Auteur Topic: Aflevering 7 - Spoorloos  (gelezen 67053 keer)

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - Spoorloos
« Reactie #120 Gepost op: 16-02-2015, 18:34:08 »

Ik vind dit jaar qua opdrachten best een goed jaar.
Maar tot nu toe vind ik het wel een goed seizoen.

Helemaal mee eens! Sterker nog... ben nog nooit zo onzeker geweest van n mol. Ja ..denk Margriet. Maar hoop zo dat het Chris is.. Hij zal dan belanden in de top 3 van beste en leukste mollen ever!

En wat de opdrachten betreft: Ik ben echt tevreden met de opdrachten van dit jaar. Merk wel dat de 'adrelineopdrachten' zijn verminderd na het wervel in de rug gebroken incident. We weten dat allemaal nog denk ik...

Ik ben tevreden iig over het level van de opdrachten  ::ok::

Offline Hans97

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Let's go amigo! 🎶🎶
« Reactie #121 Gepost op: 16-02-2015, 18:48:41 »
Deze aflevering was voor mij een van de beste afstreepafleveringen. ik streep nu namelijk Chris af want die maakte mij zo aan het lachen en bij de meeste mollen gebeurt dat pas bij de bekendmaking als je de molacties ziet.
Ook streep ik Rik af omdat hij voor de optie van €750 ging en niet die van 1250 een echte mol zou hier volop voor geld uit de pot gaan hij kan toch zeggen dat dit niet de hoogste optie was en ook nog steeds dat geld voor die jokers verdoezelen  (€750) maar ja ik zit in de Margriet tunnel.

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #122 Gepost op: 16-02-2015, 18:51:26 »
Ik vond vorig jaar de opdrachten erg tegen vallen, maar dit jaar maken ze dat ruimschoots goed! Die verkiezingsopdracht, briljant!
De opdrachten zitten dit jaar veel beter in elkaar en zijn ook nog eens filmisch mooi (veel met de lokale bevolking ed.)
Van mij zouden er wel iets minder jokers en vrijstellingen mogen, omdat deze anders het spel teveel bepalen en ook liever 3 opdrachten.
Snap wel dat ze wat proberen te vernieuwen en soms pakt dat niet geweldig uit, maar vind over het algemeen dat ze dit jaar goed bezig zijn :)

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #123 Gepost op: 16-02-2015, 20:06:28 »
@Ramon. Eerst mopper je dat er teveel chaotisch dingen gebeuren en wil je meer rust en mysterie en nu krijg je meer rust in de opdrachten en dan is het ook niet goed  ::rofl::

Ik vind dit jaar qua opdrachten best een goed jaar. Ik vind 3 opdrachten in 1 aflevering ook leuker omdat je meer kunt zien en meer kunt speuren. En houdt al helemaal niet van groepsvrijstellingen, finale vrijstellingen, jokers enz. Daarmee bevoordeel of benadeel je kandidaten.
Maar tot nu toe vind ik het wel een goed seizoen.

Wil jij mij even uitleggen wat er precies NIET chaotisch is aan de treinopdracht? En dat was een hele leuke opdracht, er mogen echt wel chaotische opdrachten in zitten. Maar in de eerste 4 afleveringen was het alleen maar, en normaal is de balans tussen een opdracht waar we individueel meer van een kandidaat zien groter. Dat was alles wat ik zei. Ik zeg ook dat ik de opdrachten deze aflevering heel goed vond, en er wel leukere opdrachten in zitten over het algemeen als vorig jaar. Maar dan neemt niet weg dat het niveau alsnog minder is dan 4/5 jaar terug. En accepteer dat er niet alleen goede en over-enthiousiaste dingen over widm worden gezegd. Ik ben een die hard fan die juist meedenkt met wat er beter kan, want als je algemeen naar het forum kijkt zie je toch veel negatieve reacties op dingen als 'maar 2 opdrachten' 'vrijstellingen en jokers' 'hulpmollen' sterker nog er zijn aparte topics voor aangemaakt dus ik ben niet de enigste die hier iets van vind Sylie.  ::zwaai::

Offline Leek

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 16-02-2015, 20:25:14 »
Ook streep ik Rik af omdat hij voor de optie van €750 ging en niet die van 1250 een echte mol zou hier volop voor geld uit de pot gaan hij kan toch zeggen dat dit niet de hoogste optie was en ook nog steeds dat geld voor die jokers verdoezelen  (€750) maar ja ik zit in de Margriet tunnel.

Dit ben ik niet met je eens. Denk dat met de optie van €750 de keuze tussen mol of kandidaat open blijft. Als hij voor een hoger bedrag zou zijn gegaan was dat niet te verkopen zijn, zeker als hij ook zijn diefstal voor de jokers nog moest goed maken. Aan de hand van deze "opdracht" zou ik Rik nietdurven afstrepen.

