Auteur Topic: Aflevering 7 - Spoorloos  (gelezen 67040 keer)

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 7 - Spoorloos
« Reactie #100 Gepost op: 14-02-2015, 05:53:34 »
Ik vond het een geweldige aflevering!! Klopt dat ook ik teleurgesteld was aan het einde, en baalde. Maar PLOT TWIST! Perspectief change. Heerlijk haha. Lekker de boel opschudden en juist niet doen wat verwacht wordt.

Wat mij opviel deze aflevering:
- Margriet pakt als eerste koffer, verdacht, want zij wil dat in de hand hebben?
- Chris heeft geld gepakt? Dat lijkt er sterk op, dat hij het wel heeft gevonden en bij zich heeft gehouden
- Wie stuurde er aan op koffers achterlaten: Margriet, Marlijn en Chris volgens mij
- Chris meest enthousiast om stemmen te winnen, hij kent de cultuur, weet dat hij op gevoel en lach moet spelen, geeft ze eten wanneer ze in de rij staan, speech is briljant op de emotie en lach, en als laatste.
- Margriet doet de hypnotische manier, ik heb ook een achtergrond hierin (naast Economie  ::rofl::) en ze past wat NLP technieken toe, waardoor ze denkt dat mensen op haar stemmen. Ook in haar speech spreekt ze met deze stem en komt ze verdacht over in mijn ogen. Ook goede positie als voorlaatste
- Martine valt voor mij af als mol: ze is zo omslachtig bezig met de speech, dan krijg je bijna geen stemmers, zou mol anders doen denk ik
- Rik voorkennis mbt penningmeesterschap? Nu hij de pot lekker kan laten dalen
- Rik komt soms knullig en onwetend over maar is dit absoluut niet in real life, dus dat doet mij twijfelen
- Meest verdachte speeches in mijn optiek: Rik en Chris
- De 3 kwam heel veel terug
- Ze hadden allemaal paraplu's met regenboogkleuren: ik denk dat dit toch ook een hint is want die kleuren blijven terugkomen. Ze hadden allemaal dezelfde, dus van productie gekregen lijkt mij.
- Ik had het idee dat er een westers persoon door beeld liep bij begin intro Art, en ook weer bij de executie.

Even een opsomming, komen er vast nog meer boven drijven ;-) Zit in het buitenland en kon NPO niet bekijken, grrrr, dus pas net snel de aflevering doorgegaan. Lekker verder speuren.

Meer L

Offline Shell

• Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
« Reactie #101 Gepost op: 14-02-2015, 09:57:22 »
zal nooit bekend zijn voor de anderen dat er eerder al jokers werden gekocht voor 750 euro.

Behalve bij Marlijn met wie Rik zijn jokers gedeeld heeft. En bij Margriet die in haar testbiecht doodleuk over Rik's hotline met de mol voor jokers en het gemak waarmee hij ze weggeeft begint. Als zij de mol niet is kan ze dit onmogelijk weten toch? Dit vermoeden wordt overigens bevestigd als Margriet en Martine op de hotelkamer zitten te bomen over de zwarte vrijstelling. Eerst geeft Margriet aan dat alleen Rik nog gelooft dat Martine een zwarte heeft, vervolgens zegt ze dat sommige personen wel een joker overhebben voor de informatie wanneer de zwarte vrijstelling ingezet wordt. Misschien zelfs wel 2! Weet zij dat Rik 2 jokers heeft gekocht?

Dat hele stukje aan het ontbijt over de zwarte vrijstelling laat ook wel leuk zien hoe de verhoudingen mijns inziens binnen de groep liggen. Magriet als zijnde mijn mol helpt haar naïeve maatje Martine. Chris doorziet het spel en dus ook deze situatie en pist bijna in z'n broek van het lachen, Rik snapt er niet veel meer van en is een soort van nouvelle Freek hij is niet dom maar volgens mij wel erg onzeker in het spel en laat zich daar teveel door leiden waardoor hij met het grootste gemak zijn jokers weggeeft voor informatie. Misschien zit ik er helemaal naast hoor, maar ach met Chris Zegers in een tunnel... Ik kan me slechtere plaatsen bedenken :P
All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 14-02-2015, 10:43:14 »
Ja het is waar, foutje! Marlijn haalt € 500.- uit het bakje. Maar let op wat daarna gebeurt.
Chris zegt; " mijn mol komt met geld naar beneden, doelend op Marlijn, waarom doet zij dat? Om te ontmollen!"

Nog even terug naar afl. 4 foto-opdracht
Bij de grote klok staan Victor en Marlijn. Marlijn zegt via de portofoon; (geloof tegen Rik) "komen jullie hier naar toe wij staan bij de grote klok, die is bij de vuurtoren". Later ontkent zij dat zij "de vuurtoren" genoemd heeft.

