Auteur Topic: Aflevering 7 - Spoorloos  (gelezen 67064 keer)

Offline Anoniemand

• Forumlid
Re: Aflevering 7 - Spoorloos
« Reactie #80 Gepost op: 13-02-2015, 16:20:22 »
Viel het jullie ook op dat er een paar blanken langsliepen toen Rik een aanbod kreeg? Eentje had felgroene winterkleding.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #81 Gepost op: 13-02-2015, 16:37:12 »
Even iets heel anders wat ik me bedacht na het verkiezingsspel, wat me dit jaar positief opvalt, en je kunt zeggen wat je wilt van dit seizoen, is de grote rol die de locals van Sri Lanka dit jaar hebben gekregen in de spellen. De opdracht op t station (afl 1) de karren (afl 2), op het strand met Ben tota neerleggen, op dat eilandje met 75 mensen leren kennen, en gisteren weer de trein en de verkiezingen  ::bravo:: Dat maakt dit voor mij alleen al een heel mooi seizoen om dat zo te zien :)
« Laatst bewerkt op: 13-02-2015, 16:41:35 door Mollenvanger-MV »

Offline FilmMaster

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 13-02-2015, 17:00:38 »
Ik denk trouwens dat alle enveloppen een groene vrijstelling hadden.
Ook denk ik dat ze de 2000euro hebben verdiend,  want de regie neemt blijkbaar het risico dat Rik 1250euro kan kiezen voor de 5 envollopen optie.

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 13-02-2015, 17:12:44 »
Die redelijk lege pot zullen ze denk ik wel een beetje gaan compenseren door ze met de volgende opdrachten meer geld te kunnen laten verdienen.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Lama1997

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 13-02-2015, 17:19:48 »
Misschien is het inderdaad wel jammer dat er geen afvaller was, maar het maakt me ook nieuwsgierig. Ik ben benieuwd wat ze nu zullen doen, aangezien ze nu met een teveel zijn. Ik neem aan dat ze dit niet hetzelfde doen als vorig jaar. Misschien wel 11 afleveringen. Ik hoop het, want dan hebben ze wat meer tijd om die pot nog te kunnen spekken ::rofl::
Overigens vond ik het wel een mooie aflevering! De opdrachten waren erg leuk, vooral die tweede was erg mooi! ::bravo::

Offline Meezter

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 13-02-2015, 17:53:09 »
Misschien is het inderdaad wel jammer dat er geen afvaller was, maar het maakt me ook nieuwsgierig. Ik ben benieuwd wat ze nu zullen doen, aangezien ze nu met een teveel zijn. Ik neem aan dat ze dit niet hetzelfde doen als vorig jaar. Misschien wel 11 afleveringen. Ik hoop het, want dan hebben ze wat meer tijd om die pot nog te kunnen spekken ::rofl::
Overigens vond ik het wel een mooie aflevering! De opdrachten waren erg leuk, vooral die tweede was erg mooi! ::bravo::

Ik hoop op een dubbele executie
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #86 Gepost op: 13-02-2015, 18:27:12 »
Als we Martine mogen geloven, wordt het een slachtveld.  ::tandpastasmiley::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline evelienh1986

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #87 Gepost op: 13-02-2015, 18:31:12 »
Als we Martine mogen geloven, wordt het een slachtveld.  ::tandpastasmiley::

Hahhaha ja.
Voorkennis? ;)

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 13-02-2015, 18:36:07 »
Marlijn is de MOL.
Geen enkele kandidaat heeft zoveel geld uit de pot gehaald of er voor gezorgd dat er geen opf weinig geld inkwam.
Zij probeert steeds een fout antwoord in de groep te gooien en kijkt dan wat er gebeurt. Als er geen reactie komt of dat de kandidaten een andere kant opgaan, dringt ze nu niet of nauwelijks nog aan. Zij wordt stiller en nerveuzer.
Gisteren probeerde zij de anderen te overtuigen dat er 44 plaatsen voor monniken zouden zijn. Mislukte. Dat zij het goede nr van de locomotief noemde maakt niet veel uit. Zij wist immers dat het geld niet gevonden zou worden.
In aflevering 3, laser, wilde Marlijn dat Victor, die bijna bij de finish was nog door zou gaan met enveloppen zoeken zodat de kans groter zou worden dat hij werd afgeschoten met veel enveloppen. Zelf werd zij afgeschoten met 3 enveloppen.
Samen met Rik, die haar duidelijk door heeft, heeft zij € 750 uit de pot gehaald voor jokers.
(Rik geeft die makkelijk weg om anderen op een dwaalspoor te brengen)
De opdracht letters op strand "BENTOTA" liet Merlijn aan anderen over. Zij hielp niet mee.
Bij de tempel haalt Marlijn €250 uit een bakje en is z.g. verschrikkelijk blij.
Bij de schilderijen zaal gaat Marlijn volkomen onnodig 2x naar binnen, - € 200.-
Bij de tempel met muurschilderingen haalt zij jokers uit de kistjes. Zij weet dat zij ze niet nodig heeft en weet ook dat die jokers weer ingeleverd zullen gaan worden. Hoera weer geen geld in de pot. Rik houdt haar in de gaten en ziet wat zij doet.
Rik houdt ook Chris in de gaten bij het watervliegtuig. Hij ziet dat Chris de enveloppe ziet maar doet alsof van niet.
Rik en Chris willen de mol ontmaskeren en winnaar worden. Wie van de 2 het uiteindelijk wordt is afwachten.
Wie heeft nog meer verdachte handelingen gezien van Marlijn.
Zij was gisteren trouwens niet aan het ontbijt.