Offline missmolly

• Forumlid
  • UDIGIT
« Reactie #125 Gepost op: 16-02-2015, 21:29:35 »
Het leek mij, als het een mogelijke hint zou zijn, eerder een soort van rebusachtige rekensom.
Ik was niet van plan hier meer dan een halfuurtje moeite voor te doen, maar ik kwam na een paar seconden al direct iets heel erg toepasselijks tegen.

6x5=30
CWC in numeriek waarden is 3233
7x8,9=62,3

De tweede en derde regel worden gescheiden door een keerteken en ik vermenigvuldigde ze dus.
De uitkomst daarvan is heel toepasselijk 201415,9.
2014, 15e seizoen WIDM, negen kandidaten (en één mol)?

Ik weet niet wat ik met de rest van de rebus en/of berekening aanmoet, maar ik vind dit toch wel hééél erg toevallig. Ik had een willekeurig nietszeggend getal verwacht, en niet direct zo iets toepasselijks als dit.

Wat ik met de rest van het ding aanmoet weet ik niet, ik ben helemaal niet zo'n puzzelfanaat, wellicht iemand anders wel.

goed gevonden die berekening!

Ik vind de '6' nogal raar geschreven, misschien staat er gewoon MOL(TEKEN)X5 = 5 mollen

lindenblad mol = onbeschreven mol (wit vlak)

Als in Margriet is de mol maar heeft de anderen laten mollen, zij zelf wast haar handen in onschuld. Een onbeschreven blad...

die negen achter de komma kan ook nog naar de mol verwijzen: als nummer 9 voorgesteld: Martine
« Laatst bewerkt op: 17-02-2015, 00:38:04 door missmolly »

Offline Idis

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 16-02-2015, 21:43:35 »
Dat is inderdaad ook nog een optie die ik had overwogen, dat de 9 misschien niet voor de 9 kandidaten staat, maar wellicht iets over de mol zegt.
Daarnaast valt me nu inderdaad pas op de dat 6 inderdaad absoluut níét op een normale 6 lijkt. Ik weet niet zeker of ik het een molteken vind, maar wat het anders zou moeten zijn weet ik ook nog niet zo zeker. Tot nu toe vind ik het wel een goede optie.

(en nog steeds weet ik niet zo heel erg goed wat ik er mee aanmoet, haha. :P)

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 16-02-2015, 21:53:33 »
Ben ik de enige die het idee heeft dat deze 'graffiti' gephotoshopt is? Ik heb proberen in te zoomen op de foto en het lijkt onnatuurlijk over te komen. Iemand anders een idee daarover?
« Laatst bewerkt op: 16-02-2015, 21:57:17 door FS »

Offline Grenouille

• Forumlid
  • Keep Portland Weird
« Reactie #128 Gepost op: 16-02-2015, 22:10:08 »
Ik denk dat de twitterhint X5 op die graffiti slaat en niet andersom ;)

Offline Idis

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 16-02-2015, 22:13:30 »
Het beeld komt ook in eerdere stukjes bewegend (en dus niet statisch) beeld heel erg vaag op meerdere manieren op de achtergrond terug en lijkt me daarom niet bewerkt.

Offline Idis

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 16-02-2015, 22:14:49 »
Ik denk dat de twitterhint X5 op die graffiti slaat en niet andersom ;)

Wow, ik wist hier niets van, maar dat maakt m'n berekening nog wel een stukje extra realistisch. En bovendien de rare 6 als muzikaal Molteken ook.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 16-02-2015, 22:14:55 »
Het beeld komt ook in eerdere stukjes bewegend (en dus niet statisch) beeld heel erg vaag op meerdere manieren op de achtergrond terug en lijkt me daarom niet bewerkt.

Idd dat was me niet opgevallen  ::ok:: Ging puur van die foto uit. Dus dat is ook weer de wereld uit.

Offline Grenouille

• Forumlid
  • Keep Portland Weird
« Reactie #132 Gepost op: 16-02-2015, 22:15:38 »
Ik kan me wel voorstellen dat het misschien met opzet geplaatst is? Vind persoonlijk Molteken + X (romeinse 10) + 5, oftwel Mol 15, best opvallend.

Offline Mollige

• Forumlid
  • Daar trap ik mooi niet in
« Reactie #133 Gepost op: 16-02-2015, 22:19:38 »
Ik kan me wel voorstellen dat het misschien met opzet geplaatst is? Vind persoonlijk Molteken + X (romeinse 10) + 5, oftwel Mol 15, best opvallend.
Ik ook! Kwam dit alleen bij Chris in beeld? Dan zou het een hele duidelijke hint naar hem kunnen zijn.. Tezamen met de c15 die her en der blijkt op te duiken.. Hmmm  ::)

Offline Idis

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 16-02-2015, 22:21:30 »
Nouja, aangezien er uit een vermenigvuldiging van de tweede en derde regel dus 201415,9 komt en de Mol dus twittert dat hij 5x de mol is ben ik er nu wel echt van overtuigd dat die muur dus bewust iets te zeggen heeft inderdaad.

