, een betekenis die je ook vindt, als je Margriet opzoekt via Wikipedia.
En dan nog iets: ook dit postte ik al: er zit een aanwijzing in de bloemetjes. Die is evenmin compleet, maar als het goed is, komen er nog meer bloemetjes. Alleen verwacht ik daar geen Margriet bij.
Die laatste moet ik even uitleggen: deze aanwijzing moet eigenlijk omgedraaid worden. Als het klopt, lijkt deze aanwijzing op de ''afwijkende kleur''-aanwijzing uit serie 6: de mol heeft nooit een afwijkende kleur gehad. Wanneer er steeds een margriet had gelegen, was het duidelijk geweest. Nu ligt er van alles, BEHALVE een Margriet.
En deze komt van Vriendlief, aka Vliegerke (jawel: hij bestaat nog): Vaak ontkiemt een Margriet op tijdelijke open plekken in grasland, zoals molshopen.
(was te lezen op Wikipedia).