Frappant is dat het geluid een beetje wordt vervormd/weggedraaid door de regie.
Zoek het maar eens op.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #103 Gepost op: 14-02-2015, 11:28:19 »
Ja het is waar, foutje! Marlijn haalt € 500.- uit het bakje. Maar let op wat daarna gebeurt.
Chris zegt; " mijn mol komt met geld naar beneden, doelend op Marlijn, waarom doet zij dat? Om te ontmollen!"

Dus als Chris dan maar 250 euro naar beneden brengt en zo net dus zijn tactiek heeft verraden ('Ik ga geld pakken om te ontmollen') dan is dat niet verdacht?

Citaat
Nog even terug naar afl. 4 foto-opdracht
Bij de grote klok staan Victor en Marlijn. Marlijn zegt via de portofoon; (geloof tegen Rik) "komen jullie hier naar toe wij staan bij de grote klok, die is bij de vuurtoren". Later ontkent zij dat zij "de vuurtoren" genoemd heeft.

Ze zegt 'tegenover de vuurtoren'. Dat is niet de bewoording die ik zou gebruiken, maar als je kijkt naar een kaartje van het oude stadscentrum van Galle, dan zie je dat de vuurtoren en het Moon bastion aan 2 overstaande hoeken van het eiland staan.
Dat ze uiteindelijk - nadat Rik nog geen 100 meter verder is - haar fout al rechtzet, pleit ook voor haar als kandidaat.

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 14-02-2015, 13:52:49 »
1. Dat denk ik niet. Chris doet haar gewoon na. Marlijn dringt erg aan dat hij geld moet pakken. Zij weet dat er ook nog een groene vrijstelling ligt. Hij heeft haar door en speelt het spelletje mee.

2.Marlijn zet haar fout niet recht, voor zover ik het hoor. Viktor zegt dat ze naar boven moeten komen.

Offline Muldvarpen

• Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
« Reactie #105 Gepost op: 14-02-2015, 16:28:10 »
in het verleden hebben we vaak genoeg kandidaten gehad, die zeker in de eindfase van het spel toch gaan voor afvallers. het is immers een spel, wat schiet je er in feite mee op dat de hele groep nog even bij elkaar blijft ? niets dus. kost wel geld.
Daarmee is het gewoon een duidelijke molactie.

Dat margriet heel snel een koffer pakt viel mij ook meteen op.
Toch kan dit iets zijn dat het spel zichzelf achterhaald.
Als ik kandidaat was, pakte ik ook heel snel een koffer, al was het maar om de mol geen kans te geven de koffer van zijn keuze te pakken

Offline Molletjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #106 Gepost op: 14-02-2015, 20:13:55 »
"Deze laatste aflevering met de opdracht van de trein: het geld was te vinden in de coupe waar al die mensen in zaten. Daar waren ze al eerder geweest tijdens de opdracht. Als het goed is heeft de mol toen meteen het geld al weg gepakt. Chris wordt heel duidelijk gefilmd toen hij de wc in ging. Maar wat maar weinig mensen hebben gezien: Toen Marlijn het opdrachtenkaartje voorlas (vanaf 10.55 min) is te zien dat Rik op de achtergrond maar half staat te luisteren. Hij luistert de opdracht niet af maar loopt vervolgens weg. Je ziet Martine nog even kijken op het moment dat hij weg loopt. Vervolgens wordt er overlegd over het antwoord en daarbij zie je dat Rik nog steeds ontbreekt. Alleen Chris, Marlijn, Margriet en Martine overleggen. De titel was "spoorloos". Rik is spoorloos verdwenen."

Heb ik van een ander forum. Heb het gecontroleerd en het klopt! Bij die eerste vraag is Rik helemaal niet betrokken, die was de hele tijd weg. Pas later toen Chris de trein al uit was geweest sloot hij zich weer aan bij de groep. In zijn biecht zegt hij dan ook nog, (Hij was er dus niet eens bij) "Niemand heeft het kunnen controleren we moesten hem op zijn blauwe ogen geloven". Chris verdacht maken?
« Laatst bewerkt op: 14-02-2015, 20:30:37 door Molletjuh »

Offline Michmol

• Forumlid
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #107 Gepost op: 15-02-2015, 16:35:35 »
Ach, kop op iedereen. Wie weet komt er volgende week wel weer zo'n leuke veiling.  ;)
Woosie down?

Offline Idis

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 15-02-2015, 18:08:04 »
Dit was in het Tamil-dorp. Dit lijkt me wel een hint, aangezien dit niet erg in de omgeving past.

