Auteur Topic: Aflevering 7 - Spoorloos  (gelezen 67052 keer)

Offline Yaco

• Forumlid
Re: Aflevering 7 - Spoorloos
« Reactie #20 Gepost op: 12-02-2015, 21:34:54 »
Pffff, mooie aflevering tot dat domme aanbod. Die pot moet helemaal leeg tegen aflevering 10.
Ik begrijp niets van deze frustratie. Is dat omdat er dan niemand afvalt en je dus geen verdachte weg kunt strepen? of omdat er weer geld uit de pot gaat?

Ik vind dit in schril contrast met de verkiezingsopdracht. Die vindt iedereen helemaal geweldig, maar ik vind het juist nietszeggend. Iedereen doet uiteraard zijn best en iets afleiden over wie de mol is kan pas als Chris afvalt of in de finale. Veel mensen hier houden blijkbaar van opdrachten met 'couleur locale' maar als ik dat wil zien kijk ik wel naar andere programma's

Moet zeggen dat ik persoonlijk best teleurgesteld ben dat er zo makkelijk zoveel geld uit de pot kan verdwijnen. Niks mooie mollenacties, gewoon lukraak voor (o.a) jokers geld uit de pot trekken. Jammer.  ::ohno::

Het hoeft niet zo te zijn. Beetje vertrouwen in jezelf en graag meer geld willen verdienen kan blijkbaar ook (Chris en Carolina gaan niet in op het jokervoorstel)

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: 12-02-2015, 21:35:40 »
Pff. Deze aflevering hielt mij spoorloos.

Dit...

Wel keislim verantwoord door Rik om te zeggen dat de groepsvrijstelling 1500 euro kost  ::joehoe::

Maar ook dit.

Wel genoten van het prachtige landschap ::bravo::

Offline Lythianc

• Forumlid
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
« Reactie #22 Gepost op: 12-02-2015, 21:35:51 »
Geen afvaller -1  ::ohno::

Offline Duncton

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #23 Gepost op: 12-02-2015, 21:36:56 »
Ik snap Rik echt niet. Je denkt dat je goed zit én je hebt een joker. Waar heb je die vrijstelling dan voor nodig? En wéér 750 euro uit de pot. ::ohno::

Ik vond het een erg grappige aflevering, maar het eind is wel een beetje een domper.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 12-02-2015, 21:38:02 »
Ik begrijp niets van deze frustratie. Is dat omdat er dan niemand afvalt en je dus geen verdachte weg kunt strepen?

De frustratie is omdat je een week zit te speculeren over wie er afvalt. Zal jouw mol afvallen....of iemand die je verwacht af te vallen.... Het is een anticlimax.

Als het te maken heeft met data en uitzendagenda's. Laat dan 12 mensen meedoen...Maar wat mij betreft moet er elke week iemand afvallen. Was het een dagelijks programma geweest zou ik dit soort afl minder erg vinden. Maar dit is maar 1x per week. Kom op zeg..! Echt zwak dit.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 12-02-2015, 21:39:00 »
Ik begrijp niets van deze frustratie. Is dat omdat er dan niemand afvalt en je dus geen verdachte weg kunt strepen? of omdat er weer geld uit de pot gaat?

Ik vind dit in schril contrast met de verkiezingsopdracht. Die vindt iedereen helemaal geweldig, maar ik vind het juist nietszeggend. Iedereen doet uiteraard zijn best en iets afleiden over wie de mol is kan pas als Chris afvalt of in de finale. Veel mensen hier houden blijkbaar van opdrachten met 'couleur locale' maar als ik dat wil zien kijk ik wel naar andere programma's

Beide. Er gaat niemand uit en een follow the money theorie gaat nu wel heel hard doorslaan naar Rik. Hij heeft als penningmeester een kans gekregen om 750 euro te pakken voor 2 jokers. Mooi. Maar nu krijgt hij weer een aanbod.