Gadoesja

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 13-02-2015, 19:02:09 »
Die redelijk lege pot zullen ze denk ik wel een beetje gaan compenseren door ze met de volgende opdrachten meer geld te kunnen laten verdienen.
Dat zou je verwachten, maar met de eerste opdracht van deze aflevering konden ze ook maar 1000 euro verdienen. Dat schiet ook niet echt op.

Marlijn is de MOL.
------

Gadoesja

Marlijn is 99% zeker niet de mol.  ::ohno::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Anoniemand

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 13-02-2015, 19:45:16 »
Slim dat Rik na de afgelaste executie zei dat hij 1500 euro uit de pot heeft gehaald in plaats van 750. Ik heb dit van een vriend gehoord, en ik had het niet eerder aan gedacht: Rik en Marlijn hebben samen eerder al nog eens 750 euro uit de pot gehaald voor jokers. Nu hij naar zijn kandidaten heeft gezegd dat hij 1500 euro uit de pot heeft gehaald, zal nooit bekend zijn voor de anderen dat er eerder al jokers werden gekocht voor 750 euro.

Niet slecht hoor van Rik ::ok::

Offline evelienh1986

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 13-02-2015, 20:08:34 »
Ja...Dat was idd de reden dat ie dat zei...

Offline marvin

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 13-02-2015, 21:29:00 »
Waarom zijn er zo veel mensen negatief over de groepsvrijstelling twist?

Wat ik vaak lees na een aflevering die normaal verloopt is het volgende:
Wel jammer dat er niets speciaals gebeurde in deze aflevering (o.i.d.)

Nu gebeurt er iets speciaal die werkelijk waar niemand van ons hier aan heeft zien komen en dan is het ook weer niet goed.
Kijk gewoon het programma en accepteer wat er gebeurt. Je kan er toch niks meer aan veranderen.
Wees juist blij wanneer iets niet loopt zoals je zelf gepland hebt, zou dit wel het geval zijn, dan is er toch helemaal niks meer aan?
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Duncton

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 13-02-2015, 21:50:14 »
Wat mij betreft is niet eens zozeer de groepsvrijstelling, maar meer dat er weer een reden is om geld uit de pot te spelen. Daarnaast snap ik de keuze van Rik ook niet (hoewel Molow een goede reden geeft waarom Rik juist wel deze keuze zou moeten maken).

Als er een opdracht was geweest waarin Rik had kunnen kiezen tussen geld in de pot of een groepsvrijstelling, had ik er waarschijnlijk anders over gedacht.

Maar je hebt gelijk, aan de keuze van de kandidaten kun je inderdaad niets veranderen. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 13-02-2015, 22:25:55 »
Dat er door die groepsvrijstelling alwéér geld uit de pot ging, was voor mij inderdaad ook een reden om dit geen leuke twist te vinden.
Daarnaast is dit vorig seizoen ook al zo gedaan waardoor mensen er zich dit seizoen sneller aan gaan storen.
Twee afleveringen zonder afvaller is wat mij betreft prima mits we dan ook een extra aflevering krijgen zoals in seizoen 11.

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #95 Gepost op: 13-02-2015, 22:36:54 »
Twee afleveringen zonder afvaller is wat mij betreft prima mits we dan ook een extra aflevering krijgen zoals in seizoen 11.
Alleen waren er toen drie afleveringen zonder afvaller :P
Ik snap niet precies waarom de twist nodig was. Het is inderdaad de druppel die de spreekwoordelijke emmer deed overlopen, qua geld-uit-de-pot-haalmogelijkheden.
...óf niet!