Het leek mij, als het een mogelijke hint zou zijn, eerder een soort van rebusachtige rekensom.
Ik was niet van plan hier meer dan een halfuurtje moeite voor te doen, maar ik kwam na een paar seconden al direct iets heel erg toepasselijks tegen.

6x5=30
CWC in numeriek waarden is 3233
7x8,9=62,3

De tweede en derde regel worden gescheiden door een keerteken en ik vermenigvuldigde ze dus.
De uitkomst daarvan is heel toepasselijk 201415,9.
2014, 15e seizoen WIDM, negen kandidaten (en één mol)?

Ik weet niet wat ik met de rest van de rebus en/of berekening aanmoet, maar ik vind dit toch wel hééél erg toevallig. Ik had een willekeurig nietszeggend getal verwacht, en niet direct zo iets toepasselijks als dit.

Wat ik met de rest van het ding aanmoet weet ik niet, ik ben helemaal niet zo'n puzzelfanaat, wellicht iemand anders wel.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 15-02-2015, 18:12:47 »

Supergoed gevonden. Maar het is 2015 toch. Ze refereren naar dit seizoen alszijnde Wie is de mol van 2015. Niet 2014. (wel opgenomen in 2014 natuurlijk)

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 15-02-2015, 22:04:19 »
6x5=30
CWC in numeriek waarden is 3233
7x8,9=62,3

De tweede en derde regel worden gescheiden door een keerteken en ik vermenigvuldigde ze dus.
De uitkomst daarvan is heel toepasselijk 201415,9.

Ik weet niet wat ik met de rest van de rebus en/of berekening aanmoet, maar ik vind dit toch wel hééél erg toevallig. Ik had een willekeurig nietszeggend getal verwacht, en niet direct zo iets toepasselijks als dit.

Wat ik met de rest van het ding aanmoet weet ik niet, ik ben helemaal niet zo'n puzzelfanaat, wellicht iemand anders wel.

Leuk gespot! ::vergroot:: Maar denk je echt dat ze dit op die muur van die arme mensen zouden kalken enkel ter aanwijzing van de mol?

In dat geval :P Zie ik hier nou een lindeblad?

Offline Dolfie

• Forumlid
  • aardig zijn kost niets!
« Reactie #111 Gepost op: 15-02-2015, 22:29:29 »
Beetje verf erover, en het is weer weg. Ik denk dat ze daar niet zo moeilijk over zullen doen ::ohno::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Pippi

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 16-02-2015, 10:33:32 »
Vrijdag tijdens een presentatie op mijn werk werd er gesproken over Project X....
zelfs daar achtervolgt WIDM  mij ::rofl::

Haha! Ik zag gisteren 3 Op Reis, en meestal heeft Chris daar eenzelfde shirt aan als tijdens WIDM, maar gisteren dus niet. Ik was zo 'geconditioneerd' dat ik direct de letters op het shirt probeerde te herleiden naar een hint...

Offline molton

• Forumlid
  • Hmmm
« Reactie #113 Gepost op: 16-02-2015, 12:30:35 »
Ik zie een aantal opvallende dingen in de "rebus" op de muur. De "6" lijkt erg op een mol teken (muziek) en als de "X" als een Romeins cijfer 10 wordt gelezen staat er "Mol 15". Op de onderste regel staat er een "x" voor de acht. Hier zie ik overeenkomsten met de titel van de aflevering "M acht" (M, mol (?), voor acht).
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 16-02-2015, 13:49:11 »
Ik zie een aantal opvallende dingen in de "rebus" op de muur. De "6" lijkt erg op een mol teken (muziek) en als de "X" als een Romeins cijfer 10 wordt gelezen staat er "Mol 15". Op de onderste regel staat er een "x" voor de acht. Hier zie ik overeenkomsten met de titel van de aflevering "M acht" (M, mol (?), voor acht).

Serieus?

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #115 Gepost op: 16-02-2015, 16:39:07 »
Aflevering 1: 2 opdrachten
Aflevering 2: 3 opdrachten
Aflevering 3: 3 opdrachten
Aflevering 4: 2 opdrachten
Aflevering 5: 3 opdrachten
Aflevering 6: 2 opdrachten
Aflevering 7: 2 opdrachten

ARE
U
KIDDING
ME

Ik vond dit qua opdrachten wel 2 goede, eerlijk is eerlijk. Maar als je dan weer met zo'n executie komt om de toch al veeeeels te gezellige groep nog meer vakantie te gunnen. Ja sorry jongens, dit komt uit een mond van een van de meest die hard fans van het programma.
 ???