Offline RoyL

• Forumlid
  • Spelletje? It's a way of life!
« Reactie #26 Gepost op: 12-02-2015, 21:42:42 »
Prachtige aflevering weer! Ik zie trouwens wel weer een imitatie. Vorig jaar viel er in afl 7 ook voor de tweede keer niemand af. Toen was het Susan (de Mol) die daarvoor koos. Koos nu ook weer de Mol voor de groepsvrijstelling?...  ::vergroot::

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #27 Gepost op: 12-02-2015, 21:42:57 »
Booeee! Geen afvaller. Verder wel een leuke aflevering. Bij de opdracht in de trein viel het mij op dat ik onderhand helemaal gewend ben aan het feit dat ze bij de meeste opdrachten alles volhangen met GoPros. Dat was meer zoals jaren geleden, dat ook de camera's niet alles zien. Volgens mij hebben we niet alles gezien.

Verder zit ik nu duidelijk in de Margriet tunnel, want ik was behoorlijk gefocust op haar. Het viel mij op hoe zuur ze keek dat ze de 'stem' opdracht niet gewonnen had.

Ik zou als ik Rik was geweest waarschijnlijk voor twee enveloppen gaan. Je maakt jezelf verdacht door geld weg te spelen, maar hebt tegelijkertijd kans dat er iemand afvalt. Dat laatste is goed als je als kandidaat denk goed te zitten.

Ook weer super mooi gebied en de groep vind ik echt leuk.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2015, 21:45:15 door Rat »

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #28 Gepost op: 12-02-2015, 21:43:31 »
Hmm..

• geen afvaller
  • fandag is op 15 maart in plaats van op 8
Is er een elfde aflevering?

Hoe dan ook. Slimme zet van Rik om te zeggen dat dat 1500 euro kost. Alleen waarom zet hij een joker in? Die is deze keer maar 1/3 keer zoveel waard als anders.

geen spectaculaire opdrachten..
Ik vond het juist wel twee hele leuke opdrachten eigenlijk. Maar opdrachten met de lokale bevolking vind ik eigenlijk altijd wel leuk. Qua molspeuren denk ik niet dat je aan die verkiezing veel hebt. En in die trein ging ook vanalles heel raar.

Je denkt dat je goed zit
Dat denkt hopelijk iedereen in dit stadium van het spel. Iedereen stemt op degene die die denkt dat de mol is, dus iedereen denk dat die in de goede richting zit (alleen iedereen formuleert zijn/haar onzekerheid anders).

Het is een mooie aflevering qua beelden, maar we komen volgens mij niet dichter bij de mol. En qua pot is het een stap achteruit (alhoewel, Chris is niet de mol, dus +2000, dus toch nog +500 netto ;))
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #29 Gepost op: 12-02-2015, 21:43:35 »
Twee fantastische opdrachten! ::bravo::

Die tweede vooral ::love:: Ieder z'n eigen manier :D
En die eerste was ook zo mysterieus ::regenboog::
...óf niet!

Offline JijBentDeMol

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 12-02-2015, 21:45:40 »
Ik vond de  ::art:: die Marlijn showde toen ze zei dat ze de rol van haar leven  aan het vertolken was, doet me weer heel erg twijfelen..

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #31 Gepost op: 12-02-2015, 21:47:14 »
Ik vond de opdrachten wel mooi. Maar dat aanbod aan Rik vond ik echt too much... :(

Offline Thomas27

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 12-02-2015, 21:49:40 »
Is het jullie ook opgevallen dat de titel van de aflevering 7 'Spoorloos' heet en dat er tijdens de aflevering veel muziek van Sherlock Holmes werd gespeeld?
Is dit een aanwijzing? Favoriete film van de mol? of iets anders?

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #33 Gepost op: 12-02-2015, 21:51:27 »
Na aflevering 6 zat er 6500 euro in de pot.
Er is 750 euro uitgegaan door het aanbod voor Rik.
Chris niet de Mol: 7750 euro in de pot
Als Chris de Mol wel is, zit er na deze aflevering 3750 euro in de pot!

Vorig jaar was dat na deze aflevering bijna 13000 euro  :o. Mogen de kandidaten nog geld verdienen dit jaar?
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Yaco

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 12-02-2015, 21:53:03 »
De frustratie is omdat je een week zit te speculeren over wie er afvalt. Zal jouw mol afvallen....of iemand die je verwacht af te vallen.... Het is een anticlimax.