Het lindeblad en het vierkant weet ik nog niet. Misschien is het simpeler? Chris loopt voor de muur langs? Zoals ik al zei 201415,9: 2014, 15e seizoen van de mol, 9 kandidaten en de mol (Chris die in beeld loopt). De muur is ook alleen bij Chris te zien. Mol x5 als 15e mol lijkt me in dat geval ook wel logisch ja.

Edit: Ik ben in ieder geval extreem overtuigd van deze hint en zie bijna niet anders in hoe deze anders geinterpreteerd moet worden. Chris was niet mijn mol, maar dit overtuigd me om toch te switchen. Het past veel te goed in elkaar allemaal.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2015, 22:25:43 door Idis »

Offline Grenouille

• Forumlid
  • Keep Portland Weird
« Reactie #135 Gepost op: 16-02-2015, 22:29:55 »
en de Mol dus twittert dat hij 5x de mol.

Daar ben ik het niet mee eens, ik denk letterlijk dat er '15 moet staan, niet 5 keer. De X wordt relatief niet vaak gebruikt als vermenigvuldiging (eigenlijk alleen op de basisschool geloof ik? Middelbare school deed bij ons al *) de X staat of voor 10 of voor de onbekende.

Offline Idis

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 16-02-2015, 22:31:38 »
Nee, je bent het wel met me eens, want ik zeg verderop hetzelfde als jij.  "Mol x5 als 15e mol lijkt me in dat geval ook wel logisch ja."

Offline Grenouille

• Forumlid
  • Keep Portland Weird
« Reactie #137 Gepost op: 16-02-2015, 22:35:28 »
Nee, je bent het wel met me eens, want ik zeg verderop hetzelfde als jij.  "Mol x5 als 15e mol lijkt me in dat geval ook wel logisch ja."

Ah, excuus, telefoon laadt maar de helft.

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 16-02-2015, 23:02:01 »
Wil jij mij even uitleggen wat er precies NIET chaotisch is aan de treinopdracht? En dat was een hele leuke opdracht, er mogen echt wel chaotische opdrachten in zitten. Maar in de eerste 4 afleveringen was het alleen maar, en normaal is de balans tussen een opdracht waar we individueel meer van een kandidaat zien groter. Dat was alles wat ik zei. Ik zeg ook dat ik de opdrachten deze aflevering heel goed vond, en er wel leukere opdrachten in zitten over het algemeen als vorig jaar. Maar dan neemt niet weg dat het niveau alsnog minder is dan 4/5 jaar terug. En accepteer dat er niet alleen goede en over-enthiousiaste dingen over widm worden gezegd. Ik ben een die hard fan die juist meedenkt met wat er beter kan, want als je algemeen naar het forum kijkt zie je toch veel negatieve reacties op dingen als 'maar 2 opdrachten' 'vrijstellingen en jokers' 'hulpmollen' sterker nog er zijn aparte topics voor aangemaakt dus ik ben niet de enigste die hier iets van vind Sylie.  ::zwaai::
Heb nergens gezegd dat de treinopdracht niet chaotisch is maar je gaat aan de rest van de tekst ook gewoon voorbij maar maakt ook niet uit. Jouw mening is niet helemaal mijn mening dus daar laat ik het verder bij want deze discussie hoort in ieder geval niet in dit topic thuis ;)

Offline Woohoo

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • D'oh!
« Reactie #139 Gepost op: 17-02-2015, 11:48:26 »
Dat is inderdaad ook nog een optie die ik had overwogen, dat de 9 misschien niet voor de 9 kandidaten staat, maar wellicht iets over de mol zegt.
Daarnaast valt me nu inderdaad pas op de dat 6 inderdaad absoluut níét op een normale 6 lijkt. Ik weet niet zeker of ik het een molteken vind, maar wat het anders zou moeten zijn weet ik ook nog niet zo zeker. Tot nu toe vind ik het wel een goede optie.

(en nog steeds weet ik niet zo heel erg goed wat ik er mee aanmoet, haha. :P)

Volgens mij zit er nog een hint naar Chris in de "rebus". 7x8.9 X => oftewel 62,3 keer (om). Dan staat er dus 3,26. Dat komt weer overeen met de initialen CZ.
Maar wat het (linde)blad en het vierkant doen in de rebus is me nog niet duidelijk.