Offline Perijn

• Forumlid
  • Molloot sinds 19-11-99
« Reactie #116 Gepost op: 16-02-2015, 17:57:50 »
Aflevering 1: 2 opdrachten
Aflevering 2: 3 opdrachten
Aflevering 3: 3 opdrachten
Aflevering 4: 2 opdrachten
Aflevering 5: 3 opdrachten
Aflevering 6: 2 opdrachten
Aflevering 7: 2 opdrachten

ARE
U
KIDDING
ME

Ik vond dit qua opdrachten wel 2 goede, eerlijk is eerlijk. Maar als je dan weer met zo'n executie komt om de toch al veeeeels te gezellige groep nog meer vakantie te gunnen. Ja sorry jongens, dit komt uit een mond van een van de meest die hard fans van het programma.
 ???

Ik hoop niet dat de Expeditie Robinson na gaan... daar waren vroeger altijd 2 opdrachten per aflevering en eliminatie, waar tegenwoordig eigenlijk nog maar 1 opdracht zit en heel veel gezeik op het eiland.

Ik hoop dat dat echt niet bij widm gebeurt... ik wil (en vele met mij denk ik) de mol in actie zien en niet de kandidaten gezellig aan de ontbijt tafel kletsen...
Nos Iungat Ambulare // WIDM-Pool :: 2015 | #297 :: 2016 | #105

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #117 Gepost op: 16-02-2015, 18:07:18 »
Ik wacht nog even 3 afleveringen af en dan trek ik mijn eindconclusie van dit seizoen maar ik denk dat we veel te bespreken hebben.

Hulpmollen
Jokes/vrijstellingen verhaal
Teveel geklets
Te weinig opdrachten/
Niveau van opdrachten wordt lager/geen adrenaline opdracht
Er valt veels te weinig te verdienen
Het wordt ieder jaar meer een groepsreis een soort vakantie, kijk naar de jaren 2005/6/7/8/9/10 waar er veeel en veel meer discussies waren en ik weet dat mensen hier zeggen dat het leuker is om mensen op vakantie te zien maar kom op, discussies lokken altijd een reactie uit, en als je dan toch beeld wil vrijgeven van tussen de opdrachten, kunnen we ook uit die beelden wat opmaken. Ik bedoel niet dat ik ruzies wil, maar wat meer wrijving. Alles wordt gedeeld, de molboekjes wordt amper nog in geschreven.

En ik zeg dit nogmaals alleen maar omdat ik zo'n MEGA grote fan ben en ik mezelf betrap dat ik soms echt zit te kijken met, ik vind het minder interessant. En voor iemand waar widm een way of life is vind ik dat heel erg. Daarom geef ik het hier aan op het forum en zie dat heel veel mensen zo denken. Iemand een oplossing? Ik weet dat het vernieuwed moet blijven maar al deze bovenstaande punten maken het spel er niet leuker op wel?

Ik ben nog steeds die hard fan laaat dat voorp staan en hier staan negatieve dingen maar ik heb ook veel positieve dingen hoor. Maar om even aan te sluiten aan de reacties hier over die aanbiedingen uit de pot en al die dingen...

Offline Molbelg

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 16-02-2015, 18:20:24 »
Eens met de jokers en hulpmollen maar ik vind het net leuk dat de groep zo is, als je wrijving hebt in de groep dan ga je volgens mij minder hilarische momenten hebben als nu. Ik vind inderdaad ook dat er drie opdrachten per afleveringen moeten zijn maar ik vind de opdrachten die ze nu doen wel heel leuk. Die verkiezing is by far een van de leukste opdrachten die ze ooit hebben gedaan bijvoorbeeld. Misschien mist er een adrenaline opdracht maar die komt denkik volgende week nog met de fototoestellen en we hebben ook de lazeropdracht al gehad.
Verder wil ik ook zeggen dat ik de cameramannen feliciteren met hun prachtig werk, de beelden dat jullie draaien van Sri Lanka maken het programme NOG beter dan dat het nu al is.
#teamamaimiljaarde

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 16-02-2015, 18:29:18 »
@Ramon. Eerst mopper je dat er teveel chaotisch dingen gebeuren en wil je meer rust en mysterie en nu krijg je meer rust in de opdrachten en dan is het ook niet goed  ::rofl::

Ik vind dit jaar qua opdrachten best een goed jaar. Ik vind 3 opdrachten in 1 aflevering ook leuker omdat je meer kunt zien en meer kunt speuren. En houdt al helemaal niet van groepsvrijstellingen, finale vrijstellingen, jokers enz. Daarmee bevoordeel of benadeel je kandidaten.
Maar tot nu toe vind ik het wel een goed seizoen.