Als het te maken heeft met data en uitzendagenda's. Laat dan 12 mensen meedoen...Maar wat mij betreft moet er elke week iemand afvallen. Was het een dagelijks programma geweest zou ik dit soort afl minder erg vinden. Maar dit is maar 1x per week. Kom op zeg..! Echt zwak dit.
Ah dat betekent dus eigenlijk "niets is wat het lijkt' is leuk totdat het jouzelf vervelend uitkomt omdat je een week 'voor niets' hebt zitten speculeren. Ik vind blijkbaar hele andere dingen een anticlimax dan de meesten hier. Om maar een klein dingetje te noemen: "Paketjes die afgeleverd zijn in Geldrop leveren geld op." vind ik zelf bijna kinderachtig

Wie zegt dat dat niet afvallen te maken heeft met uitzendagenda's? Ik denk juist dat het is om kijkers ook een keer op een verkeerd been te zetten. Hier vinden de meeste mensen de aanbiedingen flauw, maar voor de wat minder intensieve speurder levert het weer een leuke discussie op bij het koffiezet apparaat morgen: "waarom zou je geld geven voor kans op een groepsvrijstelling?"

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 12-02-2015, 21:53:52 »
Ik snap Rik echt niet. Je denkt dat je goed zit én je hebt een joker. Waar heb je die vrijstelling dan voor nodig? En wéér 750 euro uit de pot. ::ohno::

Ik vond het een erg grappige aflevering, maar het eind is wel een beetje een domper.

Eerst dacht ik ook gelijk, gewoon niet doen, waarschijnlijk gewoon groen krijgen en geen geld eruit.

Maar had Art het aanbod dan genoemd? Want dan had de hele groep geweten dat ie niet de mol was... De mol zou immers nooit niet geld uitgeven voor zo'n kans.

Dus strategisch gezien was dit misschien het beste.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 12-02-2015, 21:56:51 »

Wie zegt dat dat niet afvallen te maken heeft met uitzendagenda's?

Niemand zegt dat. Ik ook niet. Ik zei: ALS het te maken heeft met........ dan....

Ik vind met een wekelijks programma moet je wekelijks iemand af laten vallen. En dat is mijn mening. Ik baseer mijn mol niet op de afvaller trouwens. Ik zit op Margriet en wie er ook afvalt. Dat blijft zo.... Dus daar heeft het niets mee te maken.

Offline SomeOne_01

• Forumlid
  • Au contraire, mon amis
« Reactie #37 Gepost op: 12-02-2015, 22:01:25 »
wekelijks...hoeft niet....je hebt 9 kandidaten 1 mol 10 afleveringen 1 reunie dus 9 afleveringen, en je moet er (vind ik) minimaal 3 overhouden. kom je uit op 7 afvallers. ik vind 2x niemand vind ik eigenlijk teveel. En als je het al doet, doe het dan 1x en dan na een aantal seizoenen pas weer. maar goed. nu hebben we waarschijnlijk een afvaller halverwege aflevering 9.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 12-02-2015, 22:09:01 »
wekelijks...hoeft niet....je hebt 9 kandidaten 1 mol 10 afleveringen 1 reunie dus 9 afleveringen, en je moet er (vind ik) minimaal 3 overhouden. kom je uit op 7 afvallers. ik vind 2x niemand vind ik eigenlijk teveel. En als je het al doet, doe het dan 1x en dan na een aantal seizoenen pas weer. maar goed. nu hebben we waarschijnlijk een afvaller halverwege aflevering 9.

Zoals vorig jaar dan? Toen viel Tygo af aan het begin van de 9e aflevering zeker?

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #39 Gepost op: 12-02-2015, 22:11:42 »
Maar misschien doen ze wel 2 afvallers volgende week voor de finale? Die twist hebben we nog niet gehad toch? Wel met vier man door natuurlijk (of iemand in de finale laten afvallen S14). Al verwacht ik op de een of andere manier ook nog wel een finalevrijstelling...