Review van de timerhintTot en met aflevering 5 leek de timerhint veelbelovend. De R tijdens de eerste opdracht van de eerste aflevering viel op. Na verder puzzelen kwam daar een G, M, I, E en na een ongewenste tweede I nog een T bij en leek het zeer kansrijk dat er uiteindelijk de naam “Margriet” zou verschijnen, met nog iets er bij. Helaas zijn daar inmiddels nog twee letter bijgekomen (J en F) waardoor de kans klein is dat er een zin met de naam “Margriet” uit zal komen. Daarnaast zijn 6 van de 9 gevallen niet buiten de norm van hoe lang een klokje loopt. Wel blijven de M, R en T opvallend, met name de laatste twee. De timer loopt (dit seizoen) gemiddeld 7,5 seconden, met een standaard deviatie van 3,4.
Hoe staat het nu met de namen:
Kandidaat | Ontbrekende letters | Letters over |
CHRIS | CHS | GMEITJF |
MARGRIET | AR | IJF |
MARLIJN | ALN | GIETF |
MARTINE | AN | GIJF |
RIK | K | GMIETJF |
Hoe staat het met overige nog haalbare speculatie:
Zin | Ontbrekende letters | Letters over |
MRG VIJFTIEN | VN | - |
GR. M. VIJFTIEN | VN | - |
Uitleg bij de betreffende speculatie: Margriet is de 15e mol. Bij het lasergamen wordt ze echter een andere 3 letterige afkorting voor haar gebruikt; Groeten mol 15.
De J en F gooien roet in het eten voor andere de opties de gepost zijn of waar ik zelf mee heb zitten puzzelen.
Nog complexer?Als de “Margriet van der Linden” bewust in de tweets verwerkt is dan zit er op dit moment iemand in de redactie bij WIDM die in staat is om zeer complexe hints te bedenken en uit te voeren. Er is dus een kleine kans dat ook deze hint nog een uitkomst heeft als je er een extra laag bovenop gooit, hoewel hij al op het randje is van wat ik verwacht aan complexiteit.
Een optie die ik heb bekeken is dat niet alle opdrachten met timer deel uitmaken van de hint. Als je bijvoorbeeld puur kijkt naar de oneven opdrachten (de 1e en 3e van een aflevering) dan blijven alleen de letter R, M, E, I, T over. Theoretisch kunnen daar nog de letters bij komen om enkel de naam Margriet of Martine van te maken. Dan kan je nog bedenken dat opdracht 1 en 3 beide nummers zijn uit het getal 13=M=Mol. Tja, heel ver gezocht.
Vandaag is de dag van de waarheid. Ik acht de kans heel groot dat het toch toeval is geweest dat dit ergens op leek te lijken. Vanavond mogelijk dus definitief een streep door deze theorie.