Offline Zeeuwse

• Forumlid
  • Spannend spel!
« Reactie #96 Gepost op: 13-02-2015, 22:59:10 »
Marlijn is de MOL.
Geen enkele kandidaat heeft zoveel geld uit de pot gehaald of er voor gezorgd dat er geen opf weinig geld inkwam.
Zij probeert steeds een fout antwoord in de groep te gooien en kijkt dan wat er gebeurt. Als er geen reactie komt of dat de kandidaten een andere kant opgaan, dringt ze nu niet of nauwelijks nog aan. Zij wordt stiller en nerveuzer.
Gisteren probeerde zij de anderen te overtuigen dat er 44 plaatsen voor monniken zouden zijn. Mislukte. Dat zij het goede nr van de locomotief noemde maakt niet veel uit. Zij wist immers dat het geld niet gevonden zou worden.
In aflevering 3, laser, wilde Marlijn dat Victor, die bijna bij de finish was nog door zou gaan met enveloppen zoeken zodat de kans groter zou worden dat hij werd afgeschoten met veel enveloppen. Zelf werd zij afgeschoten met 3 enveloppen.
Samen met Rik, die haar duidelijk door heeft, heeft zij € 750 uit de pot gehaald voor jokers.
(Rik geeft die makkelijk weg om anderen op een dwaalspoor te brengen)
De opdracht letters op strand "BENTOTA" liet Merlijn aan anderen over. Zij hielp niet mee.
Bij de tempel haalt Marlijn €250 uit een bakje en is z.g. verschrikkelijk blij.
Bij de schilderijen zaal gaat Marlijn volkomen onnodig 2x naar binnen, - € 200.-
Bij de tempel met muurschilderingen haalt zij jokers uit de kistjes. Zij weet dat zij ze niet nodig heeft en weet ook dat die jokers weer ingeleverd zullen gaan worden. Hoera weer geen geld in de pot. Rik houdt haar in de gaten en ziet wat zij doet.
Rik houdt ook Chris in de gaten bij het watervliegtuig. Hij ziet dat Chris de enveloppe ziet maar doet alsof van niet.
Rik en Chris willen de mol ontmaskeren en winnaar worden. Wie van de 2 het uiteindelijk wordt is afwachten.
Wie heeft nog meer verdachte handelingen gezien van Marlijn.
Zij was gisteren trouwens niet aan het ontbijt.

Gadoesja

Marlijn haalt 500,- uit het bakje. Chris had 250,-  en wat is "DE"  aanwijzing naar Marlijn? Zo kan je bij elke kandidaat wel een rijtje maken!

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 14-02-2015, 00:14:24 »
Alleen waren er toen drie afleveringen zonder afvaller :P
Oja.  ;D Maar toen vond ik het toch minder erg omdat het pas het 2e seizoen was waarin zoiets gebeurde (na seizoen 5) en het toen voor mij ook al overduidelijk was dat Patrick de mol was. Nu zit ik nog steeds enorm te twijfelen tussen Chris en Margriet als mol en zonder afvaller kom je dan geen steek verder.

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #98 Gepost op: 14-02-2015, 00:46:41 »
Zo kan je bij elke kandidaat wel een rijtje maken!
Dat is ook een soort van zeg maar wel de bedoeling van het programma. Dat je bij elke persoon een rijtje mogelijke molacties en mogelijke aanwijzingen kan vinden, en ook mogelijke redenen waarom ze het niet zijn, en dat je dan op basis daarvan (of wat je zelf ook maar doorslaggevend vindt) je mol kiest. Zodat je het nooit helemaal zeker weet en iedereen compleet overtuigd is van z'n eigen tunnel. Leuk programma he dat WIDM ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Rikkeltje

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 14-02-2015, 02:19:54 »
Moet zeggen dat ik WIDM elk jaar volg, maar zelden echt zeker denk te weten wie de Mol is. Dit jaar ben ik volledig overtuigd van Rik (op het gevaar af dat ik volgende week af ga als een gieter). Het makkelijk weggeven van jokers is m.i. wel een hele duidelijke aanwijzing. Of "harde" jokers inruilen voor "zachte" toezeggingen. En dan heb ik het nog niet eens over het plunderen van de pot. Rik is een weinig subtiele mol, óf een hele domme kandidaat. Dat laatste geloof ik niet.....