Helemaal mee eens. Chris is Chris en zou deze opdracht op precies dezelfde manier doen als hij kandidaat of mol zou zijn. De mol was hier kansloos (tenzij Chris de mol is natuurlijk)
Ik neig ook naar deze uitleg. Voor mijn gevoel waren de anderen hier kansloos, de uitslag bewees dit ook. Volgens Art was het erg duidelijk wie de meeste stemmen kreeg. Chris speelde het gewoon goed: pakkende zin in de lokale taal gebruikt, volop lachen en grappen met de locals, lekker binding maken met die mensen, bovendien zie je hem ook meerdere grote groepen aanspreken. Deze tactiek kan natuurlijk wijzen op voorkennis. Maar dit was in principe gewoon een populariteitswedstrijd, Chris is de beste
people-person. De argumentatie die ze in de minuut speech gebruikten voor het laten mislukken van opdrachten daar hebben die locals geen boodschap aan volgens mij. Bovendien ging hij wel als laatste (lijkt mij ook cruciaal).
Het meest opvallende vond ik wel dat een aantal kandidaten nou niet bepaald goed bezig waren met het overtuigen van de lokale bevolking (+-200 man).